مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گلستان گفت: از ابتدای دولت سیزدهم ۸۰ مدرسه با ۴۴ کلاس درس به مساحت ۶۸ هزار مترمربع و با اعتبار ۵۵۰ میلیارد تومان تحویل آموزش و پرورش گلستان شده است.
کد خبر: ۱۱۱۹۵۶۹
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۷ 10 August 2023

به گزارش تابناک گلستان و به نقل از فارس، وحید فراهی اظهار کرد: از ابتدای دولت سیزدهم ۸۰ مدرسه با ۴۴ کلاس درس به مساحت ۶۸ هزار مترمربع و با اعتبار ۵۵۰ میلیارد تومان تحویل آموزش و پرورش گلستان شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گلستان افزود: طی این مدت رشد پنج برابری اعتبار خرید تجهیزات را داشتیم و در تجهیزات الکترونیک بیش از ۸۰۰ دستگاه کامپیوتر بین مدارس توزیع شد.

وی با اشاره به طرح شاداب‌سازی مدارس ادامه داد: تا پایان تابستان ۵۰ مدرسه در گلستان بهسازی و شاداب‌سازی خواهد شد.

طبق گفته فراهی، بسیج سازندگی، بسیج دانشجویی، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، گروه‌های جهادی و اصناف در این طرح مشارکت دارند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گلستان گفت: سرانه آموزشی ما کمتر از متوسط کشوری است و باید ۱۵۰ هزار مترمربع مدرسه ساخته شده تا به سرانه متوسط برسیم.

وی همچنین از طرح جمع آوری مدارس تماماً کانکسی خبر داد و گفت: تاکنون سه مدرسه در مراوه تپه، یک مدرسه در گنبدکاووس و یک مدرسه در آزادشهر جمع آوری شده است.

فراهی با بیان اینکه ۷۰۰ خیر حقیقی و حقوقی در استان وجود دارد، افزود که طی این مدت ۱۸۰ میلیارد تومان کمک مردمی اتفاق افتاده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گلستان گفت: در ۱.۵ سال گذشته، سیستم گرمایشی ۷۵۰ کلاس درس در استان استانداردسازی شده و در مدارس دولتی زیرساخت گاز و برق غیراستاندارد وجود ندارد.

وی ادامه داد: طرح نوسازی سیستم فرسوده گرمایشی را در دستور کار داریم که ۳۰۰ مدرسه شناسایی شده که باید به سیستم مشعل دوگانه سوز مجهز شوند؛ تاکنون ۵۰ درصد مدارس دوگانه سوز شده‌اند و طی دو سال آینده کل مدارس تجهیز خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار