گنبدکاووس- ایرنا- سرپرست اداره کل امور عشایر گلستان گفت: ۴۴۰ میلیارد ریال تسهیلات در دولت سیزدهم به ۴۵۸ نفر از عشایر استان در قالب دامدار کارت، تبصره ۱۶ و صندوق توسعه ملی پرداخت شد.
کد خبر: ۱۱۱۸۹۴۷
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۱ 07 August 2023

به گزارش تابناک گلستان به نقل از ایرنا، احمد پرتانی روز دوشنبه در جریان حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی دفتر گنبدکاووس اظهارکرد: در سال گذشته از محل اعتبارات توسعه ملی ۱۵۰ میلیارد ریال تسهیلات تامین و در زنجیره تولید گوشت قرمز در اختیار ۸۰ نفر از عشایر استان قرار گرفت.

وی افزود: با کمک و حمایت استاندار گلستان از محل تسهیلات تبصره ۱۶ سال گذشته ۱۹۰ میلیارد ریال تسهیلات بلند مدت در اختیار ۱۷۸ نفر از عشایر قرار گرفت.

سرپرست اداره کل امور عشایر گلستان ادامه داد: همچنین امسال پیگیر جذب اعتبارات از محل صندوق توسعه ملی هستیم تا بخشی دیگری از جامعه عشایری در مسیر زنجیره تولید گوشت قرمز گام‌های موثرتری بردارند.

پرتانی پرداخت ۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات در قالب دامدار کارت را از دیگر خدمات دولت سیزدهم برشمرد و گفت: امسال ۳۰۰ نفر از عشایر گلستان متقاضی دریافت تسهیلات هستند.

وی از اجرای رزمایش جهادی معاینه دام‌ها علیه بیماری‌ها و مبارزه با کنه و سمپاشی جایگاه‌های دام در سه منطقه عشایری برای ۱۰ هزار راس دام شهرستان کلاله خبرداد و گفت: ادامه این رزمایش چهارشنبه هفته جاری در منطقه آی‌تمر گنبدکاووس برای جمعیت حدود ۲ هزار راس دام انجام می‌شود.

وی همچنین با تبریک روز خبرنگار، گفت: رسانه‌ها با توجه به ضریب نفوذ که دارند می‌توانند نقش مهمی در معرفی جامعه عشایری و مشکلات و توانمندی‌های آنان به سازمان‌ها و نهاد‌های مرتبط و مردم ایفا کنند.

سرپرست امور عشایر گلستان افزود: جامعه عشایری در خارج از مرز‌های شهری و روستایی زندگی می‌کنند و تمرکز اصلی‌شان پرورش دام است و رسانه‌ها با شناساندن این قشر زحمتکش و تاثیرشان در تامین بخش قابل توجهی از تولید گوشت قرمز باعث آگاهی بیشتر مردم از نقش آنان در اقتصاد کشور می‌شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار