مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل گفت:‌ در حال حاضر بیش از 70 درصد رشد صادرات را در فرآورده‌های دامی در استان اردبیل شاهد هستیم.
کد خبر: ۱۰۶۵۷۰
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۶ 05 October 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، صادق صالحی عصر امروز در گرامیداشت هفته دامپزشکی در جمع خبرنگاران در اردبیل اظهار کرد: ما وضعیت مناسبی را در تولید محصولات متنوع دامی و فرآورده‌های مرتبط با آن در استان اردبیل شاهد هستیم و به مردم این اطمینان را می‌دهیم که صد درصد محصولات عرضه شده به بازار بهداشتی و دارای استانداردهای کافی است.

وی با بیان اینکه نسبت به تأمین امنیت بهداشتی دام و واکسینه کردن به موقع آنها دامپزشکی اقدامات مناسبی را انجام داده است، تصریح کرد: تمام مراحل دولتی و بخش خصوصی ما تلاششان بر این است تا دام زنده و کشتار شده سالم و با فرآیند بهداشتی را ذبح، بسته‌بندی و تحویل مردم دهند تا هیچ نگرانی و دغدغه‌ای از تأمین سلامتی مردم به وجود نیاید.

مدیرکل دامپزشکی استان با بیان اینکه هیچ نوع بیماری جمعیت دامی استان را تهدید نمی‌کند و اکثر بیماری‌های مشترک دام و انسان نیز با کنترل‌ها و انجام واکسیناسیون‌های به موقع از بین رفته است، گفت: حتی ما در بیماری تب برفکی که با مشکلاتی روبه‌رو بودیم با یک برنامه‌ریزی مناسب با رویکرد پیشگیری توانسته‌ایم کانون‌های این بیماری را شناسایی و نسبت به رفع دغدغه‌ها اقدام کنیم.

صالحی با بیان اینکه در نیمه اول امسال بیش از سه میلیون عملیات واکسیناسیون در واحدهای دامی انجام شده است، افزود: ما با همکاری خود دامداران عملیات واکسیناسیون دام‌های سبک و سنگین را به صورت مرتب و منظم انجام داده و در قالب اکیپ‌های نظارتی سعی و تلاشمان بر این است تا در این باب یک هدف‌گذاری مشخص و معینی را انجام دهیم.

وی به توزیع واکسن بیماری‌هایی همچون هاری و تست بیماری‌های سل و بروسلوز اشاره کرد و ادامه داد: در بیش از 28 هزار مورد تست این بیماری‌ها و کنترل دقیق آنها انجام شده است.

صالحی به تأمین سلامت محصولات عرضه شده گوشت سفید و قرمز اشاره کرد و گفت: ما در کنار واکسیناسیون دام و طیور حتی نسبت به تأمین سلامت استخرهای پرورش ماهی نیز با حساسیت بیشتر ورود پیدا کرده و سعی داشتیم تا زمینه دغدغه‌ها و نگرانی‌ها را در این حوزه از بین ببریم.

وی با بیان اینکه صادرات فرآورده‌های دامی در این استان در نیمه اول امسال افزایش یافته است، بیان کرد: ما توان تولید، عرضه و همچنین تأمین بازار مورد نیاز را در حوزه محصولات دامی شاهد هستیم.

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل رتبه ممتاز این استان را در صادرات جوجه یک روزه یادآور شد و اضافه کرد: بیش از 2.5 میلیون قطعه جوجه یک روزه در شش ماهه اول امسال از این استان صادر شده است.

صالحی به صادرات بیش از 6 میلیون عدد تخم مرغ نطفه‌دار، یک میلیون قطعه پا و پنجه مرغ به همراه دیگر محصولات دامی و فرآورده‌های پروتئینی اشاره کرد و گفت: عمده صادرات ما به کشور آذربایجان، ارمنستان، عراق، افغانستان و کشورهای عربی حوزه خلیج فارس بوده است.

وی به توسعه صنایع دامی و فرآورده‌های تولیدی در این زمینه اشاره کرد و افزود: ما در مقایسه با استان‌های مختلف توان تولید کیفی و هم کمی نیاز بازار را به فرآورده‌های دامی شاهد و ناظر هستیم.

صالحی تصریح کرد: با توجه به ظرفیت عظیم تولید محصولات متنوع دامی و همچنین فرآوری این محصولات به نظر می‌رسد ما بیشتر از این ظرفیت صادرات به استان‌های دیگر و خارج از کشور را داریم به طوریکه ما هم اکنون بخشی از پروتئین استان‌های همجوار به ویژه مرکز کشور را به خوبی تأمین می‌کنیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار