مدير کل دامپزشکي آذربايجان شرقي از نظارت شرعي و بهداشتي دامپزشکي آذربايجان شرقي بر دام‌هاي قرباني در روز عيد سعيد قربان خبر داد.
کد خبر: ۹۹۹۳۶
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۰ 24 September 2015

به گزارش تابناک تبریز ، اميرحسين بهداد، مدير کل دامپزشکي استان، با تبريک فرا رسيدن عيد سعيد قربان آمادگي کامل اين اداره کل را جهت نظارت شرعي و بهداشتي بر ذبح دام‌هاي قرباني در اين عيد بزرگ اعلام نمود.

وي گفت: امسال 84 اکيپ متشکل از 169 بازرس بهداشتي و روحاني در تبريز و شهرستان‌ها به صورت رايگان بر ذبح دام‌هاي قرباني نظارت خواهند نمود.

بهداد ضمن تأکيد بر تأمين سلامت و بهداشت جامعه و پيشگيري از بروز بيماري‌هاي مشترک بين انسان و دام گفت: هرگونه کشتار دام خارج از کشتارگاه ممنوع هست اما بر اساس تبصره 2 ماده 2 آيين‌نامه بازرسي و معاينه بهداشتي گوشت مبني بر اينکه کشتار دام‌هاي قرباني در روز عيد قربان در خارج از کشتارگاه مجاز است، در همين راستا اکيپ‌هاي ثابت و سيار اين اداره کل از ساعت 7 صبح مورخه 2/7/94 آماده بازرسي و نظارت شرعي و بهداشتي بر دام‌هاي قرباني مي‌باشند.

بر همين اساس، اکيپ‌هاي ثابت در شهرستان تبريز در محل کشتارگاه تبريز و شبکه دامپزشکي شهرستان تبريز، مؤسسه خيريه حمايت از مستمندان، و در شهرستان‌ها در محل کشتارگاه‌هاي دام و شبکه‌هاي دامپزشکي شهرستان آماده نظارت بر کشتار دام‌هاي قرباني هستند.

مدير کل دامپزشکي استان اظهار داشت هدف از اين طرح ارائه خدمات بهداشتي و شرعي در سطح استان هست لذا از مردم خواست جهت بهره‌گيري از خدمات اکيپ‌هاي سيار در تبريز با شماره تلفن‌هاي 1512، 4439272 3 و 34445000، و در شهرستان‌ها با شبکه دامپزشکي تماس حاصل نمايند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار