وضعیت کرونایی اصفهان فوق بحرانی است برنامه ریزی لازم نشود وضعیت فاجعه بار می شود.
کد خبر: ۹۸۵۲۲۳
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۰ 10 August 2021

آرش نجیمی با اعلام اینکه درحال حاضر وضعیت استان اصفهان فوق بحرانی است، اظهار کرد: به شدت به قرنطینه کامل شهر و همه فعالیت های جمعی نیاز داریم در غیر این صورت شرایط فوق بحرانی ما به سمت فاجعه بار می رود.

وی افزود: تعداد بیماران جدید بستری شده در یک روز به ۵۷۴ نفر رسید، تعداد کل بیماران بستری در بیمارستان های استان برای اولین بار از ۳ هزار بیمار عبور کرد، همچنین تعداد بیماران بستری در بخش آی سی یو به ۴۲۰ بیمار رسید که این ارقام دو تا سه برابر موج های قبلی است که حتی به نزدیک این اعداد هم نرسیده بودیم.

نجیمی خاطرنشان کرد: علاوه بر ۳ هزار بیماری که در بیمارستان ها بستری هستند، حدود هزار بیمار سرپایی هم داریم که به دلیل شرایطی که دارند و یا نبود تخت خالی، در منازل درمان می شوند و داروهای خود را از کلینیک ها دریافت می کنند. اگر این تعداد بیماران را به بیمارانی که در بیمارستان ها بستری هستند اضافه کنیم تعداد بیماران مبتلا به کووید در استان به حدود ۴ هزار نفر می رسد.

نجیمی با بیان اینکه نه تنها محدودیت های جدی در استان اعمال نشد، بلکه عملا هیچ محدودیتی اجرا نشد، تصریح کرد: محدودیت هایی که اعمال شد هم در عمل اجرا نشد و هیچ همکاری با نظام سلامت انجام نشد، به طوری که می توان گفت با یک مدیریت رها شده در استان روبرو هستیم.

وی درخواست دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در شرایط کنونی را قرنطینه فوری برای جلوگیری از افزایش تعداد بیماران جدید اعلام کرد و افزود: اگر اکنون شهر را قرنطینه کنیم شاید نتیجه آن را ۱۰ روز بعد در تعداد بیماران بستری و سرپایی ببینیم، اما به هر حال نباید زمان را از دست بدهیم. ما به شدت در این شرایط به قرنطینه کامل شهر و همه فعالیت ها، ترددها و اجتماعات نیاز داریم، در غیر این صورت شرایط فوق بحرانی ما به سمت فاجعه آمیز می رود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار