مدیرکل غله و خدمات بازرگانی لرستان :
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی لرستان گفت: ۲۲۸ میلیارد و۵۸۱ میلیون تومان بابت خرید تضمینی گندم به کشاورزان استان پرداخت و مطالبات آنها تا ۱۶ تیرماه تسویه شده است.
کد خبر: ۹۷۸۱۴۷
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۲ 13 July 2021

به گزارش تابناک لرستان، "حجت اله بیرانوند" روز سه‌شنبه در گفت و گو با اهالی رسانه افزود: خرید تضمینی گندم از اواخر اردیبهشت در لرستان آغاز و تاکنون ۶۰ هزار و ۶۴۸ تن به بهای بیش از ۳۰۴ میلیارد تومان خریداری شده است.

وی با اشاره به اینکه خرید تضمینی تا مهرماه ادامه دارد تصریح کرد: این میزان گندم خریداری شده نسبت به بیش از ۱۱۰ هزار تن در مدت مشابه سال گذشته ۴۵ درصد کمتر بوده که عامل اصلی آن خشکسالی و کاهش بارندگی است.

وی با بیان اینکه ۴۴ مرکز محصول کشاورزان استان را خریداری می کنند تصریح کرد: دولت امسال در اقدامی بی سابقه نرخ خرید تضمینی گندم را به ازای هر کیلوگرم پنج هزار تومان اعلام کرده است.

به گفته بیرانوند پیش‌بینی می‌شود باتوجه به کاهش بارندگی سال زراعی جاری و وقوع خشکسالی، کمتر از ۲۰۰ هزار تن گندم  امسال در لرستان خریداری شود.

پارسال ۲۸۷ هزار و ۹۳۰ تن انواع گندم دوروم و معمولی از کشاورزان استان خریداری و ۷۲۲ میلیارد و ۸۶۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان مطالبات گندم کاران تا شهریور پرداخت شد.

سطح زیرکشت گندم دیم و آبی در استان به ترتیب ۱۹۵ هزار و ۲۰۰ هکتار و ۴۵ هزار و ۵۰۰ هکتار است.

همچنین امسال سطح زیر کشت کلزا در لرستان  ۲ هزار و ۱۵۰ هکتار شامل ۲ هزار و ۵۰ هکتار آبی و ۱۰۰ هکتار دیم است که با توجه به خشکسالی پیش بینی شده میزان برداشت از این سطح، سه هزار تن باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار