شهردار مهریز با اشاره به سرانه 15‌مترمربعی فضای سبز برای شهروندان مهریزی، بودجه عمرانی شهرداری را 50 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: نیمی از این بودجه تاکنون محقق شده است.
کد خبر: ۹۳۱۲۸
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۷ 12 September 2015

به گزارش تابناک یزد،اگرچه مهریز به باغ‌شهر استان معروف است اما شهروندان آن خواستار افزایش سرانه پارک‌ها و فضای سبز شهری هستند و معتقدند که فضای سبز عمومی شهرشان کافی نیست. آنها همچنین معتقدند؛ به دلیل بی‌توجهی مسئولان به حفاظت از باغ‌های این شهر، خطر نابودی باغ‌های مهریز را تهدید می‌کند. ساکنان شهر مهریز همچنین خواستار پیاده‌روسازی، اصلاحات هندسی، آسفالت معابر و توسعه حمل ونقل عمومی هستند.

اهالی شهر مهریز با اشاره به این‌که اقدامات شهرداری برای عمران، زیباسازی و رونق این شهر کافی نیست، خواستار تلاش بیشتر مدیران شهری برای ارتقای شهر مهریز به عنوان یک باغ شهر واقعی هستند.

ضرورت افزایش پارک در مهریز
یکی از ساکنان شهر مهریز می‌گوید: شهر مهریز از قدیم به باغ شهر شهره است اما بی‌توجهی مسئولان به تخریب باغ‌ها، به نابودی باغ‌های شهر یکی پس از دیگری منجر شده است.
«رضا زارع‌زاده» افزود: مردم شهر به فضای سبز و پارک‌های بیشتری نیاز دارند و این درحالی است که بخش زیادی از تفرجگاه‌ها و پارک‌های این شهر از سوی شهروندان یزدی ساکن مرکز استان نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. وی با اشاره به قرار گرفتن شهر مهریز در مسیر روستاهای ییلاقی شهرستان گفت: مسئولان شهر یزد می‌توانند با توسعه فضاهای تفریحی و سرگرمی، مسافران روستاهای ییلاقی را به سمت استفاده از فضاهای شهری سوق داده و اقتصاد شهر را رونق دهند.
این شهروند ادامه داد: تبدیل باغ‌های زنده و سرسبز شهر به پارک‌های عمومی یکی از اقدامات مفید می‌تواند باشد اما متاسفانه شهرداری به آن بی‌توجه است. یکی دیگر از شهروندان این شهر نیز سیما و منظر شهر مهریز را در خور این شهر ندانست و افزود: بخشی از پیاده‌روهای این شهر از جمله در بلوار امام خمینی(ره) در ورودی شهر مهریز هنوز خاکی است و شهرداری برای پیاده‌روسازی معابر تلاشی نکرده است.
«اقدس زارع بیدکی» ادامه داد: این معضل به ویژه در مسیر تردد شهروندان به روستاهای ییلاقی بیشتر مشاهده می‌شود به طوری که پیاده‌روهای بلوار طالقانی که محل توقف و تردد مسافران است، وضعیت خوبی ندارد. وی با اشاره به ضرورت پیاده‌روسازی در باغ شهر مهریز برای تشویق شهروندان و مسافران به حضور در معابر شهری گفت: در شرایطی که فضاهای ورزشی این شهر بسیار محدود است، پیاده‌روها می‌توانند به محلی برای ورزش پیاده‌روی تبدیل شوند.

آسفالت نامناسب معابر
یکی دیگر از شهروندان مهریز هم به آسفالت نامناسب معابر این شهر اشاره کرد و افزود: ترک‌های عمیقی در بدنه آسفالت برخی از معابر به ویژه معابر اصلی این شهر وجود دارد.
«ناصر شیرزاد» افزود: مردم شهر مهریز از تردد در خیابان‌های پر دست‌انداز با سطح آسفالت ترک‌خورده و دست‌اندازهای غیراستاندارد خسته شده‌اند و وقت آن رسیده که شهرداری برای اصلاح این معابر، وارد عمل شود.
وی همچنین به ساخت میدان‌های متعدد در فواصل کوتاه در داخل شهر انتقاد کرد و افزود: تردد در حد فاصل میدان امام حسین(ع) تا میدان شهرداری مهریز، نیازمند عبور از چندی میدان شهری در این فاصله کوتاه است. وی بر ضرورت اصلاح هندسی معابر این شهر تاکید کرد و افزود: البته لازم است که این اقدامات عمرانی در اسرع وقت انجام شود تا در مسیر تردد مردم اختلال ایجاد نشود.
این شهروند گفت: اقدامات عمرانی شهرداری برای اصلاح و ساماندهی میدان شهرداری همواره به دلیل کندی روند پیشرفت طرح، مورد انتقاد بوده است.
یکی دیگر از شهروندان مهریزی نیز از ناوگان حمل و نقل عمومی این شهر گلایه کرد و افزود: ناوگان مینی‌بوس‌های مسافربری این شهر، همه نقاط شهری را تحت پوشش قرار نداده است.
«زهرا زارع خورمیزی» ادامه داد: از دیگر انتقاداتی که به حمل و نقل عمومی شهر مهریز وارد است، عبور اتوبوس‌های برون شهری یزد-مهریز از داخل شهر است که ایمنی معابر را به شدت کاهش داده است.

اصلاح میدان شهرداری تا یک ماه آینده
شهردار مهریز در پاسخ به انتقادهای مردمی به عملکرد بخش‌های مختلف شهرداری گفت: شهرداری مهریز بر اساس اولویت‌های تعیین شده در برنامه بودجه که به تصویب شورای شهر رسیده، در حال خدمت‌رسانی به مردم است.
«محمدرضا زارعیان» بودجه عمرانی این شهر را 50‌میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: تاکنون نیمی از این بودجه محقق شده که نشان از تلاش شهرداری برای اجرای برنامه‌های اولویت‌بندی شده دارد.
وی افزود: اصلاح هندسی میدان شهرداری بر اساس تخصیص اعتبار از سوی شهرداری در حال اجراست و مدت اجرای این طرح نیز 2 ماه پیش‌بینی شده و هنوز یک ماه به زمان اتمام مهلت پیمانکار باقی مانده است. این مسئول درباره پیاده‌روسازی بلوار امام خمینی(ره) گفت: بخشی از این بلوار که دارای کاربری است، پیاده‌روسازی شده است اما بخشی از آن در حاشیه بیابان قرار گرفته و پیاده‌روسازی آن در اولویت نیست.
وی از انجام عملیات پیاده‌روسازی از میدان امام حسین(ع) تا حسینیه چهارده معصوم در گذشته به‌صورت آسفالت خبر داد و افزود: از کسبه این محور خواسته شده که برای پیاده‌روسازی با شهرداری همکاری کنند. زارعیان گفت: یکی از اقدامات شاخص شهرداری مهریز، پیاده‌روسازی معابر است که امیدواریم به خواسته‌های شهروندان برای پیاده‌روسازی نقاطی که هنوز اقدامی برای آنها انجام نشده است، توجه شود.

مرمت آسفالت معابر بعد از اجرای شبکه فاضلاب
شهردار مهریز درباره مرمت آسفالت معابر این شهر نیز گفت: با توجه به این‌که عملیات اجرای شبکه فاضلاب در شهر در حال انجام است، مرمت آسفالت عملا بی‌نتیجه خواهد بود.
وی افزود: شبکه فاضلاب شهری مهریز با 30 درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست و درنقاطی که شبکه اجرا شده است، مرمت آسفالت آغاز شده و آسفالت سایر نقاط نیز بعد از اجرای شبکه، در دستور کار قرار دارد.
این مسئول درباره اصلاح هندسی معابر این شهر نیز گفت: برخی از میدان‌ها در طرح‌های قبلی در شهر اجرا شده که نیازی به ساخت آنها نبوده است.
زارعیان گفت: بخشی از معابر نیز به اصلاح هندسی نیاز دارند که از جمله آنها می‌توان به میدان توحید، سه راهی بیمارستان فاطمه‌الزهرا(س)، سه‌راهی ورزشگاه محصل، سه راهی حسینیه چهارده معصوم(ع) و غیره اشاره کرد. شهردار مهریز، سرانه فضای سبز شهروندان این شهر را 15 مترمربع اعلام کرد و افزود: پارک‌های زیادی در شهر مهریز ایجاد شده که برخی از آنها کارکرد منطقه‌ای دارند و از سوی شهروندان مرکز استان نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند.
به گزارش همشهری،وی ادامه داد: شهر مهریز از گذشته به باغ شهر معروف است و مسافران زیادی از نقاط مختلف استان برای گذراندن اوقات فراغت به تفرجگاه‌های این شهر از جمله کوهریگ، غربالبیز، پارک گلستان، پارک سرو، پارک کوثر و غیره مراجعه می‌کنند.
زارعیان افزود: شهرداری به ساماندهی مبلمان پارک‌ها و نصب ست‌های ورزشی و وسایل بازی استاندارد کودکان اقدام کرده است تا خدمات مورد نیاز در پارک‌ها به شهروندان ارائه شود.
وی با بیان این‌که سرانه پارک شهری در مهریز مطلوب است، افزود: یکی از سرفصل‌های هزینه کرد اعتبارات عمرانی شهرداری مهریز، توسعه فضاهای سبز و تفریحی است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار