مدیر بهره‌برداری از تاسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای استان فارس از اجرای طرح مقابله با رودخانه‌خواری در چهار رودخانه فصلی اطراف شهر شیراز خبر داد.
کد خبر: ۹۱۱۴۰
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۱ 08 September 2015
تابناک فارس به‌ نقل از روابط‌عمومی آب منطقه‌ای استان فارس، علیدوست اظهار داشت: بحران آب و وضعیت بارندگی‌های اخیر در منطقه  قلات، کاهش شدید روان‌آب‌های سطحی، همچنین افت جریانات سیلابی و از بین رفتن جریان‌های دائمی و حتی فصلی در رودخانه‌های شب‌شتری، قلات، گویم و قصر قمشه سبب شده عده‌ای اقدام به برداشت غیرمجاز آب و رودخانه‌خواری در این منطقه کنند.

وی با اشاره به افزایش برداشت آب از این روخانه‌ها گفت: با توجه به صدور اخطاریه‌های مکرر و پیگیری اقدامات بازدارنده قبلی در منطقه قلات، عده‌ای اقدام به برداشت غیرمجاز آب به‌وسیله ماشین‌آلات و تانکرها و ادوات بهره‌برداری غیرمجاز، همچنین نصب و پمپاژ آب توسط الکتروپمپ‌ها، احداث انشعاب و کانال‌های غیرمجاز بهره‌برداری در مسیر رودخانه‌ها کرده‌اند.

مدیر بهره‌برداری از تاسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای استان فارس  درمورد جلوگیری از برداشت غیرمجاز آب از رودخانه‌های شب شتری، قلات، گویم و قصرقمشه گفت: براساس قانون برای جلوگیری از بهره‌برداری و پمپاژ غیرمجاز آب از این رودخانه‌ها با دستور دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شیراز و همکاری پاسگاه‌های قلات، گویم و گلستان با آب منطقه‌ای استان فارس نسبت به تخریب محل‌هایی که تانکرهای سیار اقدام به بارگیری آب می‌کنند اقدام لازم صورت گرفت.

وی با بیان اینکه افراد متخلف به دادسرا معرفی و تجهیزات برداشت غیرمجاز آب آنان نیز توقیف و به پارکینگ انتقال داده شد افزود: این شرکت با هماهنگی ماموران انتظامی چهار دستگاه خودرو نیسان دارای مخازن پنج‌هزار لیتری، دو دستگاه خودرو خاور دارای مخزن سه‌هزار وهشت هزار لیتری و سه دستگاه کامیون دارای تانکر 10 هزار لیتری که در حال برداشت غیرمجاز آب از رودخانه شب شتری قلات بودند را توقیف و به پارکینگ انتقال دادند.

علیدوست تصریح کرد: شرکت آب منطقه‌ای استان فارس، در برخورد با متخلفان برداشت غیرمجاز از منابع آبی استان مصمم بوده و بر حفظ و نگهداری این منابع تاکید و اهتمام جدی دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار