اولین تلویزیون اینترنتی روستایی کشور با هدف توسعه فرهنگی و اقتصادی و نمایش زیبایی‌های زندگی و آداب‌ و ‌رسوم روستاها توسط معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در گرگان افتتاح شد.
کد خبر: ۹۰۷۷۶۲
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۸ 10 October 2020

این شبکه تلویزیونی در راستای شعار "رونق و جهش تولید" با مجوز رسمی از صدا و سیمای جمهوری اسلامی و سازمان تنظیم مقررات رسانه های صوت و تصویر فراگیر، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و زیر نظر پارک علم و فناوری و مرکز رشد راه‌اندازی شده و دارای نشان ملی ثبت و نماد اعتماد الکترونیکی وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

توجه ویژه به مخاطبان به‌عنوان ذی‌نفعان اصلی، همکاری همه‌جانبه و حرفه‌ای با تولیدکنندگان و تهیه‌کنندگان محتوا در سینما و تلویزیون، توجه به نیروهای جوان و پرانگیزه و حمایت از استعدادهای کمتر دیده شده در حوزه برنامه‌سازی و ایده‌پردازی از اهداف تلویزیون اینترنتی روستایی است.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری روز شنبه در مراسم افتتاح این شبکه تلویزیون اینترنتی گفت: گلستان ظرفیت زیادی در مناطق روستایی دارد اما هنوز بخش های اصلی و مهم آن مانند فرهنگ و آداب و رسوم آن که می تواند منشا تاثیرات مهم اقتصادی باشد، مورد استفاده قرار نگرفته است.

سورنا ستاری اظهار داشت: بافت قدیمی و بکر بسیاری از روستاهای گلستان می تواند به مراکز مهمی برای توسعه اقتصادی تبدیل شوند اما به جز چند روستا بسیاری دیگر از این ظرفیت های بکر برای مردم ناشناخته است.

وی ادامه داد: روستاهای گلستان مانند بسیاری از سکونتگاه های کشور مشکل زیر ساختی ندارد اما با وجود برخورداری از ظرفیت های فراوان هنوز در راه اندازی فرصت های شغلی با مشکل مواجه است که امیدواریم راه اندازی تلویزیون اینترنتی و ایجاد فرصت برای معرفی این توانمندی ها، راهی جدید برای رونق اقتصادی روستاهای گلستان باز کند.

هادی حق شناس استاندار گلستان هم در این مراسم گفت: برخورداری از اقلیم گوناگون، جاذبه های طبیعی و تاریخی و فعالیت گسترده در تولید محصولات کشاورزی، بخشی از توانمندی های گلستان است که حضور موثر استارتاپ ها برای معرفی این جاذبه ها می تواند به رونق بیش از پیش گلستان کمک کند.

هزار دهیار، مدیران کل روستایی استان ها، گروه های استارتاپی و فعالان رسانه ای راه اندازی تلویزیون اینترنتی روستایی را به صورت زنده تماشا کردند.

۴۶.۶ درصد از جمعیت یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفری گلستان در روستاها زندگی می کنند بطوریکه این استان ۲۰ درصد بیشتر از میانگین کشوری روستانشین دارد.

ستاری همچنین از محصولات ۱۱ شرکت فناوری و دانش بنیان گلستان بازدید و صندوق پژوهش و فناوری را در مرکز نوآوری علم و فناوری گرگان افتتاح کرد.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری برای بازدید از فعالیت چند شرکت دانش بنیان و امضای تفاهم‌نامه راه‌اندازی مرکز نوآوری صنایع خلاق امروز شنبه با استقبال استاندار و جمعی از مسوولان اجرایی وارد استان گلستان شد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار