معاون قضایی رئیس کل دادگستری و رئیس شورای حل اختلاف استان گلستان از فعال شدن ششمین واحد ویژه صلحی در دادسرای گرگان، خبر داد.
کد خبر: ۸۴۴۸۶۰
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۶ 02 May 2020

معاون قضایی رئیس کل دادگستری و رئیس شورای حل اختلاف استان گلستان از فعال شدن ششمین واحد ویژه صلحی در دادسرای گرگان، خبر داد.

احمد جعفری در جلسه کارگروه استفاده حداکثری از ظرفیت شوراهای حل اختلاف، اظهار کرد: برای افزایش سازش در پرونده‌های ورودی به محاکم به ویزه شعب دادسرا، به درخواست دادستان مرکز استان به زودی ششمین شعبه صلحی در دادسرای گرگان فعال می‌شود.

جعفری، در ادامه این جلسه از روسا و دادستان‌ها خواست: بر اساس آیین نامه‌های اجرایی، تعداد بیشتری از پرونده‌هایی که امکان سازش بین طرفین پرونده وجود دارد را به شعب صلحی ارجاع دهند.

وی با قدردانی از تلاش اعضای شورای حل اختلاف استان گفت: اعضای شورا از اقشار مختلف مردم هستند و همین امر سبب عملکرد خوب اعضا در برقراری ارتباط با مردم و حل و فصل دعاوی و اختلاف‌ها با سازش شده است.

دادستان دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان هم در این جلسه با بیان اینکه کمترین شکایت و گله مردم از رفتار و آرای صادر شده در شورای حل اختلاف است، گفت: پارسال بیش از ۵۶ درصد پرونده‌های ارجاعی به شعب صلحی با پادرمیانی اعضای شورای حل اختلاف به سازش و آشتی ختم شد.

حجت الاسلام سیدرضا سیدحسینی با اشاره به شمار زیاد پرونده در دادسراها، افزود: فعالیت شعب صلحی شورای حل اختلاف در دادسراها، علاوه بر کاستن از حجم کاری شعب دادسرا، تعداد مصالحه در پرونده‌های ورودی به محاکم استان را نیز افزایش می‌دهند.

دادستان مرکز استان گلستان گفت: افزایش پرونده‌ها به شعب دادسراها ضرورت افزایش تعداد شعب صلحی را می‌طلبد و امیدواریم با کمک شورای حل اختلاف استان تعداد این شعب بیشتر شود.

سیدحسینی افزود: در شعب صلحی رای صادر نمی‌شود و تمرکز این شعب بر سازش طرفین پرونده است.

در حال حاضر ۴۴ شعبه صلحی در دادگستری‌ها و دادسراهای استان گلستان فعال است.

منبع/ روابط عمومی شورای حل اختلاف گلستان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار