دانشگاه علوم پزشکی گلستان: در صورت ترک و غیبت نیروها در شیفت، به دادستانی معرفی شده و عواقب آن حبس و شلاق است. اگر پرسنل به علت بیماری حضور نیابند، تیمی از بیمارستان جهت تأیید صحت بیماری وی به منزلش می‌روند. / خبرنگار منتشرکننده دادگاهی شد
کد خبر: ۸۴۳۵۳۱
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۹ 29 April 2020

طبق اخبار واصله از دانشگاه علوم‌پزشکی گلستان، چندی پیش و در ابتدای بروز کرونا در گلستان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان طی نامه‌ای به سرپرستاران بیمارستانها نوشت: به تمامی پرسنل اطلاع رسانی شود طبق دستور مدیریت، در صورت ترک و غیبت نیروها در شیفت، نامه عدم حضور به حراست ارسال می شود و به دادستانی معرفی می شوند و عواقب آن حبس و شلاق می‌باشد. یک تیم مدیریتی در بیمارستان‌ها تشکیل شده و در صورتی که پرسنل به علت بیماری در شیفت حضور نیابند، تیم درمان جهت صحت بیماری و ویزیت به بالین پرسنل در منزل می‌روند.

 عواقب ترک و غیبت نیروها در شیفت بیمارستانی حبس و شلاق است

در پی رسانه‌ای شدن این نامه‌ی عجیب و واکنش افکار عمومی و برخی نهادهای صنفی به آن، دکتر فاضل، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان ضمن تایید تلویحی محتوای نامه‌ی مذکور اعلام کرد: معمولا در شرایط اضطرار، مکاتباتی تاکیدی درخصوص نحوه‌ی استفاده از مرخصی‌ها و ... برای همکاران ارسال می‌گردد که امری طبیعی است! نکته جالب توجه اینجاست که این مدیر دانشمند وزارت بهداشت در ادامه مصاحبه خود بدون اشاره به اصل نامه و اینکه ابلاغیه مذکور تا چه میزان موجب آشفتگی و تضعیف روحیه‌ی پرسنل و ناامیدی مردم می‌شود گفته «سوءاستفاده رسانه‌ای! از این نامه در جهت تضعیف روحیه‌ی همکاران باعث القای یاس در میان مردم شده است!»

اما بعد از این سخنان دکتر فاضل که به نوعی قدرت‌نماییِ پیش از عقب‌نشینی تلقی می‌شد، برخی مدیران منطق‌مدارتر در دانشگاه علوم‌پزشکی گلستان وارد عمل شده و بلافاصله معاون درمان وقت در اعلامیه‌ی عقب‌نشینی ابلاغ کرد صرفاً استعلاجی‌ها باید به تأیید یک متخصص برسد. حالا اما بعد از گذشت مدتی از دسته‌گل دانشمندان وزارت بهداشت در گلستان، خبر رسیده مسئولین این دانشگاه از خبرنگار منتشرکننده خبر برای دومین بار شکایت کرده و او را به دادگاه کشانده‌اند. گرچه توقع برخورد با عوامل این رسوایی در دانشگاه علوم‌پزشکی گلستان توسط مدیران وزارت بهداشت از تجربه و عقل سلیم به دور است ولی حداقل انتظار می‌رفت پروسه‌ی انتقام‌گیری از افشاکننده‌ی این رسوایی، آشکارا و با این سرعت کلید نخورد!

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار