رییس کل دادگستری استان فارس بیان داشت: بسیاری از طرح هایی که منجر به تشکیل پرونده با موضوع زمین خواری در دستگاه قضایی شده است، در گذشته قرار بود از آنها به عنوان طرح هایی موجه برای رشد و پیشرفت این استان استفاده شود.
کد خبر: ۶۷۲۱
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۱:۵۹ 22 February 2015
به گزارش دریافتی روز شنبه ایرنا به نقل ازروابط عمومی دادگستری فارس ،علی القاصی مهر در ششمین نشست شورای پیشگیری از تخریب و تصرف اراضی این استان در شیراز بیان داشت: متاسفانه این استان از گذشته با پدیده زمین خواری دست به گریبان بوده که بخش عمده ای از آن به دلیل عدم آشنایی برخی از مسوولان به وظایفشان است.
القاصی مهر افزود:متاسفانه عدم کارشناسی مناسب طرح ها باعث ایجاد مشکلات در بحث اراضی و به جاماندن تعداد زیادی شاکی و مال باخته و پرونده اراضی در دستگاه قضایی شده است.

این مقام قضایی با اشاره به ایجاد پدیده های دیگری از جمله رودخانه خواری و معدن خواری در فارس اظهار داشت:پیش ازاین همگان شاهد اقدامات قاطع دستگاه قضایی و ورود بموقع برای حفظ حقوق بیت المال درارتباط با معادن بودندوبتازگی نیزدر حوزه های مختلف قضایی از جمله قیروکارزین، اقلید و کازرون با افرادی که بستر رودخانه ها و مراتع را تصرف کرده بودند برخورد قاطع قانونی شد و این اقدامات همچنان در دستور کار دستگاه قضایی قرار دارد.

رییس شورای قضایی استان فارس بیان کرد:مقابله با رودخانه خواری ، معدن خواری و زمین خواری اولویت قضایی فارس است و از سوی دیگر مقابله و پیشگیری از تخریب و تصرف اراضی نیازمند اقدام جهادی و هماهنگ همه مسوولان این استان است.

القاصی مهر در این نشست که مدیران و مسوولان متولی امر زمین و مسکن حضور داشتند، اظهار داشت:حراست و صیانت از اموال بیت المال و اراضی ملی وظیفه تک تک اعضای شورای پیشگیری از تخریب و تصرف اراضی است .



**حوزه های قضایی فارس چاه های غیر مجاز را مسدود کنند

رییس کل دادگستری فارس در بخش دیگری از سخنان خود یکی از مهمترین مشکلاتی که برخی از مناطق استان فارس را به شدت تهدید می کند، برداشت های غیراصولی از حوزه آب های زیرزمینی و احداث چاه های غیرمجاز بیان کرد.

القاصی مهرادامه داد:از ابتدای امسال به روسا و دادستان های حوزه های قضایی استان فارس دستورات لازم برای انسداد چاه های غیرمجاز داده شده است و در چندین نوبت این احکام با قاطعیت دستگاه قضایی به اجرا درآمده است.

وی گفت:مقابله و پیشگیری از تخریب، تصرف و تغییر کاربری های غیرمجاز اراضی نیازمند اقدام جهادی و هماهنگ همه مسوولان استان فارس است.

احمد رحمانیان معاون قضایی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان فارس هم در این نشست با ارائه گزارشی از چند پرونده مهم اراضی به تشریح اقدامات دادگستری این استان پرداخت و گفت: کارگروه های جنبی شورای پیشگیری از تخریب و تصرف اراضی وضعیت پرونده های تشکیل شده را پیگیری و تا قطعیت آرا دنبال خواهد کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار