فرمانده انتظامی ملایر گفت: ۳۹ درصد کاهش وقوع و ۲۱ درصد افزایش کشف در کارنامه تیرماه قرارگاه مبارزه با سرقت پلیس ملایر دیده می‌شود.
کد خبر: ۶۵۴۶۵
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۸ 23 July 2015
فرمانده انتظامی ملایر گفت: ۳۹ درصد کاهش وقوع و ۲۱ درصد افزایش کشف در کارنامه تیرماه قرارگاه مبارزه با سرقت پلیس ملایر دیده می‌شود.

به گزارش تسنیم؛سرهنگ پاسدار شعبان ترک‌ در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر اظهار داشت: تدابیر قرارگاه مبارزه با سرقت پلیس ملایر در ارتباط با کاهش جرم و افزایش کشف در حوزه سرزمینی شهرستان ملایر طی تیرماه سال جاری بسیار موثر و کارساز بوده است.

وی افزود: دستگیری دو نفر سارق سیم برق با اعتراف به ۹ فقره سرقت کابل‌های هوایی، کشف ۴ دستگاه خودروی مسروقه، کشف ۶ دستگاه موتورسیکلت مسروقه، کشف دو فقره سرقت منزل و یک فقره سرقت مغازه از جمله این اقدامات بوده است.

ترک‌نیا تصریح کرد: مهمتر از تدابیر سخت افزاری، مقابله‌ای و اتخاذ شده در قرارگاه مبارزه با سرقت توجه دقیق شهروندان برای عمل به توصیه های پیشگیرانه و حفاظتی پلیس در حفظ اموالشان است.

وی با بیان اینکه اعتقاد داریم تقویت و تبلور فرهنگ خودحفاظتی در سطح جامعه می‌تواند نقطه مقابله‌ای بسیار کارسازی برای ناکام گذاردن اهداف مجرمانه سارقان محسوب شود، از مشارکت و همدلی مردم با پلیس ملایر تقدیر کرد.

ترک‌نیا افزود: جامعه‌ای که در آن میزان مشارکت اقشار مختلف جامعه با پلیس در حوزه برقراری نظم و امنیت اجتماعی حداکثری است و عمل نمودن به توصیه‌های انتظامی اجتماعی پلیس در جهت نیل به پیشگیری اجتماعی کاملا مراعات می‌شود زمینه بروز و ظهور جرم نیز به طور قابل ملاحظه‌ای در آن کاهش می‌یابد.

وی از کشف و ضبط ۹۷ گرم مواد مخدر هروئین و همچنین دستگیری ۷۸ نفر سوداگر مرگ در تیرماه ۹۴ خبر داد و گفت: در راستای مبارزه قاطعلانه با بلای خانمان سوز مواد مخدر طی تیرماه سال جاری با اجرای چندین مرحله طرح پاکسازی و دستگیری سوداگران مرگ که از جمله مطالبات مهم شهروندان ملایری بوده است مامورین موفق به کشف و ضبط ۹۷ کیلو و ۷۰۲ گرم مواد مخدر تریاک و شیره تریاک، ۹۷ گرم مواد مخدر هروئین، دو کیلو و ۳۲ گرم مواد مخدر شیشه و انواع مواد مخدر دیگر و دستگیری ۷۸ نفر سوداگر مرگ در این ماموریت‌ها شدند.

ترک نیا افزود: در کنار مبارزه سخت و بی امان پلیس با توزیع کنندگان موادمخدر اقدامات نرم‌افزاری این حوزه نیز برای افزایش احساس خطر نسبت به خطرات مرگ آفرین موادمخدر در دستو کار قرار داشته است که از جمله این اقدامات برگزاری نمایشگاه آگاه‌کننده در مصلای نماز جمعه در ماه مبارک رمضان، آموزشگاه ثمین، همچنین نمایشگاه ضیافت بهشتی در پارک سیف الدوله به همراه توزیع انواع بروشورهای آگاه کننده بوده است که جا دارد از زحمات دست‌اندرکاران برگزاری این نمایشگاه‌ها نهایت تقدیر و تشکر صورت پذیرد.

وی تصریح کرد: مواد مخدر یکی از ابزارهای مهم ایجاد ابتذال از سوی نظام سلطه و مافیای جهانی موادمخدر است که زندگی بشر را به طور جدی در معرض خطر قرار داده و اعقاد پلیس در مبارزه با این پدیده شوم همگانی شدن مبارزه و ایجاد نهضت روشنگری و احساس مسئولیت بیشتر برای حفظ سلامت فردی و اجتماعی از سوی شهروندان است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار