به گزارش خبرنگار ما از مراکز خرید گندم ،ثبت نام کشاورزان در ساماه پهنه بندی بدلیل عدم هماهنگی مراکز خرید و جهاد کشاورزی برای کشاورزان مشکل جدی ایجاد نموده است . براساس دستورالعمل موجود ،تا مراحل ثبت نام گندمکار در سامانه به پایان نرسیده و در سامانه مراکز خرید تاییدیه اخذ نشود امکان ارسال لیست به بانکها وجود ندارد.
کد خبر: ۶۲۳۶۳۸
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۷ 26 June 2018

تابناک ایلام ::گندمکار روستایی هر ساله با هزاران امید وآرزو وبا صرف هزینه های سرسام آور کاشت وداشت وبا ریسک پذیری بالای ناشی از خشکسالی ،سرمایه خود را در دل خاک مدفون می کند به این امید که اگر ابر وباد ومه وفلک ودولت دست به دست هم دهند در پایان سال زراعی حداقل دستش در جیب خودش باشد.

حال دست تقدیر همراه او شده وبا اندک مدارای ابر وباد ومه وفلک صاحب محصولی شده وآن را تحویل مراکز خرید دولتی می دهد تا از قبل آن پولش را صرف هزینه های کاشت تا برداشت نماید واگر هم شانس با وی همراه بود مبلغی را صرف هزینه های روزمره زندگیش نماید.

اما هر سال که می گذرد،انگار اینچنین مقدر شده که گندمکار برای دریافت دسترنج سالیانه اش ، باید کاسه(..) را جلوی دولتیان دراز کند، به این امید که روزی  کرمشان مشمول حال انها شده وبا نگاهی ترحم آمیز ! قدری از طلبشان را با هزار منت وناز وعشوه پرداخت نمایند!

امسال قرار بود که با سال های قبل متفاوت باشد و کشاورزان رنج دریافت دسترنجان را زیاد احساس نکنند ،اما گویا  آش همان آش پارسال و کاسه همان کاسه پارسال است ولی با کمی رنگ ولعاب متفاوت ! قرار بود امسال مشکلات سال قبل تکرار نشود،قرار بود به محض اینکه کشاورز محصولش را تحویل مراکز خرید گندم داد ،پس از 48ساعت نیمی از بهای محصول را به حساب وی واریز نمایند ومابقی آن هم بعد از یکی دوماه تسویه شود.

اما خبرهای واصله از مراکز خرید گویای این واقعیت است که هرچند دستورالعمل وبخشنامه ها و برروی کاغذ اینچنین آمده که پول گندم تحویلی پس از 48ساعت واریز می شود اما با ایجاد موانعی بنام سایت های پهنه بندی و تایید مجازی  از سوی مراکز کشاورزی و سپس مراکز خرید که هیچگاه این دو سایت باهم هماهنگ نیستند !خوان هایی را ایجاد نموده اند که حکایت آن همان هفت خوان رستم است!

به گزارش خبرنگار ما از مراکز خرید گندم ،ثبت نام کشاورزان در سامانه پهنه بندی، بدلیل عدم هماهنگی مراکز خرید و جهاد کشاورزی، برای کشاورزان مشکل جدی ایجاد نموده است . براساس دستورالعمل موجود ،تا مراحل ثبت نام گندمکار در سامانه به پایان نرسیده و در سامانه مراکز خرید تاییدیه اخذ نشود ،امکان ارسال لیست به بانکها وجود ندارد.لذا بدلایلی امکان تایید لیست ها در سامانه عملا وجود ندارد.

بروز این مشل چندان هم فنی به نظر نمی رسد ،بلکه ظواهر امر می گوید؛ با کم کاری های عامدانه در مسیر پرداخت پول گندم کشاورزان در صدد ایجاد  خوان های متعدد هستند . اگر فرض ما درست نباشد ، پس چرا مدتها قبل از تحویل گندم ،مراکز جهاد کشاورزی با اطلاع رسانی دقیق از کشاورزان نخواسته اند که دراین سامانه ثبت نام نمایند وآن رادرست به دقیقه 90 موکول کرده اند ؟چرا با وجود ثبت نام در سامانه ،باز هم امکان تایید ان از سوی مراکز خرید گندم وجود ندارد؟

یک گندمکار روستایی خسته وبریده از کار که با هزاران مشکل وهزینه جاری روبروست  ،با هزاران مشقت گندم را تحویل مراکز خرید گندم می دهد ،با افت های سنگین مواجه می شود و ...چرا باید هرساله برای دریافت حاصل دسترنج خویش با این همه رنج و مشقت روبرو شود ؟ مسئولین جهاد کشاورزی وتعاون روستایی استان اگر در وعده خود صادقند ،پس سریعتر خوان های ایجاد شده در مسیر دریافت پول گندم کشاورزان را برداشته وبا تسهیل دسترسی آنان به حقوق خود ،زمینه رفع این شائبه را فراهم نموده وبه  وعده متفاوت بودن پرداخت پول گندم کشاورزان در سال جاری وفا نمایند.

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار