مدیرکل جهاد کشاورزی ایلام:
تا کنون 250 هکتار از مستعد ترین اراضی کشاورزی و حاصلخیز شهرستان دره شهر در سال زراعی جاری زیر کشت برنج رفته که پیش بینی می شود تا پایان فصل کاشت نشاء این میزان به 450 هکتار برسد.
کد خبر: ۶۰۲۵۴
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۰ 11 July 2015
به گزارش تابناک ایلام،عبدالرضا بازدار رییس سازمان جهادکشاورزی ایلام اظهارداشت: تا کنون 250 هکتار از مستعد ترین اراضی کشاورزی و حاصلخیز شهرستان دره شهر در سال زراعی جاری زیر کشت برنج رفته که پیش بینی می شود تا پایان فصل کاشت نشاء این میزان به 450 هکتار برسد.

وی با بیان اینکه بیشترین رقم کشت شده  این محصول از نوع عنبربو است، عمده مناطق کشت برنج را روستاهای بخش مرکزی شهرستان دره شهررا برشمرد و افزود: در سال زراعی جاری حدود 600 نفر در کشت نشاء برنج فعالیت دارند.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان ایلام از جمله خدمات ارائه شده به کشاورزان برنج کار این شهرستان را بهره مندی از توصیه های کارشناسان و مروجان کشاورزی، تهیه کود شیمیایی مورد نیاز، تهیه و تامین سینی نشاء به منظور کاشت مکانیزه کامل و سایر ماشین آلات مکانیزه کشاورزی مانند پادلر، پرداخت تسهیلات بانکی بلند مدت به منظور ایجاد بانک نشاء از محل تخصیص کمک های فنی و اعتباری برشمرد.

بازدار متذکر شد: کاشت و نشاء این محصول از نیمه نخست تیرماه آغاز و تا پایان تیر ادامه دارد که حدود 50 هکتار به صورت مکانیزه کامل و مابقی به روش سنتی و دستی نشاء کاری می‌شود.

وی گفت: تاکنون 15 درصد این محصول تحت پوشش صندوق بیمه محصولات کشاورزی شهرستان قرار گرفته است.


منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار