مدیرکل شرکت پشتیبانی امور دام ایلام گفت: 30 هزار و 670 تن ذرت خشک از واحدهای ذرت خشک کنی استان استحصال شده است.
کد خبر: ۵۵۸۶۶۱
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۵:۲۴ 29 January 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛ مهدی پورسیابیدی اظهار کرد: از ابتدای فصل برداشت ذرت از مزارع استان ایلام تاکنون 38 هزار و 185 تن ذرت تر برداشت و خریداری شده است.


وی افزود: از این مقدار ذرت خشک شده 27 هزار و 100 تن آن در بازار بورس ایران به فروش رسیده و 2 هزار تن باقیمانده دیگر نیز به تدریج در روزهای آینده به فروش می رسد.


پورسیابیدی یادآور شد: همچنین از ذرت به فروش رسیده در بورس ایران 24 هزار تن آن به استان های گلستان و مازنداران به عنوان استان های متقاضی این محصول ارسال شده است.


وی گفت: تاکنون هفت هزار و 600 تن ذرت به استان گلستان و نزدیک به 16 هزار تن نیز به استان مازنداران حمل شده است و این روند کماکان ادامه دارد.


وی افزود: سازمان پشتیبانی امور دام کشور به عنوان خریدار ذرت استان ایلام از بازار بورس تاکنون 252 میلیارد و 800 میلیون ریال بهای ذرت را به بورس پرداخت کرده و بازار بورس نیز این پول را به حساب کشاورزان ذرت کار استان ایلام واریز کرده است.


به گزارش ایرنا، شرکت پشتیبانی امور دام استان ذرت دانه ای را با مباشرت تعاون روستایی و بخش خصوصی با نرخ تضمینی خریداری کرده و از طریق بورس به فروش می رساند.


ذرت دانه ای تر بعد از خشک شدن توسط دستگاه های ذرت خشک کنی و فروش در بورس به استان های متقاضی حمل می شود.


استان ایلام دارای 11 مرکز خرید ذرت دانه ای است که هشت مرکز در دهلران و در هر کدام از شهرهای مهران، دره شهر و هلیلان نیز یک مرکز وجود دارد.


امسال هفت هزار هکتار از اراضی استان ایلام به زیرکشت ذرت رفته که یک هزار هکتار از محصول این اراضی به صورت سیلویی و 6 هزار هکتار نیز به صورت ذرت دانه ای برداشت می شود. /م

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار