رمضانعلی ملک به پرداخت 10 هزار میلیارد تومانی یارانه بخش گندم و آرد از سوی دولت اشاره کرد و افزود : آزادسازی قیمت آرد و نان به نفع دولت و ملت است که باید نسبت به تحقق همه جانبه این مهم تدابیر ویژه ای در سطح کلان اتحاذ شود.
کد خبر: ۵۱۶۸۶
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۱ 23 June 2015
به گزارش تابناک، رمضانعلی ملک  رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه دو کشور(مازندران، گلستان و سمنان)  مزایای آزادسازی قیمت گندم و آرد  را جلوگیری از فساد ، ایجاد فضای رقابتی بین نانواییان و کارخانه های آرد سازی ، جلوگیری از قاچاق آرد، تولید نان کیفی و صرفه جویی حداقل 50 درصد رقم یارانه یاد شده این بخش برشمرد.


ملک ، نان را نه یک کالای اقتصادی بلکه کالای امنیتی دانست و خاطرنشان کرد : دولت سال گذشته 20 درصد از کل سهمیه آرد و نان را آزاد کرد که این راهبرد در واقع بیشتر کیفی سازی بوده نه آزادسازی.


مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه دو کشور یادآور شد: دولت می خواهد با چنین راهبردی ذائقه مصرف کننده را رصد کند و یا بداند چقدر مردم به نانواییهای آزاد پز مراجعه می کنند و بعد آن به سایر نانواییها تسری بدهد. باید اعتراف کنیم که در بسیاری از مسایل کلان کشور، احساسی برخورد کردیم بنابراین در صورت تاخیر در آزادسازی قیمت گندم و آرد و نان خسارت ها به کشور روز به روز بیشتر می شود.


وی تاکید کرد : به طور قطع با آزادسازی قیمت این کالاها بسیاری از مشکلاتی که اکنون دولت با آن دست و پنجه نرم می کند، برطرف می شود.


رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت غله و بازرگانی منطقه دو کشور ادامه داد : در تصمیم گیری های سطح کلان بایدبه اولویت ها توجه اساسی شود زیرا رهبری معظم انقلاب فرمودند اعتبارات را باید بر اساس اولویتها هزینه کرد.


وی تعداد نانوایی های در مازندران را چهار و 400واحد ، در سمنان را 600 واحد و در گلستان را هزار و 800 واحد اعلام کرد و گفت : بسیاری از خبازان برخوردار از سهمیه دولتی این منطقه اکنون با مراجعه به این نهاد، متقاضی آزادپز شده اند.


وی اقدام دولت تدبیر و امید در بحث آزادسازی 20 قیمت کالاهای یادشده را مطلوب دانست و گفت : بنابراین اتخاذ تصمیم دولت در بحث آزادسازی گندم و آرد و نان در کشور ضروری است تا بتواند بر یکی از مشکلات فراروی اقتصاد کشور بکاهد.


وی تصریح کرد : اکنون این شرکت هر کیلوگرم گندم را به نرخ تضمینی هزار و 155 تومان می خرد و قیمت آرد را هر کیلو 665 تومان به نانواییها تحویل می دهد که این فاصله قیمت ها موجب رانت ، فساد و قاچاق می شود.


مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه دو کشور گفت : سال گذشته در مازندران و گلستان و سمنان به ترتیب حدود 70 هزار تن ، حدود 600 هزار تن و حدود 60 هزار تن گندم تولید شد و این رقم در سال جاری در گلستان به 900 هزار تن و مازندران به 120 هزار و سمنان حدود 100 هزار تن خواهد رسید.


وی مقدار مصرف ماهانه گندم در مازندران 30 هزار تن ، در گلستان را 20 هزار تن و در استان سمنان را شش هزار تن اعلام کرد.


به گفته وی کل گندم تولیدی منطقه دو کشور توسط 135 مرکز خرید جمع آوری می شود.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
جواد حیدری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۴
باسلام و عرض ادب مسؤل محترم قیمت ارد ازاد شود مشکلی نیست و همه انر را قبول دارند وباید توجه داشت که با این کار صاحب نانوایی که همه اکثرا مغازه شان را اجاره داده اند اجاره ها را بالا می برند و کارگرها هم اضافه حقوق می خواهند با ازاد سازی اداره گاز و برق هم یارانه شان را قطع می کنند و وضع خرابتر از این می شود و حرج ومرج کل کشور را خواهد گرفت
احراری محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۵
ازادسازی گندم آرد و نان فقط و فقط به سود مردم و دولت است انهایی که در پی ازاد پزی هستند به خود اطمینان دارند که یارانه چه باشد چه نباشد نان با کیفیت می پزند وانهایی کمکارند خودبخود از رده خارج میشوند و از کسی ناراحت نمیشوند خود کرده را تدبیر نیست مردم برنج ده کیلویی 70000تومان می خرند انوقت پول برای نان باکیفیت دارند و راضی خواهند شد
امیرحسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۰
بقیه اُسَرا رو کِی آزاد میکُنَن؟!!!! آزاد سازی! هه!
Sita
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
قیمت فروش ارد درنانوایی ها چقدر است .ایا قیمت ان 2000تومان است؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار