معاون فرماندار هرسين :در زمينه كنترل بيماري هاي قابل انتقال بين انسان و دام از ابتداي سال گذشته تا اكنون 102هزار رأس انواع دام در شهرستان هرسين واكسينه شده است.
کد خبر: ۴۵۳۳۲۱
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۳ 04 July 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک  به نقل از روابط عمومی فرمانداری هرسین،جلسه اي به منظور كنترل و پيشگيري از انتقال بيماريهاي مشترك بين انسان و دام در شهرستان هرسين برگزار شد،و ميرزا حسيني معاون فرمانداري شهرستان هرسين بيان داشت : در راستاي پيشگيري و مقابله با بيماريهاي فصلي مشترك بين انسان و دام اقدامات خوبي توسط دستگاههاي متولي در شهرستان هرسين انجام شده است كه قابل تقدير است .

وی اظهار داشت : پيشگيري مهمترين گام در مهار انواع بيماريهاي مشترك بين انسان و دام به شمار مي رود و پرداختن به اين موضوع بسيار ضروري به نظر ميرسد.

ميرزا حسيني افزود : جمع آوري پسماندهاي حيواني در منازل روستايي و وجود محيط مشترك زندگي بين انسان و دام  از مهمترين راههاي انتقال بيماري هاي واگير دام است و مي بايست در اين زمينه به صورت ويژه از ظرفيت دهياران استفاده كرد و فرهنگ سازي شود .

معاون فرماندار هرسين همچنين از افزايش بازرسي ها از دامداري ها ، كشتارگاه و قصابي هاي شهرستان هرسين خبر داد و از شهروندان خواست جهت حفظ سلامتي خود به توصيه ها و راهكارهاي بهداشتي ارائه شده كه توسط منابع مختلف اعلام ميشود توجه داشته باشند.

وي ادامه داد : با واحد هاي صنفي كه به توزيع گوشت خارج از شبكه قانوني اقدام ميكنند برخورد خواهد شد و در اين راستا در سه ماهه اول سالجاري 5 قصابي متخلف پلمب شده و بيش از 500 كيلوگرم گوشت قرمز معدوم شده است .

معاون فرماندار هرسين در پايان گفت در طول 15 ماه گذشته بيش از 1900 قلاده سگ در مناطق روستايي شهرستان هرسين توسط شبكه دامپزشكي عليه بيماري هاري واكسيناسيون شده اند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار