کد خبر: ۴۴۷۶۷۹
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۴ 25 June 2017
به گزارش «تابناک یزد» مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی یزد گفت: از آغاز فصل خرید تضمینی گندم تا کنون بیش از چهار هزار و ۴۰۰ تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان استان خریداری شده و این رقم نسبت به سال قبل ۲۵ درصد رشد داشته است.

محمدعلی حاتمی‌زاده  اظهار داشت: این میزان گندم توسط 12 مرکز خرید شرکت‌های تعاونی روستائی و بخش خصوصی شهرستان‌های ابرکوه، بهاباد و خاتم از کشاورزان خریداری شده است.

وی با بیان اینکه قیمت خرید تضمینی گندم از کشاورزان در سال زراعی 96 - 95 را از قرار هر کیلوگرم 13 هزار ریال اعلام شده، افزود: پیش‌بینی می‌شود بیش از 21 هزار تن گندم مازاد برمصرف کشاورزان با نرخ تضمینی خریداری شود.

حاتمی‌زاده ادامه داد: برداشت محصول گندم در سطح 11 هزار و 200 هکتار از اراضی استان یزد از اواخر خردادماه آغاز شده و با احتساب برداشت سه هزار و 700 تا 4 هزار کیلوگرم گندم در هکتار در مجموع بیش از 41 هزار تن گندم دراستان تولید شده است.

این مسئول خاطرنشان کرد‌: سال گذشته با خرید بیش از 15 هزار تن از ابرکوه‌، این شهرستان برای سومین سال پیاپی رتبه نخست استان را در خرید گندم به خود اختصاص داد‌ه و امیدواریم امسال نیز با خرید بیش از 16 هزار تن مقام نخست استان را کسب کند.

این مسئول با بیان اینکه عمده سطح زیر کشت گندم در شهرستان‌های خاتم‌، ابرکوه‌، بهاباد و یزد است،ت صریح کرد: به کشاورزان توصیه می‌شود گندم مازاد بر مصرف خود را به مراکز خرید  بخش خصوصی و تعاونی اعلام شده توسط کار گروه خرید تضمینی گندم ‌تحویل دهند.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: 33 درصد سطح زیر کشت استان شامل 38 هزار هکتار به محصولات زراعی  اختصاص دارد که سهم بخش محصولات زراعی از تولید 36 درصد به میزان 520 هزار تن است.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار