مدیر کل دامپزشکی گلستان گفت: سال گذشته 32 هزار و 838 تن انواع فرآورده های خام دامی از استان گلستان به کشورهای مختلف آسیایی صادر شد.
کد خبر: ۴۱۰۹۵۵
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۰ 20 April 2017
مدیر کل دامپزشکی گلستان گفت: سال گذشته 32 هزار و 838 تن انواع فرآورده های خام دامی از استان گلستان به کشورهای مختلف آسیایی صادر شد.

دکتر محمود رضا وفایی منطقه گلستان اظهار کرد: در راستای سیاستهای اقتصادی دولت در سال 95 مبنی بر تحقق شعال سال مبتنی بر اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل و نیز افزایش صادرات غیر نفتی و حمایت از تولیدکنندگان، اداره کل دامپزشکی استان اقدام به اعمال نظارت های حاکمیتی و بهداشتی در طی مراحل تولید صدور گواهی بهداشتی صادرات انواع فراورده های خام دامی، فراورده های لبنی و جوجه یکروزه کرده بود.

وی حجم صادرات صورت گرفته در سال گذشته در این بخش را بیش از 32 هزار و 838  تن اعلام کرد و افزود: از این مقدار 542 تن پا و پنجه مرغ، 988 تن تخم مرغ خوراکی، 25 هزار و 417  تن خوراک دام و طیور، 5386 تن گوشت مرغ منجمد، 480 تن میگو، 25 تن ماهی خوراکی تازه، 103 هزار و 680 قطعه تخم مرغ نطفه دار گوشتی، سه میلیون و 295 هزار و 500  قطعه جوجه یکروزه گوشتی و 112 رأس دام زنده به خارج از کشور صادر شده است. 

وفایی با بیان اینکه این مقدار کالا طی 1458 مجوز صادر شده است، ادامه داد: کشورهای افغانستان، ترکمنستان، عراق، هنگ کنگ، ویتنام و امارات از جمله کشورهایی بودند که بالاترین حجم صادرات به آنها صورت گرفته است.

مدیر کل دامپزشکی گلستان تصریح کرد: صادرات تولیدات مختلف در صنعت دام و طیور می تواند سهم قابل توجهی در افزایش صادرات غیر نفتی استان گلستان به خود اختصاص دهد، که در این بین دامپزشکی استان با نظارتهای بهداشتی و فراهم کردن زمینه های لازم از نظر تطابق کیفیت و سلامت محصولات تولیدی با استانداردهای موجود بین المللی و کشورهای مقصد، نقش خود را در تحقق اقتصاد مقاومتی و افزایش صادرات غیر نفتی بیش از پیش محقق خواهد کرد.

وی در پایان گفت: اداره کل دامپزشکی استان با اعمال نظارتها و پایشهای مستمر بر فعالیت واحدهای تولیدی و کشتارگاهی که موجبات کاهش تلفات و بیماریهای دام و طیور و همچنین ارتقاء شاخصهای بهداشتی تولیدات را فراهم آورده است 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار