کد خبر: ۴۰۶۱۴۴
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۸ 12 April 2017
به گزارش تابناک یزد،سه نانوايي برتر استان يزد در اجراي طرح سامانه فروش غیرحضوری آرد برای نانوایان از سوي بانک سپه تجليل شدند.
 «علي گلرسان» معاون اداري مالي بانك سپه استان يزد در اين مراسم كه با حضور مسئولان و اعضاي اتحاديه نانوايان، مسئولان اداره غله وخدمات بازرگاني استان و جمعي از نانوايان در سرپرستي اين بانك برگزار شد، اظهار كرد: به دنبال ورود موفق اين بانك در عرصه ارائه خدمت خرید تضمینی گندم و اقدامات مطلوب في‌مابين شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ايران، بانك سپه براساس اعلام نياز اين شركت اقدام به تهیه، طراحی و پیاده سازی سامانه‌ای متمركز برای نظارت بر توزيع و فروش آرد به نانوايان كرد.

وی با بيان اين كه طرح سامانه مدیریت آرد به صورت ملي و در راستاي تحقق اهداف اقتصاد مقاومتي اجرايي شده است، ادامه داد: اين طرح پس از اجراي پايلوت در استان گيلان از مردادماه 1393 در فاز اول در شهرستان يزد و از اوائل سال 1394 در تمام شهرستان‌هاي استان يزد به مرحله اجرا درآمد.

گلرسان با اشاره به راه‌اندازي اين سامانه مجهز به خريد غيرحضوري، تصريح كرد: برهمين اساس نانوایان حتي به صورت غيرحضوري و با استفاده از نام‌ كاربري و رمز عبور دريافتي از سوي بانك مي‌توانند بدون نیاز به مراجعه به شعب بانك سپه، از طریق اینترنت و از هر مکاني سهمیه آرد تخصیص داده شده به خود را خريداري و نسبت به پرداخت وجه سهمیه خریداری شده اقدام كنند.

وي خاطرنشان كرد: در استان يزد يك‌هزار و 439 نانوايي وجود دارد كه يك‌هزار و 14 واحد آنها مشمول دريافت آرد يارانه‌اي و قادر به استفاده از اين سامانه هستند، البته در نظر داريم كه نانوايي‌هاي آزادپز  استان نيز تحت پوشش اين طرح قرار گيرند.

وي به مزاياي اجراي اين طرح از جمله صرفه‌جویی در هزینه‌ها، افزایش سرعت در فرآیند خرید و ارائه خدمات حمل و نقل آرد به نانوایان در هر مکان و همچنين كوتاه شدن دست واسطه‌ها در پروسه و فرآيند توزيع آرد اشاره كرد و گفت: بانك سپه در سال گذشته با بررسي ميزان ثبت سفارش غيرحضوري نانوايان در اين سامانه و با در نظر گرفتن چند آيتم ديگر اقدام به شناسايي نانوايان نمونه كشور در نيم سال اول سال 95 كرد كه بر همين اساس از ميان 136 نانواي نمونه كشور، سه نانوا از استان يزد هستند كه امروز از آنها تجليل خواهد شد.

به گفته معاون بانك سپه استان، البته اين روند انتخاب برترين‌ها هر شش ماه برگزار مي‌شود و در حال حاضر نيز در حال شناسايي نانوايان برتر شش ماهه دوم سال 95 هستيم.

گلرسان همچنين خاطرنشان كرد: بانك سپه همچنين در نظر دارد با طراحي سيستم‌هاي الكترونيكي نوبت‌دهي و دريافت وجه در نانوايي‌ها، مشكلاتي كه در اين حوزه وجود دارد را نيز در صورت تاييد شركت مادر تخصصي بازرگاني ايران مرتفع سازد.

گفتني است؛ در حال حاضر مصرف ماهيانه آرد رايانه‌اي استان هفت هزار تن است كه ماهانه در قالب سه مرحله به بانك سپه براي ثبت سفارش و سپس توزيع توسط كارخانجات آرد و شركت حمل و نقل طرف قرارداد اعلام مي‌شود. البته در استان يزد ماهانه سه هزار تن آرد نيز به صورت آزاد در اختيار نانوايان آزادپز قرار مي‌گيرد.

در اين مراسم از كاظم حاتمي و خانم‌ها مرضيه زارعي و فاطمه چاووشيان، سه نانواي نمونه استان يزد با اهداي لوح و نشان زرين تجليل شد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار