رییس اداره تعاون روستایی ابرکوه گفت :تعاونی های روستایی سال گذشته بیش از چهارهزارو604 تن محصولات کشاورزی و دامی تولیدی کشاورزان این شهرستان به ارزش 52میلیارد ریال را خریداری کردند.
کد خبر: ۴۰۶۰۷۹
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۶ 12 April 2017
به گزارش تابناک یزد،حمیدرضا مشتاقیان  اظهارکرد: این میزان محصولات که شامل شیر ، مرغ ، برنج ، جو، گندم ، کاه و یونجه خشک است توسط شبکه تعاونی روستایی و کشاورزی ابرکوه به صورت توافقی از کشاورزان خریداری شده است.
وی افزود: دراین مدت برغم کم آبی و بحران آبی ، یکهزار و 100تن ذرت علوفه ای ، 44تن یونجه خشک و 155تن کاه از کشاورزان خریداری گردید.
مشتاقیان از توزیع هفتهزارو 44تن انواع نهاده های کشاورزی ازسوی شرکت های تعاونی روستایی و کشاورزی تحت پوشش این شهرستان بین کشاورزان خبر داد و ادامه داد : این نهاده ها شامل یکهزارو240تن انواع کودهای شیمیایی ، پنجهزار و660تن نهادهای دامی است .
وی با بیان اینکه در این مدت مقدار 60 تن بذرهای اصلاح شده محصولات کشاورزی تولید و توزیع شده است اضافه کرد: سال گذشته 15هزار و 491تن گندم به نرخ تضمینی از کشاورزان خریداری شده است و این شهرستان در خرید گندم دراستان مقام نخست را برای سومین سال پیاپی به خود اختصاص داده است.
مشتاقیان بابیان اینکه پنج میلیون و 270 هزار لیتر انواع فراورده های نفتی بین روستائیان درسال گذشته توزیع شده است خاطرنشان کرد: یک مرکز عرضه محصولات کشاورزی در بخش بهمن ابرکوه فعال است .
رییس اداره تعاون روستایی ابرکوه تصریح کرد: 5شرکت تعاونی روستائی ،2 شرکت تعاونی کشاورزی دامداران و مرغداران و یک اتحادیه تعاونی روستایی شهرستان و سه شرکت تعاونی تولید روستایی و یک نظام صنفی با بیش از هفت هزار نفر عضو تحت پوشش اداره تعاون روستایی شهرستان ابرکوه فعالیت دارند .
ابرکوه با 51 هزار نفر جمعیت در140کیلومتری جنوب غربی شهر یزد واقع است.

****
رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) بافق از مساعدت یک میلیارد و 758 میلیون ریالی خیران بافقی به مددجویان زیر پوشش این کمیته خبرداد.
سیدرضا هاشمی پور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: درسال 95 خیران و مسئولان شهرستان بافق با 41 خانواده تحت پوشش کمیته امداد در قالب طرح مفتاح الجنه دیدار و یک میلیارد و 758 میلیون ریال کمک نقدی و غیر نقدی به آنان اهدا کردند.
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) بافق ضمن تشریح طرح مفتاح الجنه، استقبال مسئولان و خیران را از این طرح مطلوب ارزیابی کرد.
هاشمی پور افزود: طرح مفتاح الجنه از جمله طرح های مشارکتی این نهاد است و کمیته امداد به عنوان متولی امور محرومان و نیازمندان در جهت احیای سنت های حسنه، تلاش می کند تا با اجرای این طرح زمینه الفت و دوستی بین نیازمندان جامعه و مسئولان ایجاد کرده و از این طریق بخشی از مشکلات و نیازهای مددجویان را حل می کند.
وی با اشاره به اینکه در قالب طرح مفتاح الجنه خیران و مسئولان نسبت به بازدید از خانواده‎های نیازمند اقدام می کنند، خاطر نشان کرد: یکی از موضوعاتی که موجب می شود این طرح از اهمیت ویژه ای برخوردار باشد این است که مسئولان با شنیدن مشکلات محرومان به صورت مستقیم و چهره به چهره نسبت به حل آنها اقدام می کنند.
رئیس کمیته امداد بافق تصریح کرد: همانطور که در دین مبین اسلام سرکشی به ایتام و خانواده های کم بضاعت و صله رحم توصیه فراوان شده این چنین بازدیدهایی فارغ از جنبه کمک مالی، باعث دلگرمی و امیدواری مددجویان برای مقابله با مشکلات می شود.
هاشمی پور گفت: مردم شهرستان بافق می توانند با مشارکت در طرح های مختلف این نهاد که بر اساس نیاز مددجویان طراحی شده است نسبت به تحقق نیت های خداپسندانه خود اقدام کنند.
رئیس کمیته امداد بافق، طرح های اکرام ایتام، محسنین(حمایت از خانواده های نیازمند غیر یتیم)، صدقات، زکات، اطعام، کوثر(تامین جهیزیه)،شفا (کمک به درمان مددجویان)، نذر قربانی،عقیقه را از جمله مهمترین طرح های کمیته امداد عنوان کرد.
سه هزار و 253 نفر در قالب یک هزار و 650 خانوار از حمایت های کمیته امداد شهرستان بافق در قالب تک خدمتی، چند خدمتی و تمام خدمتی بهره می گیرند.
تاکنون یکهزار و 145 طرح خودکفایی در شهرستان بافق اجرا شده که از این تعداد720 طرح برای فرزندان مددجو و افرادی که در مرز مددجویی هستند و 425 طرح هم مربوط به مددجویان مورد حمایت و در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی تولید- اشتغال است که اکنون بابت هر طرح تا سقف 300 میلیون ریال تسهیلات بانکی بدون بهره پرداخت می شود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار