رشد پرونده های 25 قصور پزشکی در استان فارس 25 درصد افزایش یافته است.
کد خبر: ۳۶۷۱۵۹
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۰ 25 January 2017
تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: سعید غلامزاده مديركل پزشكی قانونی استان فارس با اشاره به بررسی آمارهای فعاليت اين اداره كل در 8 ماهه نخست امسال گفت: شمار فوت‌ شدگان حوادث ناشی از برق‌گرفتگی و غرق‌شدگی افزایش و آمار فوتی ناشی از سوختگی در استان کاهش یافته است.

وی بیان کرد: از ابتدای امسال تا پايان آبان، اجساد 33 نفر به دليل فوت ناشی از برق گرفتگی به مراكز پزشكی قانونی فارس ارجاع شده است.

غلامزاده با بيان اينكه آمار امسال در مقايسه با مدت مشابه پارسال نشان دهنده رشد6.4 دهم درصدی است، افزود: از 33 جسد ارجاع شده به دليل برق‌گرفتگی در سال جاری به پزشکی قانونی فارس، 27 جسد مربوط به آقايان و 6 جسد مربوط به خانم‌ ها بوده است.

مديركل پزشكی قانونی استان فارس جايگاه فارس را در مقايسه با ساير استان ‌ها در آمار فوت ناشی از برق‌گرفتگی با کاهش 7 و نیم درصدی فوت ناشی از سوختگی در مدت 8 ماه نخست در جایگاه چهارم عنوان کرد.

غلامزاده با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تا پايان آبان ‌ماه، اجساد 73 نفر به دلیل فوت ناشی از سوختگی به مراکز پزشکی قانونی در استان ارجاع شده اضافه کرد: اين آمار پارسال79 مورد بود که امسال از 73 جسد ارجاع داده به پزشکی قانونی فارس شدند که علت مرگ آن ها سوختگی اعلام شده از این تعداد  36 نفر زن و 37 نفر مرد بوده است.

وی تصریح کرد: طبق آمار منتشر شده از سوی سازمان پزشکی قانونی فارس پس از استان‌ های تهران، اصفهان، خوزستان، آذربایجان شرقی و خراسان رضوی در مرگ‌های ناشی از سوختگی در رتبه ششم قرار دارد.

غلامزاده گفت: 20 درصد مرگ‌های ناشی از غرق‌شدگی در فارس در 8 ماه نخست امسال اجساد 42 نفر به دلیل فوت ناشی از غرق شدگی به مراکز پزشکی قانونی فارس ارجاع شده که این تعداد پارسال 35 نفر بوده است.

این مقام مسئول اظهار کرد: با توجه به آمار ارائه شده، از 42 نفر فوت شده براثر غرق‌ شدگی در فارس، 38 نفر مرد و 4 نفر زن بوده‌اند که در اين زمينه، فارس در كشور بعد از استان‌ های مازندران،‌ خوزستان و گيلان در رتبه چهارم قرار دارد.

همچنین علیرضا درودچی معاون پزشكی آزمايشگاهی اداره كل پزشكی قانونی فارس گفت: 955 پرونده از ابتدای امسال بررسی شده و نسبت  به پارسال 1 درصد کاهش داشته است.

درودچی اضافه كرد: از تعداد کل پرونده‌های ارجاعی به کمیسیون‌های پزشکی قانونی استان فارس  256پرونده مربوط به قصور پزشکی بوده که این آمار نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش 25و 5 دهم درصدی داشته است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار