استاندار اردبیل گفت: امسال مراکز خرید تضمینی گندم استان 557 هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان خریداری می کنند.
کد خبر: ۳۶۶۹۱
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۴ 19 May 2015
مجید خدابخش در جلسه کارگروه خرید تضمینی گندم مازاد بر نیاز کشاورزان استان با اشاره به بارش بارندگی مطلوب در استان افزود: به نظر می رسد میزان گندم تولیدی در استان از برآوردهای قبلی بیشتر شده و به بیش از 735 هزار تن برسد.

وی با اشاره به این که بیشترین سطح زیر کشت و تولید گندم مربوط به شهرستان های پارس آباد ، بیله سوار و گرمی در شمال استان است گفت: هماهنگی های لازم برای بررسی وضعیت سالن های سرپوشیده در شهرستان ها برای انبار و ذخیره سازی گندم خریداری شده انجام می شود.

او افزود: امسال هر کیلوگرم گندم با چهار درصد افت کیفی از قرار هر کیلو 11 هزار و 550 ریال خریداری می شود تا علاوه بر حمایت از کشاورزان دست واسطه گران و سودجویان نیز کوتاه شود.

وی اظهار کرد: با توجه به این که قیمت اعلام شده از سوی دولت برای خرید تضمینی گندم مطلوب کشاورزان است آنها رغبت بیشتری برای تحویل گندم به مراکز خرید دولتی نشان می دهند و لازم است دست اندرکاران امر اطلاع رسانی لازم را به گندم کاران برای تشویق آنها به فروش گندم تولیدی خود به مراکز دولتی اقدام کنند.

استاندار اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود افزود: در استان اردبیل بیش از 83 هزار هکتار مزارع گندم به صورت آبی و 28 هزار هکتار به صورت دیم کشت می شود که کار برداشت این محصول از 15 خرداد ماه به مدت 20 روز در شهرستان های شمال استان آغاز می شود.

وی بیان کرد: اگر کشاورزان به موقع اقدام به افتتاح حساب کنند ، مراکز خرید نیز اطلاعات را در اسرع وقت ارائه دهند و نقدینگی و اعتبار لازم از سوی بانک عامل (بانک کشاورزی) تامین شود مشکلی در زمان خرید تضمینی گندم مازاد بر نیاز کشاورزان نخواهیم داشت.

استاندار اردبیل گفت: تلاش می شود با وحدت رویه بین مراکز خرید و بانک عامل در شهرستان های شمالی استان رضایتمندی کشاورزان فراهم شود.

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی استانداری اردبیل ، خدابخش همچنین به آمادگی 46 مراکز خرید تضمینی گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در استان اشاره کرد و حضور فعال ناوگان حمل و نقل ، افزایش ساعت کار مراکز خرید ، تشدید نظارت بر نحوه خرید گندم و پرداخت به موقع وجه گندم خریداری شده به کشاورزان از سوی بانک کشاورزی و ساماندهی خرید و انبار گندم های مازاد را ضروری دانست.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار