مدیرکل پشتیبانی امور دام ایلام گفت:از ابتدای فصل برداشت تاکنون بیش از 13 هزار تن ذرت به نرخ تضمینی از ذرت کاران این استان خریداری شده است.
کد خبر: ۳۴۹۵۱۶
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۷ 26 December 2016
به گزارش تابناک ایلام ؛ جهان عبدی روز دوشنبه با ذکر اینکه میزان برداشت و خرید ذرت دانه ای نسبت به سال گذشته تاکنون 44 درصد افزایش داشته است اظهار کرد: کار خرید ذرت دانه ای از کشاورزان استان تا اواخر دی ماه ادامه دارد.
 
وی با یاداوری اینکه بیشترین میزان کشت ذرت استان ایلام در شهرستان های دهلران، مهران و دره شهر انجام می شود، افزود: یک سیلو در شهرستان مهران با ظرفیت 2 هزار تن، یک سیلو با ظرفیت یک هزار تن در دره شهر و چهار سیلو در دهلران با ظرفیت 15 هزار تن آماده خرید ذرت از کشاورزان هستند.
 
عبدی یادآور شد: ذرت تحویلی کشاورزان از طریق سازمان بورس و اوراق بهادار به فروش می رسد و مبلغ حاصل از فروش آن به حساب کشاورزان واریز می شود.
 
وی تاکید کرد: تاکنون هشت هزار و 800 تن از ذرت کشاورزان ایلامی توسط بورس به فروش رسیده که امیدواریم وجه آن هر چه زودتر به حساب کشاورزان واریز شود.
 
به گفته وی، همچنین تفاوت قیمت به فروش رفته ذرت در بورس با قیمت تضیمنی دولت نیز به کشاورزان داده می شود.
 
مدیرکل پشتیبانی امور دام استان ایلام گفت: قیمت خرید تضمنی ذرت از کشاورزان در سال زراعی جدید 10 هزار 368 ریال اعلام شده است.
 
چهار هزار و 900 هکتار از اراضی کشاورزی استان ایلام در سال جاری به کشت ذرت دانه ای اختصاص یافته است که عمده این اراضی به گستره سه هزار و 800 هکتار در شهرستان دهلران قرار دارد./م
 
 
ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار