کد خبر: ۳۲۹۱۴
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۳ 09 May 2015
طرح کیفیت بخشی آرد و نان آزمایشی در مازندران اجرا می شود.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ،معاون وزیر جهاد کشاورزی و مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران در حاشیه بازدید از سیلوی نکا و منطقه ویژه اقتصادی امیر آباد با اشاره به برنامه افزایش کیفیت نان گفت: مهمترین دلیل دولت افزایش کیفیت نان در سطح کشوراست که مازندران با عنوان کیفیت عالی ، پایلوت شناخته شد.

علی قنبری افزود: همچنین به منظور ایجاد هماهنگی بیشتر مراکز خرید نخستین بار بانک کشاورزی عامل خرید تضمینی گندم شد که در اجرای این طرح با راه اندازی سامانه، بهای خرید گندم به روز به کشاورزان پرداخت می شود .

وی با بیان اینکه قیمت خرید تضمینی گندم معمولی را هزار و 155تومان و گندم دوروم هزار و 188 تومان تعیین شده افزود: مراکز خرید در سراسر کشور آمادگی دارند تا گندم های عرضه شده کشاورزان را با نرخ تضمینی خریداری کنند.

قنبری با اشاره به اینکه میزان گندم معمولی خریداری شده پارسال بیش از شش میلیون تن بود پیش بینی کرد این میزان با توجه به بارش های مناسب امسال به بیش از 7و نیم میلیون تن برسد که برای اولین بار شش ماه ذخیره استراتژیک گندم خواهیم داشت.

به گفته معاون وزیر جهاد کشاورزی با توجه به ذخایر موجود، امسال حداکثر دو میلیون تن واردات خواهیم داشت درحالیکه رقم وارداتی سال گذشته هفت میلیون تن بوده است.

مدیر عامل شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران خاطرنشان کرد: همزمان با فصل درو گندم در مازندران و دیگر استانهای منطقه 2 (گلستان و سمنان)، همه کشاورزان می توانند محصول گندم خود را با قیمت تضمینی به فروش برسانند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار