مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی یزد از آغاز کشت دانه های روغنی کلزا در این استان خبر داد و گفت: تاکنون یکصد هکتار به زیر کشت این محصول رفته و پیش بینی می شود این رقم به یکهزار هکتار برسد .
کد خبر: ۳۱۱۵۹۴
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۸ 15 October 2016
به گزارش تابناک یزد،محمد علی حاتمی زاده  اظهارکرد: تامین 6 تن بذر کلزا رقم هایولا 50 که مناسب برای کاشت در شرایط اقلیمی استان است ، تامین کود شیمیایی ازته وفسفاته و پرداخت 25 میلیون ریال تسهیلات ارزان قیمت و رایگان کردن بیمه کلزا از حمایت های جهاد کشاورزی به کشاورزان طرف قرار داد کشت کلزاست.
این مسئول بابیان اینکه دولت در موقع برداشت محصول کلزا این محصول را از کشاورزان با نرخ تضمینی خریداری می کند تصریح کرد: در فرایند 10سال آینده تولید این محصول از یکهزارتن به 10 هزارتن می رسد.
حاتمی زاده ادامه داد: کشت این محصول درمهرماه آغاز و برداشت آن در اردیبهشت ماه و خرداد سال آینده و به صورت مکانیزه انجام می شود.
مدیر زراعت استان یزد اضافه کرد: دانه روغنی کلزا حاوی 40 تا 48 درصد روغن است و به دلیل ترکیب مناسب اسیدهای چرب غیراشباع و درصد پائین اسیدهای چرب همانند زیتون، جزء با کیفیت ترین روغن های خوراکی است و نقش مهمی در بهبود تغذیه و سلامت انسان دارد.
118هزار هکتار اراضی حاصلخیز استان یزد به کاشت محصولات کشاورزی اختصاص دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار