معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای گلستان:
سید محسن حسینی با اشاره به وجود 5 حوضه آبریز در استان گلستان گفت: 45 شاخه رودخانه اصلی هدایت آب های سطحی را در استان با توجه به شرایط و زمینه های طبیعی وقوع سیل و خشکسالی به عهده دارند.
کد خبر: ۲۹۵۸۲۷
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۶ 14 September 2016
 در برنامه جامع کنترل سیل استان گلستان که در سال 85 مبنای اولیه آن به تصویب کارگروه سیل استان و شورای هماهنگی مدیرت بحران استان رسیده است، مولفه های متعددی مانند مدیریت حوضه ها و عرصه ها، کنترل فیزیکی سیل، مدیریت سیلابدشت، آمادگی در مقابل سیل و مدیریت بحران در زمان وقوع سیل تعریف و برای آن ها میزان عملیات، بودجه مورد نیاز و زمان اجرا تعیین گردیده است. موضوع مهندسی رودخانه از برنامه های جامع کنترل سیل است.   

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای استان در این باره گفت: در بخش مهندسی رودخانه این برنامه هشت اقدام پیش بینی شده است که  نقشه برداری و مطالعات تعیین حد بستر و حریم رودخانه ها  از جمله برنامه های شرکت آب منطقه ای جهت مهندسی رودخانه ها و کنترل سیلاب است.

 سید محسن حسینی با اشاره به وجود 5 حوضه آبریز در استان گلستان(شرق خلیج گرگان- اترک سفلی-قره سو-گرگانرود و نکارود علیا) گفت:  45 شاخه رودخانه اصلی هدایت آب های سطحی را در استان با توجه به شرایط و زمینه های طبیعی وقوع سیل و خشکسالی به عهده دارند.

 وی تصریح کرد: طول کل رودخانه های استان دو هزار و 700 کیلومتر است و عملیات انجام شده تاکنون در بخش نقشه برداری یک هزار و 153 کیلومتر بوده است. نقشه برداری 150 کیلومتر در حال انجام است و میزان باقیمانده مورد نیاز نقشه برداری رودخانه ها یک هزار و 397 کیلومتر است که اعتباری بالغ بر 42 میلیارد ریال برای آن نیاز است.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای استان افزود:در بخش مطالعات تعیین حد بستر و حریم رودخانه ها تاکنون  یک هزار و 153 کیلومتر مطالعات انجام شده و 150 کیلومتر نیز در حال مطالعه است و میزان باقیمانده یک هزار و 397 کیلومتر است که اعتباری بالغ بر 28 میلیارد ریال برای آن محاسبه شده است.  

وی کل اعتبار مورد نیاز برای نقشه برداری و تعیین حد بستر و حریم رودخانه های باقیمانده استان را 70 میلیارد ریال اعلام کرد که در صورت تخصیص آن، این بخش از کار که اهمیت زیادی دارد به انجام خواهد رسید.
 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار