استاندار گلستان:
استاندار گلستان با تاکید بر اهمیت بهره وری از منابع آب اظهار کرد: وجود تشکل های آب در حفاظت از منابع آب ضروری است و باید تولید فکر در راستای تشکل های حفاظت از منابع آب صورت گیرد و نقش تشکلها در این بخش پررنگ تر شود چرا که مساله آب بسیار حیاتی است.
کد خبر: ۲۹۵۰۲۴
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۲ 12 September 2016
در پنجمین جلسه شورای حفاظت از منابع استان دکتر حسن صادقلو با اشاره به کاهش رواناب رودخانه های گلستان گفت: در جلسات بعدی شورای حفاظت گزارشی از وضعیت رسوبات در سدهای استان ارائه شود.همچنین در بحث بیش برداشت از چاه های مجاز نیز باید از قبل اطلاع رسانی کامل صورت گیرد و اتمام حجت نسبت به موضوع انجام شود.

وی با بیان این که باید بین بدنه اجرایی در خصوص نظارت بر بیش برداشت ها هماهنگی وجود داشته باشد، تصریح کرد: لازم است برش اقتصاد مقاومتی در بحث آب نمایان شود تا بدانیم در راستای اقتصاد مقاومتی در بحث آب چه کرده ایم.

استاندار گلستان تصریح کرد: در تزریق اعتبار نگاه با اولویت برنامه ای داشته باشیم و آبخیزداری و رعایت الگوی کشت می بایست درحفاظت از منابع آب استان در اولویت قرار گیرد.
دکتر صادقلو افزود: در روند پرونده های قضایی انسداد سریع، صورت گیرد و روی آن کار شود همچنین باقی مانده انسداد چاه ها نیز تقویم اجرایی داشته باشد.

همچنین در این جلسه مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان نیز با ارائه گزارشی از وضعیت منابع آبی استان گفت: نزولات جوی سطح استان طی سال آبی جاری به میزان 614.6 میلی متر بوده که نسبت به دوره مشابه سال آبی گذشته 65.8 درصد افزایش نسبت به دوره مشابه دراز مدت حدود31.4درصد افزایش نشان می دهد.

مهندس علی نظری تصریح کرد: جریان رودخانه های استان به میزان 25 تا 50 درصد نسبت به دوره مشابه دراز مدت کاهش نشان می دهد. وکسری مخزن تجمعی سفره های آب زیرزمینی استان به میزان 310میلیون متر مکعب (25 درصد کاهش طی دوره آماری 24 ساله) شامل257 میلیون مترمکعب در سفره های آزاد و به میزان 53 میلیون مترمکعب در سفره های تحت فشارنسبت به دوره مشابه دراز مدت را نشان می دهد.

وی یادآور شد: حجم آب موجود در سدهای مخزنی استان درتاریخ 20شهریورسال جاری به میزان 90.01میلیون متر مکعب که نسبت به حجم ذخیره (300 میلیون متر مکعب) بیانگر 30.4درصد از مخازن ذخیره سدها می باشد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای در ادامه دستورالعمل برخورد با چاه های مجاز بیش برداشت را اعلام کرد و افزود: نشست های دوره ای با بهره برداران منابع آب در هر امور شهرستان، نشست با مقامات قضایی و انتظامی،نشست با مقامات اجرایی،نشست با گروه های مرجع و روحانیون و مصاحبه تلویزیونی و گزارش های خبری را از جمله برنامه های اطلاع رسانی این شرکت عنوان کرد.

لازم به ذکر است در پنجمین جلسه شورای حفاظت از آب استان مدیران حاضر نقطه نظرات خود را پیرامون مباحث حفاظت از منابع آب و دیگر مسائل مطروحه ارائه کردند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار