رئیس جهاد کشاورزی کرمانشاه:
رئیس جهاد کشاورزی استان کرمانشاه چاه‌های غیر‌مجاز را معضلی در بخش کشاورزی کرمانشاه دانست و گفت: آبیاری 3 هزار هکتار زمین، از آب‌های ذخیره‌شده در پشت سدها به استان تخصیص داده شده است.
کد خبر: ۲۸۵۹۳۱
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۲ 28 August 2016
به گزارش تابناک به نقل ازفارس،خسرو شهبازی با اشاره به جلسات تشکیل‌شده کارگروه آب و کشاورزی استان، اظهار داشت: استاندار کرمانشاه در این راستا جلسات متعددی را با وزرای مربوطه داشته است.
وی به طرح سامانه گرمسیری استان کرمانشاه اشاره و بیان کرد: اطلاعات در مورد سامانه گرمسیری و تخصیص آب‌ها جمع‌آوری شده است.
رئیس جهاد کشاورزی استان کرمانشاه به تدوین برنامه جامع پنج‌ساله بخش کشاورزی نیز اشاره کرد و گفت: توسعه گلخانه‌ها و باغات در دستورکار است.
این مسؤول تقسیم زمان در روند رشد محصولات را با توجه به چهار فصل بودن استان کرمانشاه  متنوع عنوان و خاطرنشان کرد:در استان زعفران و گیاهان دارویی تولید می‌شود.
شهبازی با بیان اینکه در سال‌های گذشته 306 میلیون تن محصولات کشاورزی در استان تولید شده است، افزود: از اراضی کشاورزی استان، 67 هزار هکتار آن آبیاری تحت‌فشار، 203 هزار هکتار آبی و 703 هزار هکتار نیز زیر کشت محصولات دیم است.
وی میزان آب مصرفی برای آبیاری اراضی کشاورزی استان را بیش از 2 میلیارد متر‌مکعب عنوان کرد و ادامه داد: از 7 میلیارد مترمکعب آب‌های سطحی و یک میلیارد متر‌مکعب آب‌زیرزمینی بیش از 2 میلیارد متر‌مکعب آب صرف آبیاری اراضی کشاورزی استان می‌شود.
رئیس جهاد کشاورزی استان کرمانشاه چاه‌های غیر‌مجاز را معضلی در بخش کشاورزی کرمانشاه دانست و اظهار داشت: آبیاری 64 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان با شبکه‌های آبیاری تحت‌فشار و زه‌کشی آب‌هایی مرزی، انجام می‌شود.
وی با بیان اینکه آبیاری سه هزار هکتار زمین، از آب‌های ذخیره شده در پشت سدها به استان کرمانشاه تخصیص داده شده است،گفت: این افزایش 12 هزار هکتاری را نشان می‌دهد که در راستای آن برای زمین‌های کشاورزی تجهیز امکانات صورت می‌گیرد.
شهبازی به برداشت گندم کشاورزان در سال جاری اشاره و بیان کرد: از یک‌میلیون تن گندم برداشت شده کشاورزان، 736 هزار تن خریداری شده است که مقداری از طلب آن‌ها هنوز باقی‌ مانده است.
وی با اشاره به کمبود بذر کلزا در استان کرمانشاه، تصریح کرد: 50 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان زیر کشت پاییزه است که در راستای آن کاشت بذر‌های عدس، جو، نخود، گندم و مبارزه با سن انجام و عملکرد آن نیز خوب ارزیابی شده است.
این مسؤول به تولیدات گوشت‌ قرمز، آبزیان، دام‌پروری و محصولات لبنی اشاره و بیان کرد: در سامانه بهین‌یاب 440 طرح بررسی شده و 218 طرح به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند که به 41 طرح تسهیلات پرداخت شده است.
شهبازی افزود: زمین‌های کشاورزی باید سند داشته باشند تا کشاورزان بتوانند تسهیلات بانکی دریافت کنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار