مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان:
علی نظری روز شنبه در نشستی خبری افزود: مطالعات سرمایه گذاری در جذب و توسعه گردشگری آبی در در سد کبودوال شهرستان علی آباد هم اینک در انتظار دریافت مجوز است. وی اضافه کرد: در این طرح مطالعه جانمایی برای اجرای طرح گردشگری در سطح 25 هکتار پایاب سد، اطراف و بالادست آن به منظور ایجاد زیرساخت های لازم انجام شده است.
کد خبر: ۲۸۱۳۸۶
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۸ 20 August 2016
مدیرعامل آب منطقه ای گلستان از همکاری این شرکت برای رونق گردشگری استان در حوزه تاسیسات آبی خبر داد و گفت: تاکنون مطالعه برای سرمایه گذاری در جذب و توسعه گردشگری در سد کبودوال انجام شده است.
 
 علی نظری روز شنبه در نشستی خبری افزود: مطالعات سرمایه گذاری در جذب و توسعه گردشگری آبی در در سد کبودوال شهرستان علی آباد هم اینک در انتظار دریافت مجوز است.
وی اضافه کرد: در این طرح مطالعه جانمایی برای اجرای طرح گردشگری در سطح 25 هکتار پایاب سد، اطراف و بالادست آن به منظور ایجاد زیرساخت های لازم انجام شده است.
 
به گفته وی، در این طرح با توجه به منظر زیبایی که در حاشیه سد کبود وال وجود دارد، فعالیت هایی از جمله ایجاد مجموعه ویلایی در زیر سد، تله کابین بین پایاب سد و ارتفاعات اطراف، ایجاد توقفگاه خودرو، فروشگاه، رستوران، محل اسبدوانی، استخر شنا، پارک آبی و مجموعه فرهنگی و ورزشی و مرکز خرید مد نظر است.
 
نظری افزود: در صورت اجرایی شدن طرح گردشگری آبی در سد کبودوال، علاوه بر تضمین 50 ساله جذب گردشگر، نقش آفرینی آن را در توسعه اقتصادی شاهد خواهیم بود.
وی گفت: با صدور مجوز برای اجرای طرح گردشگری در این سد، بلافاصله فراخوان جذب سرمایه گذار داده خواهد شد.
استان مرزی گلستان به دلیل واقع شدن در مسیر زیارتی مشهد و گردشگری شمال کشور سالانه محل عبور حدود 12 میلیون گردشگری است.
 
* 62 درصد پیشرفت ساخت سد نرماب مینودشت
مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه ای گلستان گفت: با تزریق اعتباری که سال 94 انجام شد، پیشرفت ساخت سد نرماب در مینودشت واقع در شرق استان، به 62 درصد افزایش یافته است.
وی افزود: هم اینک پشتیبانی خوبی از سوی مسوولان ارشد استانی و کشوری از ساخت سد نرماب مینودشت به عنوان بزرگترین سد استان گلستان در حال انجام است.
وی با بیان این که در سال 93 این طرح رو به تعطیلی بود، اضافه کرد: این حمایت ها باعث شده که 32درصد عملیات اجرایی این سد در سال 94 انجام شود.
نظری افزود: در سال گذشته 520 میلیارد ریال اوراق مشارکت، 50 میلیارد ریال اسناد خزانه،300 میلیارد ریال اعتبار مصوب پیوست قانون برای ساخت سد نرماب اختصاص یافته است.
وی گفت: امسال هم قول داده شده که اعتبار اسناد خزانه به ساخت سد نرماب مینودشت اختصاص داده شود.
به گفته وی اگر پشتیبانی از سد ساخت نرماب مینودشت مانند سال 94، رخ دهد در سال 97 آبگیری این سد انجام خواهد شد.
معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه ای گلستان در خصوص وضعیت اعتبارات و هزینه های سد نرماب مینودشت،گفت: تاکنون برای ساخت این سد دو هزار میلیارد ریال اعتبار از محل منابع مختلف هزینه شده است.
داود گیلک افزود: برای ساخت، جابجایی چهار روستایی بالا دست سد و اجرای شبکه آن، 15 هزار میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است که چهار هزار میلیارد ریال آن به ساخت سد اختصاص دارد.
به گفته وی اجرای این طرح با هدف تامین آب آشامیدنی 600 هزار نفر از جمعیت شرق استان، تامین آب زراعی 22 هزار هکتار و تامین برق می باشد.
اجرای سد خاکی بتونی نرماب چهل چای مینودشت از سال 90 با ظرفیت 125 میلیون مترمکعب و توان تنظیم آب به میزان 190 میلیون مترمکعب آغاز شد.
منبع تغذیه این سد آب مازاد سه رودخانه نرماب ، چهل چای و خرمالو است.
طرح انتقال آب از مازندران به غرب گلستان، وضعیت آب پشت سدها، نصب 153 شمارشگر هوشمند جمعی بر روی چاه های آب، پلمپ یکهزار حلقه چاه غیرمجازو بهره برداری از 600 هکتار زمین کشاورزی و مجهز به آبیاری و زهکشی، لایروبی رودخانه ها و آخرین وضعیت زهکشی در سطح 280 هکتار از زمین های کشاورزی استان از دیگر مطالب مطرح شده از سوی مدیرعامل و معاون حفاظت و بهره برداری شرکت سهامی آب منطقه ای گلستان بود.
استان مرزی گلستان واقع در شمال ایران یک میلیون و 900 هزار نفر جمعیت دارد که از شمال با ترکمنستان، از جنوب با سمنان، از غرب با مازندران و از شرق با خراسان شمالی همسایه است. 
گلستان 14 سد کوچک و بزرگ با ظرفیت 300میلیون مترمکعب آب دارد.
 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار