علی خاوری با اشاره به فرونشست زمین در باند رفت آزادراه رشت ـ قزوین در 21 فروردین ماه امسال اظهار داشت: در روزهای نخست تلاش کردیم با اقدامهای راهداری محور مذکور را باز نگه داریم اما به دلیل حجم بسیار فرونشست زمین امکانپذیر نبود.
وی استفاده از روشهای سنتی را دارای هزینه کمتر اما دارای خطر بسیار عنوان کرد و افزود: دیواره 10 متری باید در مسیر جاده حفر میشد و با توجه به حرکت خودروها در باند مقابل امکان مسدود شدن محور وجود داشت.
مدیرکل راه و شهرسازی گیلان با بیان اینکه برای بازگشایی مسیر مذکور از روشهای جدید استفاده کردیم تصریح کرد: تکنیک استفاده شده مربوط به دهه اخیر در دنیا بوده و در مدت چهار سال گذشته وارد ایران شده است.
خاوری از وجود پنج دستگاه جدید حفر جاده در گیلان خبر داد و بیان کرد: سیستم مذکور شمعهای با قطر 10 سانتیمتری را با تزریق و فشار بالای بتن تبدیل به شمع 80 سانتیمتری میکنند.
وی عملیات ترمیم فرونشست باند رفت آزادراه رشت ـ قزوین را در سه مرحله عنوان کرد و گفت: در مرحله نخست عملیات رویه انجام شد و در جمعه هفته گذشته به اتمام رسید.
مدیرکل راه و شهرسازی گیلان با اشاره به اینکه یکهزار و 500 متر عمق حفاری باند رفت آزادراه رشت ـ قزوین است خاطرنشان کرد: مراحل دیگر اجرای ترمیم در حاشیه جاده انجام میشود.
خاوری به بتنریزی مسلح به طول دو کیلومتر در محل فرونشست زمین در آزادراه رشت ـ قزوین اشاره کرد و یادآور شد: در مرحله سوم دو کیلومتر اجرای زهکشی افقی داریم تا بتوانیم آب را از بدنه خارج کنیم.
وی با بیان اینکه آسفالت مسیر باند رفت آزادراه رشت ـ قزوین از دیروز آغاز شده است افزود : به جهت حجم تردد بهویژه در آخر این هفته به استان گیلان و ضرورت بازگشایی هرچه سریعتر این محور مهم، با تلاش شبانهروزی یک روز قبل از عید فطر طبق وعدهای که دادیم مسیر باند رفت آزادراه رشت ـ قزوین بازگشایی میکنیم.