با برگزاری دوره‌های حرفه‌آموزی سازمان بهزیستی و فنی و حرفه‌ای در کنار دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان برای ایجاد اشتغال بیماران مواد مخدر پس از ترک تلاش می‌کنند.
کد خبر: ۲۵۳۲۰۰
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۴ 29 June 2016
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: طرح برگزاری دوره‌های حرفه‌آموزی برای بازگشت بیماران مواد مخدر به جامعه در استان گلستان اجرا می‌شود.
سید احمد حسینی اظهار داشت: با برگزاری دوره‌های حرفه‌آموزی سازمان بهزیستی و فنی و حرفه‌ای در کنار دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان برای ایجاد اشتغال بیماران مواد مخدر پس از ترک تلاش می‌کنند.
وی افزود: حمایت از افراد معتاد پس از پاک شدن بهترین راهکار برای خروج این افراد برای پاک ماندن است و برای رفع این مشکل که مشکل جدی جامعه است قسمت‌های مختلفی تلاش می‌کنند و کمیته‌های مختلفی در استان تشکیل شده است.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان تصریح کرد: در کمیته‌ی درمان برنامه‌ریزی برای درمان و مراحل ترک تصمیم‌گیری می‌شود و در کمیته‌ی اشتغال با کمک بهزیستی، فنی‌و‌حرفه‌ای و پلیس مراحل حرفه‌آموزی برای این افراد برنامه‌ریزی می‌شود تا پس از پاک شدن با فراغ بال به دامن جامعه بازگردند.
حسینی افزود: برای ترک 149 مرکز سرپایی در استان گلستان راه‌اندازی شده که حدود 7 مرکز دولتی است و بقیه خصوصی هستند و در این مراکز یک پرستار متخصص، پزشک دوره دیده و مشاور مراحل مختلف درمان را تحت نظر دارند و افراد را بازسازی می‌کنند.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: تا کنون این مراکز بیش از 17 هزار و 626 نفر را تحت درمان قرار دادند که یک هزار و 162 نفر در مراکز دولتی ترک اعتیاد داشتند.
حسینی افزود: افراد در مراکز دولتی 25 هزار تومان و در مراکز خصوصی 125 هزار تومان پرداخت می‌کنند و پس از دوره یک‌ماه بازپروری دوره‌ی حرفه‌آموزی را می‌گذرانند.
وی تأکید کرد: هم‌چنین برای معتادان متهاجر نیز مرکزی در توسکستان در نظر گرفته شده که این افراد در ابتدا ضدعفونی و سپس سم‌زدایی می‌شوند.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان تصریح کرد: اشتغال پس از درمان و پذیرش جامعه نقش مهمی در پاک ماندن این افراد دارد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار