کد خبر: ۲۴۷۶۱۷
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۲ 18 June 2016
مدیر کمیته امداد امام خمینی نکا گفت: 90 بیمار صعب‌العلاج، زیرپوشش خدمات امداد نکا هستند و ماهانه مبلغ 100 هزار تومان برای نگهداری و خدمات‌دهی به حساب آنان واریز می‌شود.

سیدرضا ساداتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان نکا، اظهار کرد: در کنار خدمات فراوان اشتغال و توانمندسازی، مسکن، آموزشی، فرهنگی و ... خدمات بهداشتی و درمانی به مددجویان نیز از مهم‌ترین برنامه‌های کمیته امداد است که به همه افراد زیرپوشش و افراد بیمار ارائه می‌شود.

وی افزود: بیماران صعب‌العلاج زیر پوشش کمیته امداد علاوه بر بیمه درمانی، خدماتی از قبیل هزینه پانسمان برای بیماران زخم بستر، ارائه کپسول اکسیژن به‌صورت رایگان برای بیماران دارای مشکلات تنفسی و ... برخوردار می‌شوند و برای کمک به این بیماران، نیازمند حمایت خیران هستیم.

مدیر کمیته امداد امام خمینی نکا با بیان اینکه در مجموع، بیش از یک‌هزار و 540 بیمار زیر پوشش امداد نکا از خدمات مختلف فرانشیزی این نهاد در طول سال استفاده می‌کنند، ادامه داد: برای کمک به ارتقای شاخص‌های بهداشتی نیازمندان نیز تلاش‌های فراوان انجام شده و در سال گذشته 6 هزار و 900 نفر از این خدمات بهره‌مند شدند.

این مسؤول با اشاره به اینکه یک‌هزار و 990 نفر از مددجویان شهری نکا از بیمه خدمات درمانی استفاده می‌کنند، یادآور شد: 328 نفر نیز از خدمات تأمین اجتماعی بهره‌مند هستند و این نهاد توجه به بهداشت و درمان را در کنار اولویت‌های مختلف با حساسیت ویژه در دستور کار دارد.

ساداتی توانمندسازی مددجویان را از اهداف مهم دیگر کمیته امداد امام خمینی عنوان کرد و ادامه داد: برای این منظور نیز در سال گذشته با شناسایی و آموزش افراد مستعد و ارائه تسهیلات قرض‌الحسنه به آنها برای 331 نفر در شهرستان نکا اشتغال ایجاد شده است.

وی یادآور شد: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای برای ایجاد اشتغال مددجویان از مسائل مهم و اساسی است که در سال گذشته به 768 نفر آموزش‌های مختلف فنی و حرفه‌ای ارائه شد و با ارائه آموزش و ایجاد اشتغال در مراحل مختلف، خانواده‌ها به سمت ایجاد اشتغال پایدار هدایت شدند و توانمندسازی با قوت دنبال می‌شود.

مدیر کمیته امداد امام خمینی نکا با تأکید بر کنترل دقیق طرح‌های اشتغال‌زایی این نهاد بیان کرد: کمیته امداد با اجرای طرح اشتغال‌زایی تا زمان اجرای کامل طرح با مددجویان همراهی کرده و پس از اجرای طرح نیز، طرح‌های مختلف اشتغال‌زایی مورد نظارت کارشناسان اشتغال قرار می‌گیرند.

این مسؤول همچنین از واگذاری مسکن به مددجویان شهری و روستایی این نهاد در شهرستان نکا خبر داد و یادآور شد: برای این منظور سال گذشته به تعداد 10 نفر از مددجویان شهری نکا مساعدت و کمک برای خرید و ساخت مسکن مددجوئی ارائه شد.

ساداتی افزود: در بخش مسکن روستایی نیز سال گذشته برای 376 نفر کمک برای خرید و ساخت مسکن ارائه و همچنین 247 مورد تعمیر، تکمیل و بازسازی مسکن مددجویان انجام شد و بهسازی و مقاوم‌سازی 16 واحد مسکن مددجویی در دستور کار قرار گرفت و 84 نفر نیز از کمک به اجاره مسکن مددجوئی استفاده کردند.

وی ادامه داد: 305 یتیم نکایی از خدمات ماهانه یک‌هزار و 572 حامی برخوردار هستند و 420 دانش‌آموز و بیش از 60 دانشجو و طلبه زیر پوشش این نهاد در شهرستان نکا قرار دارند و خدمات مختلف آموزشی و ایاب و ذهاب در طول سال تحصیلی به آنان ارائه می‌شود و همچنین 226 کودک زیر 6 سال از کمک‌های مالی برای رفع تغذیه استفاده می‌کنند.

مدیر کمیته امداد امام خمینی نکا در پایان با تأکید بر افزایش کمک خیران به افراد و مددجویان زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی گفت: 4 هزار و 358 خانوار و جمعیتی بالغ بر 7 هزار و 686 نفر از خدمات مختلف کمیته امداد این شهرستان برخوردار هستند که قریب به 7 درصد از شهرستان نکا زیرپوشش و حمایت‌های این نهاد قرار دارند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار