مدیرعامل کانون خبرگان کشاورزی اصفهان اعلام کرد:
تابناک: مدیرعامل کانون خبرگان کشاورزی اصفهان گفت: در برنامه آبی سال ۹۵-۹۴، آبی برای کشت پائیزه شرق اصفهان در نظر گرفته نشده که این امر کشاورزان این منطقه را نگران کرده است.
کد خبر: ۲۳۱۴۱
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۶ 15 April 2015
به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، اسفندیار امینی با اشاره به جاری شدن مجدد آب در رودخانه زاینده‌رود و وضعیت این رودخانه اظهار داشت: در برنامه آبی سال 95-94 آبی برای کشت پائیزه در نظر گرفته نشده که این برای کشاورزان نگران کننده است.

وی با بیان اینکه نگرانی‌های بسیاری در این زمینه وجود دارد، افزود: کشاورزان اصفهان این مسئله را قبول نکرده‌اند و درخواست کشت پائیزه را در این دوره زمانی دارند.

مدیرعامل کانون خبرگان کشاورزی اصفهان بیان کرد: تاکنون 45 درصد زمین کشاورزان زیرکشت رفته و حتی برخی مناطق تنها یک نوبت آب به آنها رسید اما امیدوار هستم در این نوبت آب به آنها برسد.

وی خاطرنشان کرد: در دوره سوم با توجه به اینکه هوا گرم‌تر می‌شود و برخی مناطق آب دیرتر به آنها می‌رسد آسیب می‌بینند که این جای نگرانی دارد.

امینی با اشاره به وضعیت بارش‌های استان اصفهان گفت: تاکنون نسبت به برنامه آبی با توجه به بارش‌های اخیر، جلوتر بوده‌ایم اما امیدوار هستم این روند افزایش یابد، اما راه‌اندازی تونل سوم و پمپاژ آب سبب بهتر بودن وضعیت آب برای کشاورزان می‌شود.

وی با اشاره به وضعیت تالاب گاوخونی اظهار داشت: تالاب گاوخونی وضعیت خوبی ندارد و در هر بار جاری شدن، آب به این منطقه نرسیده است، اگر چه تنها راه نجات تالاب گاوخونی رونق یافتن کشاورزی در شرق اصفهان است.

مدیرعامل کانون خبرگان کشاورزی اصفهان تصریح کرد: با رونق یافتن کشاورزی در شرق اصفهان زمین‌های آن مناطق زه‌کشی شده و آب زیادی از آنجا به تالاب می‌رسد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار