کد خبر: ۲۲۸۸۴۸
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۲ 13 May 2016

طرفداری- "باشگاه فوتبال استقلال صنعتی خوزستان (شناخته شده استقلال خوزستان) یک باشگاه فوتبال ایرانی است که در سال۱۳۹۰ در شهر اهواز با خرید امتیاز باشگاه استقلال جنوب تشکیل شد. این باشگاه که با قرارگیری در رده دوم به مرحله پلی‌آف لیگ برتر صعود کرده‌بود، با محرز شدن تبانی شهرداری تبریز به صورت مستقیم به لیگ برتر صعود کرد."

جمله فوق تمام آن چیزی است که در صورت جست و جوی اینترنتی نام "استقلال خوزستان" دستگیرتان می شود. تیمی برخاسته از فوتبال خوزستان که از تاسیسش تنها پنج سال می گذرد و امسال سومین فصل حضور خود را در لیگ برتر تجربه می کند. نام استقلال در خوزستان نامی است که به وفور در میان تیم های سطوح مختلف دیده می شود، علاقه به این نام در استان خوزستان به حدی است که دو تیم لیگ برتری این استان با این نام در مسابقات این فصل حضور دارند.

وقتی به سابقه دو استقلال لیگ برتری استان خوزستان نگاه می کنیم تفاوت چشمگیری را بین شان مشاهده می کنیم. استقلال خوزستان با حیاتی 5 ساله و استقلال اهواز با حیاتی 68 ساله از لحاظ قدمت به هیچ عنوان قابل مقایسه با یکدیگر نیستند و همین قدمت باعث شده تا آبی های اهواز از توفیق بیشتری بین مردم استان برخوردار باشند. استقلال خوزستان که که هواداران خوزستانی این تیم را استقلال واقعی استان شان نمی دانند این روزها تبدیل به قدرتمندترین تیم استان خود شده و در آستانه کسب عنوان قهرمانی لیگ برتر می باشد. همین اتفاق کافی است تا مردم فوتبال دوست خوزستان دیدگاه خود را نسبت به این تیم تغییر داده و شروع به حمایت از آن کنند. قهرمانی استقلال خوزستان یک اعتبار بزرگ برای خطه ای به شمار می رود که زمانی در فوتبال ایران آقایی می کرد اما این روزها فاصله زیادی با دوران اوج خود دارد. فولاد لیگ به خروج از جمع تیم های سقوط کننده خوشحال است و استقلال اهواز امروز آخرین بازی خود را در لیگ برتر انجام داده و به عنوان قعرنشین مطلق راهی لیگ دسته اول می شود، اما استقلال خوزستان با قرار گرفتن در صدر جدول لیگ می رود که تاریخ ساز شده و سال تلخ فوتبال خوزستان را به سالی فراموش نشدنی تبدیل کند.

شاگردان کم ادعای عبدالله ویسی لیگ پانزدهم را با شکست یک بر صفر مقابل سپاهان آغاز کردند اما در هفته دوم با یک برد شیرین مقابل پرسپولیس همه نگاه ها را به سمت خود جلب کردند. این پایان کار نبود و آبی های خوزستانی با کسب سه برد متوالی خیلی زود وارد جمع مدعیان شدند. خیلی ها این بردها را مقطعی دانستند اما گویا استقلالی ها قصد پا پس گذاشتن نداشتند، آنها آنقدر خوب بودند که نیم فصل را با رتبه نخست به پایان رساندند. این قهرمانی نیز برای ایمان آوردن خیلی ها به قدرت شاگردان ویسی کافی نبود، مثال های زیادی برای توجیه موضعی بودن این موفقیت زده شد، برق شیرازی را یادآوری کردند که نیم فصل اول قهرمان و در پایان فصل راهی دسته اول شد. نیم فصل دوم آغاز شد، خبری از افت خوزستانی ها نبود، آنها همانند دور رفت با صلابت و اقتدار حریفان را یکی پس از دیگر کنار زدند تا اینکه در روز پایانی لیگ برتر با 58 امتیاز و تفاضل گل بهتر نسبت به پرسپولیس در صدر جدول رده بندی قرار گرفتند. آنها اینک تا فتح جام تنها یک برد دیگر فاصله دارند؛ بردی که می تواند تاریخ این باشگاه تازه تاسیس را دگرگون کند، بردی که می تواند خوزستان را غرق در شادی کند و در نهایت بردی که می تواند شوخیِ جدیِ خوزستانی ها را به واقعیت تبدیل کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار