فرمانده انتظامی آذربایجان غربی گفت: سال گذشته 123 هزار و 277 خودرو در استان به دلیل نقل و انتقال، تعویض پلاک شدند.
کد خبر: ۲۲۵۸۴
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۲ 13 April 2015

سردار محمد شرفی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: علاوه بر این تعداد، در سال گذشته 17 هزار و 601 خودروی تازه تولید نیز نو پلاک شدند.

وی اظهار کرد: همچنین برای 111 دستگاه خودرو که دارای پلاک قدیم بودند، پلاک ملی صادر و نصب شد.

وی اضافه کرد: سه میلیون و 200 هزار مورد خدمات گذرنامه در سال گذشته به مردم استان ارائه شد و 140 هزار فقره گذرنامه جدید صادر و در اختیار صاحبانشان قرار گرفت.

وی ادامه داد: 470 مورد نظارت بر اماکن عمومی، آموزش فرهنگ ترافیک برای 40 هزار و 545 نفر، آشکارسازی 67 نقطه حادثه خیز استان، تعویض 305 هزار و 852 فقره کارت پایان خدمت کاغذی به هوشمند، صدور 18 هزار و 806 برگ معافیت تحصیلی و صدور 641 فقره مجوز خروج از کشور برای دارندگان این معافیت از دیگر اقدامات نیروی انتظامی در سال گذشته در آذربایجان غربی به شمار می روند.

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی گفت:سال گذشته همچنین 21 هزار و 795 مورد مشاوره رایگان درکلانتری ها و مراکز مشاوره انتظامی استان ارائه شد و87 درصد پرونده های خانوادگی درکلانتری ها با سازش پایان یافت.

سردار شرفی افزود: وقوع جرایم خشن در استان در سال گذشته کاهش شش درصدی یافت و وقوع سرقت نیز با کاهش 13 درصدی مواجه بود، ضمن اینکه کشف سرقت در سال 93، پنج درصد بیشتر شد.

وی ادامه داد: کاهش 17 درصدی تلفات وقایع ترافیکی، افزایش 19 درصدی کشف سلاح و مهمات، افزایش چهار درصدی تماس های مردمی با سامانه 110 و رضایتمندی 97 درصدی از عملکرد پلیس نیز از نتایج مهم فعالیت پلیس در سال 93 در آذربایجان غربی بود.

وی ادامه داد: پارسال با تلاش ماموران انتظامی آذربایجان غربی،10 هزار تبعه خارجی در استان دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی از به صفر رسیدن جرایم امنیتی در استان در سال گذشته خبر داد و اظهار کرد: این امر نشان از موفقیت پلیس در فعالیت های پیشگیرانه است که امیدواریم امسال نیز همین روند ادامه یابد.

آذربایجان غربی با سه میلیون و 100 هزار نفر جمعیت، جزء 10 استان پرجمعیت کشور به شمار می رود که در چند سال گذشته از لحاظ اجرای اقدامات انتظامی، نظم و امنیت عمومی در رده های برتر در بین استانها قرار داشت.

در سالهای اخیر با تلاش ماموران انتظامی و امنیتی و با وجود مرزی بودن این استان، وضعیت امنیتی بسیار خوبی در آذربایجان غربی حاکم شده که این امر می تواند زیرساختی مناسب برای توسعه منطقه باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار