کد خبر: ۲۲۲۵۹۴
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۱ 02 May 2016

کلید واژه «بازگشایی» با انتخاب دکتر لطف‌اللهیان به عنوان شهردار اردبیل در مجموعه شهرداری به یک کلید واژه متداول تبدیل شد. بازگشایی های مد نظر در این کلید واژه، بازگشایی معابری در سطح شهر است که اکثرا با تملک ملک‌های شخصی و با هدف تسهیل رفت و آمد شهروندان انجام می شود.

لطف اللهیان از وقتی که به کرسی شهرداری اردبیل تکیه زد ادبیاتی متفاوت از همتایان قبلی خود را وارد مجموعه شهرداری کرد. او ابتدا از فرهنگ حرف زد، و سپس توسعه و توازن را مقدم بر رشد دانست، و انسان محور بودن شهر را یک اصل ملزوم معرفی کرد.

وقتی که به فعالیت های شهرداری اردبیل در این چند ماه حضور لطف اللهیان به عنوان شهردار نگاه می‌کنیم، به خوبی می توانیم عملی شدن دیدگاه‌های توسعه ای شهردار را مشاهده کنیم. اصل بازگشایی معابر هم یکی از همین فعالیت‌هایی است که نگاه توسعه ای مجموعه شهرداری را به خوبی نشان می دهد.

تمرکز شهرداری اردبیل بر تسریع پروژه‌های بازگشایی

لطف اللهیان با اشاره به بازگشایی های انجام شده در سال 94 و آغاز سال 95،اجرای پروژه های بازگشایی معابر در نقاط مختلف شهر را با هدف توسعه ای از اولویت های اصلی شهرداری در سال 95 عنوان کرده و در این مورد می‌گوید:بازگشایی‌های جدید در مسیرهای مختلف به توسعه و عمران و آبادانی شهر اردبیل کمک کرده و زمینه عمران و آبادانی شهر را فراهم می‌آورد.در ادامه سال هماجرای چندین پروژه بازگشایی معابر در سطح شهر اردبیل از سوی شهرداری هدف گذاری شده است.

شهردار اردبیل پروژه های متعدد بازگشایی معابر را در راستای اهداف توسعه‌ای شهری می‌داند و معتقد است که با اجرای طرح‌های بازگشایی معابر علاوه بر امکان دسترسی شهروندان به معابر جدید، معضل ترافیک شهری هم مرتفع می‌شود.و همچنین اجرای این طرح ها که در راستای سیاست های شهرداری اردبیل و با هدف رفع مشکلات و گره های ترافیکی است، به احیای بافت های فرسوده و زیبایی چهره شهر هم کمک می کند.

بازگشایی هایی صورت گرفته یا در دستور کار با توجه به نیاز امروزه شهر توسط شهرداری اردبیل شناسایی شده و انجام می شوند. این اتفاق نیازی ضروری برای تسهیل عبور و مرور شهروندان و همچنین حفظ بافت تاریخی شهر است که شناسایی درست آنها و عملیاتی کردنشان دری تازه را به روی ساکنین این مناطق باز می کند.

با آغاز این پروژه در شهرداری اردبیل، تا کنون چندین معبر مهم در سطح شهر شناسایی و بازگشایی شده‌اند که کارکرد مهم بسیاری از آن‌ها، درآوردن منطقه از بن بست‌هایی بود که بار ترافیک شهری را هم افزایش می دادند. از جمله این بازگشایی‌ها می توان به پروژه های به اتمام رسیده یا در دست اجرا در خیابان آیت الله طالقانی، کوچه معمار، خیابان مهدیه برای وصل کردن خیابان منزوی به دستغیب و خیابان شهیدگاه، روبروی بازار طلافروشان، برای وصل کردن اسماعیل بیگ به خیابان سیمتری اشاره کرد.

پروژه بازگشایی مسیر شوراسنتر به 55 متری کوثر هم از جمله طرح های بازگشایی پیش بینی شده شهرداری بود که پس ازانجام مراحل تملک توسط شهرداری اردبیل در حال احداث است، و در یکی از آخرین پروژه های بازگشایی معابر همشهردار اردبیل از اتمام کار تملک زمین های واقع در محدوده طرح بازگشایی خیابان20 متری شهرک رسالت خبر داده است.

تمرکز شهرداری اردبیل بر تسریع پروژه‌های بازگشایی

اما مهم ترین بخش سناریوی «بازگشایی‌»ها آنجاست که در کنار استمرار این طرح ها، تاثیر آنها بر زندگی روزمره شهروندان و تسهیل عبور و مرور آنها در سطح شهر به خوبی قابل مشاهدهاست. و شاید به همین دلیل است که - طبق گزارش‌های شهرداری - شهروندان اردبیلی در مسیر اجرای پروژه های بازگشایی، در امر تملک زمین و دیگر امور به خوبی با شهرداری همکاری می‌کنند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار