كارشناس مسئول بهداشت اماكن عمومي و مراكز تهيه و توزيع مواد غذايي مركز بهداشت استان ايلام گفت: 12 مركز عرضه و توزيع مواد عذايي، مكان عمومي و بين راهي متخلف در ايام تعطيلات نوروزي شناسايي و از ادامه فعاليت آنها جلوگيري شد.
کد خبر: ۲۰۷۲۸۶
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۵ 05 April 2016

كارشناس مسئول بهداشت اماكن عمومي و مراكز تهيه و توزيع مواد غذايي مركز بهداشت استان ايلام گفت: 12 مركز عرضه و توزيع مواد عذايي، مكان عمومي و بين راهي متخلف در ايام تعطيلات نوروزي شناسايي و از ادامه فعاليت آنها جلوگيري شد.


به گزارش تابناک ایلام؛مينو صفي پور اظهار كرد: طرح سلامت نوروزي به منظور سلامت شهروندان و مسافران نوروزي و كنترل و پيشگيري بيماري هاي مرتبط با آب و غذا، افزايش و تشديد كنترل و نظارت هاي بهداشتي از اول اسفند پارسال تا 15 فروردين امسال اجرا شد.
وي افزود: مركز بهداشت ايلام با 22 اكيپ و 42 بازرس ثابت و سيار بهداشت محيط همه روزه از هشت صبح تا هشت شب در تمام ايام نوروز به ويژه روزهاي تعطيل فعال و آماده خدمت رساني به مردم بود.
صفي پور تاكيد كرد: بازديد از 9 هزار و 124 مراكز مواد غذايي، اماكن عمومي و بين راهي، معرفي 109 مورد متخلف به دادگاه كه 12 مورد به تعطيلي آن مكان منجر شد، 327 مورد نمونه برداري مواد غذايي، 54 هزار و 217 مورد جمع آوري و معدوم سازي مواد غذايي غير مجاز و فاسد، 422 مورد نمونه برداري و كشت ميكروبي آب آشاميدني و سه هزار و 274 مورد كلر سنجي آب آشاميدني از فعاليت هاي اين مركز در قالب اين طرح است.
وي كنترل بهداشت استخرها و 18مورد نمونه برداري و كشت ميكروبي آب ، 47 مورد كلر سنجي آب استخرها و همچنين 345 مورد برخورد و جمع آوري دست فروشان دوره گرد را از ديگر فعاليت هاي مركز بهداشت ايلام در قالب اين طرح اعلام كرد.
وي يادآور شد: از ديگر مواردي كه اكيپ هاي مركز بهداشت به آنها رسيدگي كردند مي توان به پيگيري 21 مورد شكستگي لوله آب، توزيع هفت هزار و 500 پوستر و پمفلت، نصب 80 مورد بنر و صدور 40 اخطاريه به متخلفين اشاره كرد.
صفي پور با اشاره به اينكه بعضي از نظارت ها در قالب گشت مشترك به همراه سازمان دامپزشكي، صنعت و معدن، گردشگري و تعزيرات حكومتي صورت گرفته است از همكاري اين دستگاه ها و نيروهاي مركز بهداشت در اجراي اين طرح تقدير كرد.
اجراي طرح هاي سلامت نوروزي و راهنمايي مسافران نوروزي همه ساله با هدف حفظ و ارتقاي ايمني مواد غذايي در سطح عرضه، رتبه بندي گروه رستوران ها با حداكثر بكارگيري از توان كارشناسي، كاهش تلفات جاده اي و ارائه خدمات به مسافران نوروزي اول اسنفد هر سال تا 15 فروردين سال بعد به مدت 45 روز همزمان با سراسر كشور در استان ايلام نيز اجرا شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار