فرماندار سیروان گفت: این شهرستان آماده استقبال و اسکان مهمانان و مسافران نوروزی است.
کد خبر: ۱۹۹۵۱۶
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۱ 18 March 2016

فرماندار سیروان گفت: این شهرستان آماده استقبال و اسکان مهمانان و مسافران نوروزی است.

مراد یگانه اظهار کرد: با برنامه ریزی های صورت گرفته از سوی دستگاه های عضو ستاد استقبال از مهمانان نوروزی، امکانات و تسهیلات لازم برای رفاه حال مسافران ورودی به این شهرستان فراهم شده است.
وی افزود: 25 مدرسه،10 سوئیت، 2 پایگاه امدادی هلال احمر، حسینیه ها و بقعه متبرکه امامزادگان برای اسکان مهمانان نوروزی در این شهرستان در نظر گرفته شده و به امکانات رفاهی مجهز شده اند.
فرماندار سیروان با اشاره به آثار تاریخی متعدد با قدمت چندین هزار ساله در این شهرستان باستانی گفت: 71 اثر تاریخی این شهرستان در فهرست آثار ملی ثبت گردیده که محل های مناسب برای بازدید گردشگران است.
یگانه تاکید کرد: تعطیلات نوروز امسال بیش از 60 هزار نفر گردشگر و مسافر از اماکن تاریخی، فرهنگی، مذهبی و تفریحی سیروان بازدید کردند ولی پیش بینی می شود این تعداد در نوروز 95 به بیش از 100 هزار نفر برسد.
وی یادآور شد: جهت رفاه حال گردشگران در تنگه سازوبن و برنجان امکان استفاده از قایق های موتوری در رودخانه سیمره فراهم شده تا مهمانان و گردشگران نوروزی بتوانند با استفاده از قایق و طی مسیر بخشی از رودخانه سیمره طبیعت زیبا و بکر این منطقه را ببینند.
فرماندار سیروان از دیگر آثار تاریخی و تفریحی که می تواند در این ایام پذیرای گردشگران باشد را روستای سراب کلان، قبرستان آهنگران مربوط به دوره آهن، قلعه وازیل در سفیدخانی، قلعه سازوبن مربوط به دوره ساسانی و امامزادگان سیدعلی(ع)، عباس(ع) صورت بانو(س) و حاجی بختیار اشاره کرد.
وی با بیان اینکه شبکه بهداشت و درمان، هلال احمر و شهرداری برای ارائه خدمات امدادیف درمانی و رفاهی به مسافران آماده باش هستند، گفت: کمیته ای جهت نظارت بر اماکن عمومی، اقامتی، پذیرایی، بهداشتی و درمانی در شهرستان تعیین شده تا بر نحوه عملکرد و ارائه خدمات مطلوب این دستگاه ها نظارت می کند.
وی یادآور شد: میوه و گوشت مورد نیاز مردم این شهرستان در ایام پایانی سال و تعطیلات نوروز به میزان کافی تامین شده و در فواصل زمانی مختلف در میان مردم با قیمت مصوب توزیع می شود.
شهرستان سیروان به مرکزیت شهر لومار در 65 کیلومتری ایلام قرار دارد./ف
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار