رئیس سابق اداره تامین اجتماعی لنگرود در گفت و گو با تابناک تشریح کرد ؛
به گزارش تابناک گیلان، در آخرین روزهای تبلیغات و در آستانه یکی از مهم ترین آزمون های تاریخ سیاسی اجتماعی کشور ، سراغ یکی از نامزدهای انتخابات مجلس دهم در شرق گیلان رفته ایم که تب و تاب انتخابات در این شهر بسیار بالا گرفته است.
کد خبر: ۱۸۶۶۷۲
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۰ 24 February 2016
روحانی: با مطالعه برخی نشریات می‌توان فهمید که فردا چه کسی دستگیر می‌شود

تابناک: مجلس جایگاه بسیار مهمّی است؛ خانه ی ملت است؛ تجلّیگاه عزّت ملی ماست؛ می تواند عزّت اسلامی و عزّت ملی ما را به دنیا نشان دهد؛ تأمین کننده ی منافع عمومی است. با قوانین مجلس است که مسؤولان می توانند حرکت کنند و پیش بروند. مجلس می تواند حافظ امنیت ملی باشد؛ می تواند سدّ مستحکمی در برابر تعرّض دشمنان و طمع ورزی بیگانگان باشد.(رهبر معظم انقلاب)

به گزارش تابناک گیلان، در آخرین روزهای تبلیغات و در آستانه یکی از مهم ترین آزمون های تاریخ سیاسی اجتماعی کشور ، سراغ یکی از نامزدهای انتخابات مجلس دهم در شرق گیلان رفته ایم که تب و تاب انتخابات در این شهر بسیار بالا گرفته است.


به سراغ سید گل آقا پورعباس نامزد دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در شهرستان لنگرود رفتیم و از ایشان خواستیم تا بصورت مختصر خودشان را برایمان معرفی کنند و از برنامه های خود بگویند.

سيدگل آقا پورعباس که متولد 1343 است، مسئول حراست و گزینش شرق گیلان در سال 75 تا67، جانشیني و رياست تامین اجتماعی شهرستان هاي آستارا، لنگرود، رودسر تا سال 1390 و از سال 1391 تاكنون مشاور اداری مالی سازمان تامین اجتماعی کشور را به عنوان سوابق اجرایی در کارنامه رزومه ایی خود دارد.

اما سید گل آقا پورعباس هدف از حضور خود را در عرصه انتخابات مجلس ناملایماتی که در سطح شهرستان لنگرود وجود داشت دانست و افزود :در زمان خدمت خود به عنوان ریاست اداره تامین اجتماعی در آستارا، لنگرود و ... شاهد ناملايماتي بودم كه باعث رنجش حقير شد، در دوره نهم مجلس شوراي اسلامي تعدادی از خواص شامل بزرگان، نخبگان و جوانان شهرستان لنگرود خواستند تا پا در عرصه انتخابات بگذارم که با مشورت بزرگان قبول کردم و این ذهنیت در من به وجود آمد که می توانم با توجه به توانمندی ها و تجربه گذشته خود، در نگاه قانون و قانونگذاری حق مردم را به نوعی استیفا کنم.





مشاور اداری مالی معاون سازمان تامین اجتماعی کشور گفت : صلاح دیدم که وارد عرصه ی انتخابات شوم و پیش از این که به این مقوله ورود کنم با اهل فکر و نخبگان مشورت کردم و بر پایه خرد جمعی برنامه هایی را مشخص کردم و در دوره قبل این برنامه ها پاسخ داد و با اختلاف اندکی از ورود به مجلس باز ماندم، با توجه به تجربه حضور در انتخابات و خرد جمعي و برنامه هاي مدوني كه وجود دارد در اين دوره نيز حضور يافتم تا آن چيزي كه از دستم بر مي آيد براي مردم بازگو كنم.

پورعباس افزود :اساس کار من بر این است که ناملایمات شهرستان لنگرود را در نگاه قانون و قانونگذاری و نظارت بر اجرای صحیح آنها مرتفع كنم و برای مردم خوب این شهرستان آرامش و آسایش را به ارمغان آورم، خدمتگزاری بي منت به مردم یکی از لذت هایی است که سعی کردم در درون خود پرورش دهم زیرا خدمت به مردم می تواند مرا استغنا کند. وی اظهار داشت : در توسعه و پیشرفت، شهرستان بدنبال خردجمعی است زیرا اعتقادم بر این است در سایه خرد جمعی است که شهرستان لنگرود به پیشرفت می رسد، برنامه هایی که در زمینه اشتغال جوانان دارم با توجه به مشکلات جوانان از دیگر مواردی است که می توانم به آن تاکید کنم و شاید بتوان با اعتقاد بگویم یکی از اصلی ترین دغدغه هایم برای ورود به عرصه انتخابات است.


خبرنگار ما با این سوال که آیا شما برای بانوان هم جایگاهی قائل هستید؟ و شایعاتی که می گویند جنابعالی مخالف حضور بانوان هستید درست است؟ پورعباس گفت این سوال برایم جالب بود زیرا باید به عمل اشخاص توجه کرد ، اکثر مردم می دانند که همسرم و عروسم در سطح تحصیلات عالیه هستند و اگر با حضور زنان و جایگاه بانوان در عرصه های مدیریتی و در اجتماع مخالف بودم ، مطمئنا این مسئله نسبت به خانواده ام صورت گیرد اما چنین نیست بلکه اعتقادم به حضور زنان را با یک جمله از مقام معظم رهبری مطرح میکنم وی اشاره داشت با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری یک کشور اگر می خواهد به معنای واقعی بازسازی کند باید بیشترین تکیه و بیشترین نگاه، توجهش به نیروی انسانی باشد. وقتی که صحبت از نیروی انسانی است باید توجه کنیم که نصف جمعیت کشور و نیمی از نیروی انسانی، بانوان کشور هستند و اگر بینش غلطی در مورد زن وجود داشته باشد بازسازی به معنای حقیقی و در سطح وسیع آن شدنی نیست.

پورعباس مطرح کرد : از آنجایی که حاکمیت نگاه برنامه ای در حوزه مطالبات و مسائل زنان از بزرگترین دستاوردهای کشورماست، توسعه پایدار به عنوان یکی از بسترهای تعالی و رشد انسان زمانی می تواند موفقیت آمیز باشد که با یاری و مشارکت همه گروه های اجتماعی در پیوست با برنامه های هدفمند دنبال شود ضمن اینکه زنان در فضای مدیریتی و تصمیم سازی نقش فعال تری داشته باشند تا ورای نگرش های جنسیتی و قالبی، زمینه حضور حداکثری و بالندگی در حوزه های اقتصادی-اجتماعی و فرهنگی برایشان فراهم شود.





وی اظهار داشت: می بایست بپذیریم که به دلیل نبود تعادل در تصمیم سازی و نگاه بالا به پایین در فضای مدیریتی ارتقای واقعی جایگاه اجتماعی شان را شاهد نبوده ایم. جامعه سالم در گرو خانواده سالم است.

نگاه سیستمی به مبحث زنان و خانواده، نقش محوری و تربیت نسل آینده و نیروی مولد همه آیتم هایی است که لزوم دقت نظر ویژه و تدوین سند جامع توانمند سازی بانوان را الزامی و مورد تاکید نموده است. توانمندسازی به عنوان کارآمدترین راه و روش برای رسیدن به توسعه پایدار فرایندی خطی نیست، چرخه ای است که در آن جامعه زنان توانایی کنترل بر مشکلات و مسائلشان را فرا می گیرند. وی از برنامه هایش و از مهمترین دغدغه اش درباره انتخابات می گوید.


در سال هاي اخير در زمينه اشتغال و بيكاري بيشتر شاهد حرف بوديم تا عمل به مصوبات و طرح ها و ...

در زمينه اشتغال نيز موارد زيادي دخيل هستند كه لازم است بايد انها را در نظر گرفت و راه هاي برون رفت آنها را نيز برنامه ريزي كرد.

تورم يكي از مواردي است كه در چندين ساله اخير مسئولين به آن اشاره داشتند و يكي از عوامل اشتغال و بيكاري را همين تورم اعلام كردند، ولي آن چيزي كه مشخص است در خصوص مهار تورم نيز اقدام عملي و فوري نيز مشاهده نمي شود.

به عنوان مثال چندين سال است در خصوص نرخ تضميني محصولات كشاورزان طرح هايي داده و بررسي شده اند ولي هر چند وقت مطرح و باز هم كنار گذاشته مي شود، يا در مسئله گردشگري سال ها است كه قصد رونق صنعت گردشگري را دارند ولي در اين امر نيز متوليان امر موفق نبودند.

با خردجمعي مي توان برنامه ها را بررسي و از تمام نظريات استفاده كرد و با بهترين برنامه از توليدكنندگان حمايت كرد و باعث رونق كسب و كار شد، كشاورزان يكي از دسته هاي بزرگ توليد موارد غذايي در كشور هستند ولي به دليل عدم توجه متوليان به كشاورزان و از سوي ديگر واردات محصولات نمونه توليد داخل، عزم كشاورزان را سست كرده است.

قانون گذار بايد در تحقق اقتصاد مقاومتي قوانين مربوط و اشكالات را بررسي و نظريات جديد را در تكميل آن قانون به صحن مجلس آورد و با تصويب قانون درست و صحيح از توليدكنندگان مي توان گام بهتري در اشتغال و بيكاري و همچنين تحقق اقتصاد مقاومتي در كشور داشت.

طبيعي است وقتي قانون موجب تقويت توليدكنندگان شود، عزم توليدكننده نيز بيشتر و از سوي ديگر زمينه صادرات توليدات و زمينه هاي اشتغال نيز فراهم مي آيد،‌پس بايد قوانين هاي خاك خورده را بيرون كشيده و هدف قلبي نمايندگان آينده مجلس نيز كمك به اقتصاد كشور باشد، اين صحيح نيست در كشوري كه از هيچ به همه چيز رسيديم نگاه به بيگانه داشته باشيم و اقتصاد دروني ما ورشكسته باشد.


وی از برنامه های خود که در سطح کلان و استان است این چنین گفت :بايد تفكر خردجمعي را به عنوان پايه فكري تصميمات كلان، در سرلوحه كارها قرار دهيم.

1-استفاده از ظرفیت بانوان در بخش های مختلف ورزشی، علمی، هنری، آموزشی، فرهنگی

2-پیگیری حق و حقوق تضییع شده رسانه ها

3-احیای نوغان ، رونق باغات چای و مزارع برنج

4-روابط تجاری اقتصادی دولت با شرکت های پیشرفته صنعتی به نفع استان و شهرستان با توجه به پتانسیل های موجود

5-دستاوردهای علمی ، نظامی ، فناوری و اقتصادی کشور در اولویت سیاست های مجلس در راستای اقتصاد مقاومتی

6-برنامه ریزی در سیستم مدیریتی و بومی سازی در سیستم ورزشی شهرستان

7-ارتقاء سطح کشاورزی شهرستان به سیستم صنعتی کشاورزی براساس تکنولوژی پیشرفته دنیا

8-اصلاح مقررات استخدامی و حذف مقررات ناکارآمد و تضییع کننده حقوق شاغلین

9-ارتقاء صنعت توریسم و گردشگری با برنامه ریزی در بناهای تاریخی و ایجاد بستری به جهت تقویت صنعت توریسم و گردشگری در شهرستان لنگرود

10- ایجاد بستر برای ارتقاء بخش صنعتی و فراهم سازی جایگاه صنایع تبدیلی در شهرستان لنگرود

11-استفاده از مواهب طبیعی و خدادادی به نفع مردم (تالاب کیاکلایه ، معدن های شن و ماسه ، پل خشتی )

12، ایجاد بستر خدمات رفاهی و تفریحی برای فرهنگیان، پرستاران،  در سطح کلان و استان گیلان

13، تقویت سطح فرهنگ و ایجاد بستر برای استفاده از هنرمندان اصیل لنگرودی

14، ارتقا شهرستان با اولویت های آموزشی، کشاورزی و صنعتی

15، لنگرود پایتخت اقتصادی گیلان


پورعباس در پایان از مردم عزیز شهرستان لنگرود خواست تا کسی را انتخاب کنند که بتواند برای رفع مشکلات آنها برنامه ریزی کند و دغدغه و درد مردم را مشکل خود بداند و برای رفع آنها بیاندیشد ، جوانان شهرستان را همانند فرزندان خود بداند و برای معضلات آنها برنامه ریزی و برای رفع آنها مجدانه پیگیر باشد.



منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار