لازم می دانم از مردم خوب منطقه که در شرایط سخت و با حداقل امکانات زندگی می کنند و به معنای دیگری مرز داری می کنند تشکر کنم/ خواسته آن ها این بود که بیمارستان صحرایی که راه اندازی شده شبانه روزی شود. و این خواسته در استان تصویب شده و باید وزارت بهداشت هم تایید کند تا مرکز شبانه روز شود
کد خبر: ۱۷۵۵۲۲
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۶ 04 February 2016

به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان گلستان و امام جمعه گرگان، آیت الله سید کاظم نورمفیدی پیش از ظهر امروز "پنجشنبه 15 بهمن"در مراسم اختتامیه بیمارستان صحرایی روستای کرند گنبد اظهار کرد: لازم می دانم از مردم خوب منطقه که در شرایط سخت و با حداقل امکانات زندگی می کنند و به معنای دیگری مرز داری می کنند تشکر کنم.

نماینده مردم گلستان در خبرگان رهبری تصریح کرد: مردم این منطقه با این که مشکلات بسیاری دارند اینجا را رها نکردند. انشالله خداوند به همه توفیق دهد. هم از خدا و هم از مسئولان می خواهیم مشکلات منطقه به زودی حل شود.

امام جمعه گرگان بیان کرد: چهره این عزیزانی که امروز دیدم برای مراجعه به پزشک آمده بودند، دل آدم را ریش می کند. باید به این مردم بیشتر توجه شود.

وی ضمن تشکر از همه افرادی که در این منطقه هستند، خواستار توجه بیشتر به مناطق مرزی شد و اظهار کرد: این مناطق از شهرستان ها متفاوت هستند. در شهرستان های بزرگ در حد نیاز امکانات هست ولی این منطقه امکانات ندارد. از بیماران شنیدم اگر شبانه مشکلی پیش آمد باید صدها کیلومتر راه را طی کنند.

وی ادامه داد: خواسته آن ها این بود که بیمارستان صحرایی که راه اندازی شده شبانه روزی شود. و این خواسته در استان تصویب شده و باید وزارت بهداشت هم تایید کند تا مرکز شبانه روز شود.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان بیان کرد: دکتر ریاحی باید بیشتر مراجعه کند. 5000 نفر طی سه روز مراجعه کرده اند و این نشانه نیاز منطقه است. انشالله با پیگیری مسئولان این مشکل حل شود.

وی خاطرنشان کرد: بیمارستان هم الزاماتی دارد. مراوه هم بیمارستان ندارد در صورتی که نیاز ضروری به بیمارستان مجهز دارد. خود مردم هم همکاری کنند. قدمی پیش بگذارند. آن ها که توانایی دارند از نظر مالی حمایت کنند تا برخی از آقایان مانند مهندس سعیدی کیا و دکتر هاشمی کمک بگیریم تا بیمارستان احداث شود.

آیت الله نورمفیدی گفت: علما هم باید در ساخت بیمارستان پیش قدم شوند چون خیلی خرج دارد. بیمارستان 32 تخت خوابی 20 میلیارد ریال خرج دارد. با این شرایط دولت اگر خود مردم پا پیش بگذارند و علما هم از در نماز ها و اعیاد از مردم بخواهند حداقل متمکنین منطقه قدمی بردارند انشالله بقیه اش حل می شود.

نماینده مردم گلستان در خبرگان رهبری اظهار کرد: گرگان فرودگاه نداشت ولی با دست خالی کلنگ زدیم. بعد سر و صدایی ایجاد شد. برخورد کرد به سفر مقام معظم رهبری به استان و من به ایشان پشنهاد داد. قرار شد به آقای میرزاده پیشنهاد دهم و قضیه با همکاری حل شد.

وی خاطرنشان کرد: خودتان قدم بردارید من هم حاضرم اگر شما حاضر شوید کمک کنم و به سهم خودم شریک شوم. حال باید کمک های مردمی را جمع کرد. از آقای امان زاده می خواهم متولی این کار شود و خود او هر چقدر بدهد من دو برابر او کمک می کنم.

آیت الله نورمفیدی در ادامه گفت: کشور ما مستقل است و پیشرفت های زیادی داشته است. پیشرفت هایی که روز به روز بیشتر می شود و همه مشکلات هم به زودی حل می شود به خصوص مشکل بیکاری جوانان.

 


 

دکرتقی ریاحی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان هم گفت: سومین بیمارستان صحرایی با کمک همکاران ما در سپاه پاسداران برپا شد.

ریاحی تصریح کرد: خوشبختانه خدمات گسترده ای در منطقه فراهم شده است. تمام خانه های بهداشت در مناطق محروم ساخته شده است. مهمترین نیاز منطقه پزشک است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان اظهار کرد: بیش از 80 هزار پزشک کم داشتیم. امروز به لطف جامعه پزشکی مشکل و ماما نداریم. خوشبختانه این فرصت پیش آمده است که با حداقل بضاعت خدمات دهی کنیم.



ریاحی بیان کرد: شبانه روزی شدن خواسته به جای منطقه است و موافقت اولیه از سوی دکتر هنرور انجام شده. در حال تامین منابع مالی هستیم.

وی با تاکید بر این که مهمترین دغدغه خدمات تخصصی است و در این زمینه بسیج پیش قدم شده و در برخی ایام سال پزشک می آورد، خاطرنشان کرد: تلاش داریم با تجهیز مراکز منطقه بتوانیم کارهای مهمتری مانند ساخت بیمارستان را که آیت الله نورمفیدی در سطح ملی پیگیر هستند در ادامه داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: مناطق مرزی ما مستثنی هستند از مراکز دیگر و اولویت ما و تعهد نظام ارائه خدمات بیشتر به این مناطق است. اگر مشکلاتی هست باید صبوری داشت تا مشکلات با همدلی به زودی بر طرف شود.

محمد حمیدی، فرماندار ویژه گنبدکاووس هم در این مراسم ضمن تبریک ایام الله دهه فجر این بیمارستان را نمونه ای از تلاش های بسیج برای محرومیت زدایی دانست و اظهار کرد: بسیج از این نوع خدمات زیاد انجام داده است.

در این مراسم سرودی با حضور دختران نوجوانان منطقه ترکمن صحرا با شعار جمهوری اسلامی ایران اجرا شد. گفتنی است از فعالان حاضر این بیمارستان، با اهداء هدایایی توسط آیت الله نورمفیدی تقدیر شد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار