مدیر تعاون روستایی استان همدان با بیان اینکه باید مشکلات تعاونی های دام و طیور همدان حل شود، گفت: نوسان قیمت محصولات کشاورزی در همدان دغدغه آفرین شده و باید فکری برای حل آن داشت.
کد خبر: ۱۷۲۲۲۰
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۱ 30 January 2016

 مدیر تعاون روستایی استان همدان با بیان اینکه باید مشکلات تعاونی های دام و طیور همدان حل شود، گفت: نوسان قیمت محصولات کشاورزی در همدان دغدغه آفرین شده و باید فکری برای حل آن داشت.

به گزارش مهر،رضا عباسی با بیان اینکه باید مشکلات تعاونی های دام و طیور حل شود، گفت: هم اکنون فرصت های بسیاری برای رشد و رونق اقتصادی پیش روی تعاونی های این بخش قرار دارد که باید از آنها بهره جست.

وی ادامه داد: شرکت های تعاونی بخش دام و طیور باید به روز شده و این تعاونی ها دیگر نباید انتظار داشته باشند کالاهای یارانه ای را توزیع کنند بلکه باید با راه اندازی کارخانجاتی نظیر کارخانجات تولید نهاده های دامی و ایجاد زیر ساخت ها، زمینه را برای فعالیت بیشتر تعاونی ها در اقتصاد بخش کشاورزی مهیا کنند.

عباسی تاکید کرد: تعاونی های بخش دام و طیور با ورود در بخش بازاریابی و بازار رسانی محصولات این بخش می توانند جایگاه خود را در بخش کشاورزی مستحکم کنند و منفعت حاصله را با اعضای خود سهیم شوند.

مدیر سازمان تعاون روستایی استان همدان در رابطه با مشکلات مربوط به محصولات کشاورزی نیز عنوان کرد: تاکنون محصول سیب زمینی از کشاورزان همدانی به‌صورت تضمینی خریداری نشده است.

رضا عباسی با اعلام این خبر افزود: هر چند دستورالعمل خرید تضمینی سیب زمینی به استان ارسال شده اما به دلیل اینکه سیب زمینی با مشخصات ذکر شده در دستورالعمل در بازار خرید و فروش دارای قیمت بالاتری می شود تا کنون سیب زمینی با نرخ تضمینی مصوب از کشاورزان همدانی خریداری نشده است.

وی ادامه داد: نرخ خرید تضمینی محصول سیب زمینی با رعایت شرایط دستور العمل ۳۶۰ تومان برای هر کیلو در نظر گرفته شده است.

عباسی با اشاره به اینکه اقدامات لازم برای خرید تضمینی محصول سیب زمینی صورت گرفته است، عنوان کرد: قیمت بالای این محصول در بازار سبب شده کشاورزان رغبتی به فروش سیب زمینی خود با نرخ خرید تضمینی نداشته باشند.

وی در ادامه اضافه کرد: باید برای حل مشکلات دام و طیور و محصولات کشاورزی قدم برداریم چرا که بیشتر کشاورزان و دام داران از این راه معیشت خود را تامین می کنند و کاهش شدید قیمت این محصولات معیشت آن ها را به خطر می اندازد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار