تابناک کهگیلویه وبویراحمد
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان در بازدید از شهرستان چرام، از اجرای 123 طرح اشتغال زایی برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد شهرستان چرام خبر داد.
کد خبر: ۱۵۹۱۶۳
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۶ 06 January 2016
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان در بازدید از شهرستان چرام، از اجرای 123 طرح اشتغال زایی برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد شهرستان چرام خبر داد.
به گزارش تابناک کهگیلویه وویراحمد و به نقل از اداره روابط عمومی واطلاع رسانی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان، سید غلامرضا متقی در بازدید یک روزه از کمیته امداد شهرستان چرام در بدو ورود از خانواده یک بیمار صعب العلاج در مسیر ورود به شهرستان چرام در روستای سید
اباد دیدار نمود.
وی در این دیدار ضمن دلجویی از بیمار صعب العلاج و اهداء 5میلیون ریال به خانواده این بیمار، اظهار کرد: دیدار با بیماران و سالمندان زمین گیر افتخاری برای مسئولین است وبزرگان دینی بر این مهم تاکید فراوان داشته اند.

جمع آوری 21 میلیارد ریال زکات در استان/ اجرای 123 طرح اشتغال زایی برای مددجویان کمیته امداد چرام
متقی در ادامه با همراهی مدیر شهرستان چرام از یک پروژه اشتغال زایی پرورش دام که یکی از 123 طرح اشتغال زایی اجرا شده در شهرستان چرام می باشد- بازدید نموده و تصریح کرد: اجرای پروژهای اشتغال زایی به عنوان مهمترین امر توانمند سازی جهت مددجویان می باشد که در بررسی از طرحهای اشتغال زایی اثر بخش این طرح ها بر درآمد اقتصادی خانواده ها محسوس می باشد.
وی یادآور شد: از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد123 طرح اشتغال زایی با اعتباری بالغ بر13 میلیاردو520 میلیون ریال از محل اعتبارات امدادی و بانکی جهت مددجویان شهرستان چرام اجرایی شده است.
در ادامه مدیر کل کمیته امداد و همراهان از یک باب منزل احداثی در روستای القچین شهرستان بازدید و از روند عملیات عمرانی توسط کمیته امداد شهرستان چرام تقدیر نمود.
در مرحله آخر از سفر یک روزه مدیر کل به شهرستان چرام بعد از اقامه نماز ظهر و عصر جلسه پرسنلی در سالن اجتماعات با حضور مدیر کل تشکیل گردید. که در این جلسه متقی سیاستهای کلی کمیته امداد استان را در حوزه پرسنلی وکاری تشریح و اظهار نمود:سازمان موفق وکارامد سازمانی است که برای پرسنل آن اهمیت قائل است.
مدیر کل کمیته امداد استان در این جلسه به سیاستهای ابلاغی مهندس فتاح رئیس کمیته امداد مرکز اشاره کرد وگفت: خوشبختانه از بدو تصدی آقای مهندس فتاح چنین احساس میشود تحولی شگرف در کمیته امداد در حوزه خدمات رسانی و پرسنلی به وجود امده و افقی بسیار روشن را برای کمیته امداد پیش بینی می کنیم.
متقی در پایان ضمن تقدیر از امدادگران کمیته امداد چرام، از کمیته امداد این شهرستان به عنوان یک نهاد بسیار موفق در همه عرصه ها اشاره کرد و گفت: در رصد کارکرد این شهرستان چه در حوزه ستادی استانی و چه در حوزه مرکزی رضایت مندی حاصل است.
مدیر کمیته امداد شهرستان چرام ضمن ارائه گزارشی از خدمات کمیته امداد شهرستان چرام طی9 ماهه سال جاری از همراهی وهمکاری خوب پرسنل شهرستان واستان تقدیر نموده و گفت: در راستای ارائه خدمات بهداشتی در سرفصل های مختلف مبلغ3 میلیارد ریال از ابتدای سال جاری تاکنون هزینه شده است.
علی حسن مظاهری گفت: تعداد 25 بیمار زمین گیر در شهرستان می باشد، که علاوه بر پرداخت هزینه های درمانی و مستمری، ماهیانه مبلغ900 هزار ریال به عنوان هزینه نگهداری ومراقبت به آنها پرداخت می شود.
وی درخصوص طرح های اشتغال کمیته امداد چرام گفت: با توجه به پتانسیل های موجود در شهرستان این طرحها در بخشهای پرورش دام سبک و سنگین ، زنبورداری،کشاورزی و صنفی صنعتی اجرایی شده است.
مظاهری افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد 45 باب ساختمان احداثی مددجویی،21 مورد ساختمان تکمیلی و33 مورد تعمیرات کلی وجزئی در دستور کار امداد شهرستان قرار گرفت.
وی همچنین از مشارکت یک میلیارد و 100 میلیون ریالی خیرین در احداث مسکن مددجویان در قالب طرح رضوان خبر داد و گفت: خوشبختانه مشارکت خیرین در قالب طرح رضوان در دو قالب رضوان و هم افزایی در شهرستان پر رنگ است.

پرداخت بیش از 3میلیارد ریال کمک هزینه تأمین جهیزیه به زوج های تحت حمایت کمیته امداد استان
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی(ره) استان از اهداء بیش از 3میلیارد ریال کمک هزینه ازدواج و تأمین جهیزیه به زوج های جوان تحت حمایت کمیته امداد استان در دی ماه سال جاری خبر داد.
محمد نظری گفت: یکی از مهمترین برنامه ها و خدمات کمیته امداد پرداخت کمک هزینه ازدواج و تأمین جهیزیه به زوج های جوان تحت حمایت برای رفع قسمتی از مشکلات مالی و شروع زندگی مشترک می باشد.
نظری اظهار داشت: در همین راستا و در دی ماه سال جاری 225مورد کمک هزینه تأمین جهیزیه به زوج های تحت حمایت این نهاد پرداخت شد.
جمع آوری 21 میلیارد ریال زکات در استان/ اجرای 123 طرح اشتغال زایی برای مددجویان کمیته امداد چرام
وی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین مشکلات ازدواج جوانان دغدغه های مالی می باشد، گفت: تلاش ما این است که فرهنگ ازدواج آسان و ساده در جامعه ترویج و نهادینه شود تا بستر مناسب برای ازدواج جوانان فراهم  و از آسیب های اجتماعی جلوگیری شود.
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان با بیان اینکه خانواده امن‌ترین مکان برای افراد در جامعه محسوب می‌شود و کمیته امداد با تامین جهیزیه نوعروسان تشکیل خانواده برای جوانان زیر پوشش این نهاد را آسان می‌کند، گفت: 
اعتبار این تعداد جهیزیه 3میلیارد و 500 میلیون ریال می باشد.
وی شرکت در کلاس های مشاوره و آموزشی در زمینه های بهداشت روانی، بهداشت فردی و خانواده و دیگر مسائل را از دیگر برنامه های این نهاد برای زوجین جوان عنوان کرد و گفت: شرکت در کلاس های آموزشی علاوه بر ارتقاء سطح علمی و آگاهی نوعروسان، آنها را با روش های زندگی ساده و موفق و تربیت فرزندان صالح آشنا می کند. 

جمع آوری 21 میلیارد ریال زکات در استان
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان  از جمع آوری 21 میلیارد ریال زکات در استان از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.
سیدغلامرضا متقی صبح امروز در نشست با معاونین مالی کمیته امداد شهرستانها و عاملین و مبلغین زکات در محل اداره کل کمیته امداد استان، با بیان اینکه زکات یکی از مصادیق و شعائر بزرگ اسلام است، گفت: فرهنگ سازی در خصوص ترویج فرهنگ زکات یک وظیفه دینی و اسلامی و مستلزم حمایت همه جانبه روحانیون و مبلغین دینی می باشد.
مدیرکل کمیته امداد استان با اشاره به اینکه استان ما در حال حاضر در رتبه 7 پرداخت زکات قرار دارد، تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون مبلغ 21 میلیارد ریال زکات از مردم فهیم و نیکوکار استان جمع آوری شده است.
جمع آوری 21 میلیارد ریال زکات در استان/ اجرای 123 طرح اشتغال زایی برای مددجویان کمیته امداد چرام
وی به واگذاری جمع آوری زکات به کمیته امداد اشاره کرد و افزود: در راستای جمع آوری زکات در کمیته امداد، موفقیت های زیادی تاکنون کسب شده و امید است با برنامه ریزی موثر بتوانیم موفقیت های چشمگیرتری در این زمینه بدست آوریم.
متقی با بیان اینکه زکات در اولویت اول به مساکین و فقرا می رسد و اولویت بعدی مساجد و کارهای فرهنگی هستند، گفت: در این راستا از محل پرداخت زکات 18 مورد احداث عمرانی از جمله مسجد و حسینیه، 106 مورد مرمت و بازسازی مساجد، حسینیه و پروژه های عمرانی و 150 مورد کمک های موردی ویژهودرمانی  برای نیازمندان انجام گرفته است.
وی ضمن اشاره به وجود یک هزار و 53 روستای دارای اقلام مشمول زکات در استان، گفت: در حال حاضر 206 روستای زکات دهنده در استان در امر جمع آوری زکات همکاری دارند، که تلاش ما این است که با فرهنگ سازی در این زمینه، شاهد مشارکت همه روستاهای مشمول زکات در این امر باشیم.
مدیرکل کمیته امداد استانضمن تقدیر از رئیس اداره زکات استان و روحانیون و عاملین زکات در استان، از آنان خواست تا با برنامه ریزی اصولی و تبلیغ و ترویج ارز شهای دینی، پرداخت زکات را در استان ترویج و نهادینه کنند و افزود: فرهنگ سازی ، بستر سازی،تبلیغ و ترویججمع آوری، پرداخت و مصرف زکات یک وظیفه دینی و اسلامی استکه با حمایت روحانیون و مبلغین دینی امکان پذیر است.
حاج آقا موسوی اعظم رئیس اداره زکات استان گزارشی از وضعیت زکات شهرستان های استان ارائه داد و روحانیون زکات نیز مشکلات و مسائل مربوطه حوزه خود را مطرح کردند.

 


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار