سمیه و زهرا جعفری روشندلانی از استان سمنان هستند که علی رغم معلولیت جسمی به حفظ کل قرآن کریم نایل آمده اند.
کد خبر: ۱۴۸۶۵۳
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۱ 20 December 2015
سمیه و زهرا جعفری روشندلانی از استان سمنان هستند که علی رغم معلولیت جسمی به حفظ کل قرآن کریم نایل آمده اند.

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان، این خواهران نخبه دو قلو، اظهار داشتند: مادرزادی نابینای مطلق بوده و از هشت سالگی به پیشنهاد معلم مدرسه وارد عرصه قرآنی شده اند.

سمیه و زهرا جعفری، با بیان اینکه پس از 10 سال سعی و تلاش با استفاده از نوار و بعدها کتاب بریل قران مجید، موفق به حفظ سی جزء قرآن کریم شده اند، سابقه حضور خود در مسابقات قرآنی کشور را  20 سال اعلام کردند.

آنان که بسیاری از رتبه های نخست مسابقات سراسری قرآن کریم را اکسب کرده اند، نابینایی خود را نه تنها محدودیت نمی دانند بلکه از آن به عنوان یک نعمت یاد کرده و ناشکر این مصلحت خداوند نیستند.

این دو بانوی سمنانی خواستار حمایت مسئولین از فعالین قرآنی به خصوص جوانانی که تازه قدم در این راه نهاده اند، شده و ابراز تأسف کردند: در بسیاری از مواقع در مراجعه به ادارت و یا حتی شرکت ها برای یافتن کار، مدرک کامپیوتر و زبان را از ما طلب می کنند و بسیار کم، حافظ یا قاری بودن ما مورد توجه قرار می گیرد.

سمیه و زهرا جعفری که اکنون مهمان استان کرمانشاه هستند در رشته حفظ 20 جزء شرکت کرده و میزبانی استان را شایسته و در خور قرآن کریم عنوان کردند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار