کد خبر: ۱۴۱۸۷۴
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۱ 09 December 2015

کشف قاچاق300ميليونی

ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پليس آگاهي استان همدان با متوقف کردن يک دستگاه خودرو 300 ميليون ريال کالاي قاچاق را کشف کردند.

"رضا زارعي" رييس پليس آگاهي استان همدان در تشريح اين خبر گفت: ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز اين پليس در راستاي تشديد اقدامات کنترلي و برخورد بي امان با قاچاقچيان کالا و ارز در حين گشت زني در محور جاده فرعي صالح آباد به غار عليصدر (سه راهي حسن قشلاق) به يک دستگاه خودرو ليفان مشکوک و جهت بررسي خودرو را متوقف کردند.

وي افزود: در بررسي به عمل آمده از خودرو ماموران متوجه شدند که در قسمت صندوق عقب خودرو داراي جاسازي مي باشد که پس از هماهنگي هاي قضايي، راننده و سرنشين خودرو دستگير و به همراه خودرو به اداره مبارزه با قاچاق کالا وارز منتقل شد که پس از بازگشايي جاسازي که به صورت بسيار ماهرانه اي در صندوق عقب خودرو تعبيه شده بود مقدار 45 دستگاه انواع گوشي تلفن همراه در مارک هاي مختلف کشف شد.

اين مقام انتظامي اظهار داشت: ارزش تقريبي کالاي کشف شده 300 ميليون ريال برآورد شد و متهمان پس از تشکيل پرونده جهت سير مراحل قانوني روانه مراجع قضايي شدند.


سارقان مهاجردردام پلیس نهاوند

فرمانده انتظامي شهرستان نهاوند از دستگيري سارقان حرفه اي خودرو در اين شهرستان خبر داد.

"محسن اقباليان" گفت: شب گذشته سارقان با دو دستگاه خودرو مسروقه و به قصد انجام سرقت احشام وارد يکي از روستاهاي منطقه نهاوند شدند که با هوشياري اهالي محل و حضور به موقع پليس اين اقدام ناموفق ماند.

وي در تشريح جزييات اين خبر افزود: پس از حضور 4 سارق در نيمه هاي شب در يکي از روستاهاي شهرک، مردم از نيت سرقت آنان با خبر و با اطلاع رساني به موقع به پليس، مانع اقدام آنان شدند که بلافاصله با حضور پليس موضوع تحت پيگيري قرار گرفت.

سرهنگ اقباليان گفت: عوامل گشت پاسگاه شهرک و فيروزان بلافاصله محل را محاصره و در نتيجه بازرسي نقطه اي زمين هاي مزروعي منطقه هر چهار نفر سارق مهاجر شناسايي و دستگير شدند.

وي ادامه داد: در تحقيقات بعدي پليس آگاهي علاوه بر مشخص شدن سرقتي بودن دو دستگاه خودرو توقيف شده در محل، سارقان به سرقت دو دستگاه خودرو ديگر نيز اعتراف کردند و جمعا آمار سرقت هاي خودرو آنان به چهار دستگاه رسيد و اين پرونده به محاکم قضايي ارجاع شد.

فرمانده انتظامي شهرستان ضمن قدرداني از هوشياري شهروندان و روستاييان در اين خصوص خواستار همکاري بيشتر آنان در بحث انتخاب شبگرد حتي المقدور در ايام فصل زمستان شد.


پركارترين روز كاري سامانه تلفني 120

رئيس پليس راهور استان از پركارترين روز كاري اپراتورهاي تلفن خدمات رساني 120 در روز گذشته خبر داد.

"حسين طلايي" گفت: شماره تلفن 120 از ابتداي آبان ماه سال جاري با هدف پاسخگويي به سوالات و ابهامات شهروندان در كليه امور خدماتي پليس راهور در استان، اطلاع رساني وضعيت ترافيكي و جوي سطح معابر استان و اعلام انسداد و بازگشايي معابر و اطلاع رساني به شهروندان راه اندازي شد.

وي افزود :خوشبختانه با اطلاع رساني مناسب اين شماره تلفن در كمتر از يك ماه در بين افراد مختلف جامعه شناخته شد و شهروندان در سر تا سر استان جهت اطلاع از محدوديت هاي ترافيكي، شرايط جوي و ساير راهنمايي هاي لازم در حوزه پليس راهور با آن تماس مي گيرند.

سرهنگ طلايي در ادامه اظهار داشت: روز گذشته به دليل شرايط بد جوي و مسدود بودن محورهاي شمالي استان ، بيشترين تماس با اين شماره تلفن گرفته شد و بيش از يک هزار و 300 تماس از سوي شهروندان با اين شماره تلفن برقرار شد و اين در حالي است كه در شرايط عادي روزانه بين 120 الي 200 تماس با اين شماره تلفن برقرار مي شود.

در پايان اين مقام انتظامي از هم استاني هاي عزيز خواست در صورت نياز به هرگونه مشاوره و راهنمايي و يا كسب اطلاعات لازم در خصوص خدمات پليس راهور و پليس راه بصورت مستقيم و بدون واسطه اطلاعات مورد نياز خود را از طريق تماس با سامانه مذكور كسب نمايند.


انهدام باند سارقان در همدان

رييس پليس آگاهي انتظامي استان همدان از انهدام يک باند سرقت و کشف 13 فقره کيف قاپي خبر داد.

"رضا زارعي" در تشريح اين خبر گفت: به دنبال وقوع سرقت هاي مکرر كيف قاپي که سارقان بااستفاده از شگردي خاص توسط يک دستگاه موتور سيکلت در سطح شهر همدان اقدام به سرقت مي کردند و در بعضي مواقع در حين سرقت موجب آسيب ديدگي مالباختگان مي شدند که دستگيري سارقان به صورت ويژه در دستور کار ماموران پليس آگاهي شهرستان قرار گرفت.

وي افزود: کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پليس آگاهي باتشکيل دواكيپ گشتي مجرببصورت آشكار و پنهان اقدامات خود را جهت شناسايي و دستگيري سارق ياسارقان آغاز كه در ابتدا با انجام يكسري كارهاي اطلاعاتي منسجم و تحقيقات گسترده موفق شدنددو نفر از سارقان سابقه دار و حرفه اي كه در اين امر فعاليت داشتند را شناسايي وبا انجام تعقيب و مراقبت هاي ويژه هر دو نفر را در حين سرقت دستگير و به پليس آگاهي منتقل کنند.

اين مقام انتظامي اظهار داشت: در بازرسي به عمل آمده از منازل متهمان مقاديري مدارک کشف و تحقيقات اوليه از آنان آغاز شد که باتوجه به کشف مدارک بدست آمده، سارقان چاره اي جز بيان واقعيت نداشته و به ناچارلب به اعتراف گشوده و به 13فقره سرقت کيف قاپي در سطح شهر همدان با همدستي 3 نفر ديگر معترف شدند.

سرهنگ زارعي گفت: باراهنمايي متهمان تعداد 11 عدد کيف زنانه که در باغ هاي اطراف انداخته بودند کشف شد و طي يک اقدام پليسي و در يک عمليات غافلگيرانه سه همدست سارقان نيز دستگير شدند.

رييس پليس آگاهي استان در خاتمه اظهار داشت: متهمان پس از تشکيل پرونده جهت سير مراحل قانوني به دادسرا اعزام و از آن طريقبا قرار مناسب روانه زندان شدند.


كشف آمپول های قاچاق در ملاير

فرمانده انتظامي شهرستان ملاير از كشف يک هزار و 210 عدد قرص و آمپول توان افزا و قاچاق در اين شهرستان خبر داد.

 سرهنگ "شعبان ترك نيا" با اعلام اين مطلب افزود: ماموران مبارزه با قاچاق کالا وارز اين پليس، با تشديد اقدامات کنترلي محسوس و نا محسوس در محورهاي مواصلاتي منتهي به شهرستان به يک دستگاه خودروي سواري مشكوك شدند كه بلافاصله اين خودرو را متوقف کردند.

اين مقام مسئول در ادامه ي سخنان خود گفت: در بازرسي از اين خودرو تعداد 900 عدد قرص کپسولي و تعداد 310 عدد آمپول بدن سازي و5 کيلوگرم پودر بدنسازي خارجي قاچاق و فاقد هرگونه مجوز قانوني کشف وضبط شد كه ضمن تشکيل پرونده ي قضائي مراتب تحت پيگرد مراجع قانوني قرار گرفت .


نجات جان مسافران مانده در کولاک

فرمانده انتظامي شهرستان فامنين از اقدامات پليس فامنين جهت کمک به مسافران در راه مانده خبر داد.

"بزرگ علي نوري"بيان داشت: با توجه به تغييرات جوي و بارش برف وکولاک و بسته شدن مناطق برف گير و جاده هاي مواصلاتي ماموران انتظامي شهرستان فامنين با آماده باش يگان ها و حضور در مسير جاده ها به کمک مسافران مانده در برف شتافتند.

سرهنگ "نوري" در ادامه افزود: ماموران انتظامي با تجهيزات مورد نياز مسافران به گردنه برف گير دخان که براثر کولاک بسته شده بود عزيمت کردند و به کمک مسافران مانده در برف شتافتند و آنان را به محل اسکان مسافران و مساجد بين راهي هدايت کردند.

اين مقام انتظامي با اشاره به اينکه شب گذشته پليس راهور شهرستان با حضور در خروجي شهراز عبور خودرو ها ممانعت مي کرد اظهار داشت: پليس تا مساعد شدن شرايط جوي از تردد خودرو هاي بدون زنجير چرخ و تجهيزات ايمني جلوگيري مي کند.

سرهنگ "نوري" در پايان به مسافران توصيه کرد: ازمسافرت غير ضروري در اين روزها پرهيز نمايند و چنانچه مجبور به مسافرت مي باشند حتماً خودرو خود را به زنجير چرخ و ساير تجهيزات مجهز کرده و لباس گرم و مقداري خوراکي همراه داشته باشند و قبل از حرکت از وضعيت جوي راه ها اطلاع حاصل کنند.


اسکان چهار هزار مسافر درفامنين

فرمانده انتظامي شهرستان فامنين از اسکان چهار هزار مسافر در اين شهرستان با همکاري دستگاه هاي ذيربط و مردم خبر داد.

سرهنگ"نوري"بيان داشت: طي 24 ساعت گذشته مسافريني که به علت برف و کولاک و مسدود بودن جاده ها موفق به طي مسير نشده بودند با کمک نيروهاي امدادي از گردنه "دخان" و ساير مسيرها نجات داده شده و با همکاري ادارات مربوطه از جمله فرمانداري در مساجد، مدارس و منازل مردم شهرستان فامنين اسکان داده شدند.

وي افزود: تعداد مسافران مانده در راه حدود چهارهزار نفر تخمين زده شد که کار پذيرايي آنان با مساعدتمردم و مسئولان ذيربط فامنين به انجام رسيد و با باز شدن راه و اطمينان از داشتن زنجير چرخ و غيره به آنان اجازه حرکت داده شد.

نوري ضمن قدرداني از همکاري ادارات دولتي و مردم در خصوص اسکان و پذيرايي از مسافران از کساني که قصد مسافرت دارند، درخواست کرد: با اطلاع يافتن از وضعيت آب و هوا و راه هاي کشور اقدام به مسافرت نمايند و پليس همواره در تمامي مسيرها حضور داشته و آماده کمک رساني به مسافران است.


اعتراف به کلاهبرداري 53بار

فرمانده انتظامي شهرستان بهار از دستگيري کلاهبردار حرفه اي با 53 فقره کلاهبرداري خبر داد.

"جمشيد باقري" گفت: به دنبال اخبار و گزارش از سوي مردم شهرستان بهار مبني بر اقدام شخصي به اخذ وجوه از مردم با قصد کلاهبرداري، سريعا شناسايي و دستگيري اين فرد در دستور کار پليس آگاهي شهرستان قرار گرفت.

وي افزود:با تلاش پليس آگاهي "بهار"، اين کلاهبردار در کمتر از 48 ساعت شناسايي و دستگير شد و به 53 فقره کلاهبرداري اعتراف کرد.

اين مقام انتظامي در اين خصوص تصريح کرد: اين کلاهبردار با سوء استفاده از افرادي که داراي بدهي و معوقات در قبوض آب و برق و ساير حامل هاي انرژي بودند با دادن وعده دروغين مبني بر اعمال بخشودگي در اين معوقات اقدام به جمع آوري وجوه نقد از اين مالباختگان مي کرده است.

باقري گفت: اين کلاهبردار پس از دستگيري و اعترافبه مرجع قضائي معرفي شد.

وي ضمن تقدير از مردم به دليل مشارکت در برقراري امنيت و حمايت از پليس شهرستان بهار، از آنان خواست در صورت مشاهده موارد مشابه، سريعاً پليس را از طريق تماس با سامانه فوريت هاي پليسي 110 مطلع کنند.


بازگشايي محورهاي ارتباطي استان 

فرمانده انتظامي استان همدان از بازگشايي محورهاي ارتباطي استان همدان و تردد روان در جاده هاي اين استان خبر داد.

"حاجي محمد مهديان نسب" در تشريح اين خبر گفت: با توجه به مرتفع شدن مشکلات بازگشايي محورها در استان هاي همجوار، از ساعت 10 صبح امروز محورهاي ارتباطي اين استان به سمت مرکز کشور به ويژه آزاد راه همدان - ساوه باز وتردد روان در اين محورها برقرار شد.

سردار مهديان نسب در ادامه افزود: با تلاش شبانه روزي کارکنان انتظامي استان وديگر دستگاه هاي استان به ويژه پليس راه و راهور خوشبختانه شاهد خدمت رساني مطلوب به مسافران گرفتار در برف بوديم و هم اکنون ترددرواني در محورهاي مواصلاتي حاکم است.

وي با اشاره به آمادگي کامل پليس استان براي مقابله با اين گونه بحران ها افزود: کارکنان پليس به صورت شبانه روزي در راستاي خدمت رساني و جلب رضايت مندي شهروندان در تلاش هستند، چرا که خدمت به مردم افتخاري است که نصيب هرکس نمي شود.

فرمانده انتظامي استان همدان در خاتمه از رانندگان خواست با رعايت مقررات راهنمايي ورانندگي پليس را در ارائه خدمات مطلوب ياري رسانند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار