نمایشگاه دستاوردهای ایران در ترکمنستان به میزبانی استان، جشنواره استانی شعر تپش های ماندگار، اجلاس سه جانبه کشورهای فارسی زبان به میزبانی استان، آغاز عملیات اجرایی بندر خواجه نفس، طرح های مرکز خدمات سرمایه گذاری در نمایشگاه بین المللی کیش، ورود بیش از 50 پزشک متخصص در مناطق محروم، بازدید شورای حفظ حقوق بیت المال از تاسیسات آب، برنامه کاهش مصرف نمک در پخت نان، گازرسانی به 71 روستای کلاله و کارگاه های آواز ایرانی از عناوین خبری روز جمعه ایرنا مرکز گلستان است.
کد خبر: ۱۲۸۴۳۸
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۰ 14 November 2015
نمایشگاه دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در ترکمنستان اسفند ماه سال جاری به میزبانی استان گلستان برگزار می شود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: کشور ترکمنستان مهمترین بازار هدف صادراتی استان بوده و طی سالیان گذشته همواره 50 تا 60 درصد صادرات گلستان به این کشور صورت گرفته و نزدیکی و همجواری با استان و داشتن مرز مشترک طولانی بین دو کشور از جمله دلایل آن است.
حسینقلی قوانلو در نشست جمعی از تولیدکنندگان و تجار استان که با هدف جلب مشارکت آنان در نمایشگاه جمهوری اسلامی ایران در ترکمنستان برگزار شد گفت: به دلیل همجواری گلستان با کشور ترکمنستان و با رایزنی های فراوان مسئولان استان، برگزاری پاویون جمهوری اسلامی ایران در ترکمنستان در سال جاری به گلستان سپرده شده که فرصت بسیار مغتنمی برای تولیدکنندگان و تجار استان خواهد بود. 
وی ادامه داد: این نمایشگاه در فضایی به وسعت 2000 مترمربع برگزار خواهد شد که 50 درصد آن به استان اختصاص داده شده است و ما از واحدهای تولیدی و تجاری استان توقع داریم که حضوری گسترده در این نمایشگاه داشته باشند.

***

با فرا رسیدن سی و هفتمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، هشتمین جشنواره استانی شعر دفاع مقدس با عنوان 'تپش های ماندگار' بهمن ماه سال جاری در استان گلستان برگزار می شود. 
این جشنواره با محورهای فرهنگ دفاع مقدس (شهدای هسته ای و جنگ نرم، ایثارگران، جانبازان، آزادگان، مقاومت ملل، دفاع مقدس در آینه عاشورا)، کودک و نوجوان دفاع مقدس (گروه سنی زیر 18 سال) و نقش زنان در دفاع مقدس است. 
مهلت ارسال آثار تا 20 آذر ماه 1394 است و علاقه مندان می توانند آثار خود را از طریق پست الکترونیک info@golestan-sajed.ir به دبیرخانه این جشنواره (اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان گلستان) ارسال کنند. 
کتاب تپش های ماندگار (مجموعه اشعار برگزیده هفتمین جشنواره) به اهتمام و گزینش بهمن نشاطی در این مراسم رونمایی خواهد شد.

***

نشست هماهنگی اجلاس سه جانبه کشورهای فارسی زبان با حضور هیات رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان، مدیرکل سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان، مدیرکل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان در اتاق گرگان برگزار شد.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان گفت: اجلاس سه جانبه کشورهای فارسی زبان ایران، افغانستان و تاجیکستان نقطه قوتی برای و ارتباط خواهد بود که باید مورد توجه قرار گیرد.
رمضان بهرامی افزود: برگزاری اجلاس مذکور به میزبانی استان گلستان نشانه نقش با اهمیت و راهبردی استان بوده و اتاق نیز در اجرای باشکوه این نشست بزرگ تمرکز دارد.

***

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای گلستان در نشستی با فرماندار گمیشان در باره پتانسیل ها و ظرفیت های سرمایه گذاری این شهرستان به بحث و تبادل نظر پرداخت.
علی مرگدری در این نشست گفت: با توجه به ظرفیت های بسیار خوب گمیشان برنامه های دولت در این شهرستان ایجاد اشتغال، توجه ویژه به استقرار صنعت و جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی است.
وی از شروع عملیات اجرایی پروژه بندر خواجه نفس از 15 آذر ماه امسال خبر داد و افزود: در این فاز ایجاد سوله های اداری و اجرایی، لایروبی، نصب موج شکن و ساخت اسکله انجام خواهد شد.
امانگلدی ضمیر فرماندار گمیشان نیز گفت: با توسعه سایت میگو، راه اندازی بندر خواجه نفس، کارخانه GTPP و همچنین استقرار صنعت پرورش ماهیان خاویاری در این شهرستان اشتغال پایدار در منطقه ایجاد خواهد شد.

*** 

مرکز خدمات سرمایه گذاری گلستان در هفتمین نمایشگاه معرفی فرصت های سرمایه گذاری کشور که در روزهای 18 تا 21 آبان به صورت رسمی در مرکز نمایشگاه های بین المللی کیش برگزار شد، حضور داشت.
معرفی ظرفیت های سرمایه گذاری و جذب سرمایه گذاران از طریق بازار سرمایه و طرح های سرمایه پذیر کشور، تحقق رونق و اشتغال در مناطق آزاد، جذب سرمایه گذاران خارجی، توسعه و انتقال دانش و فناوری های روز جهان و معرفی فرصت های سرمایه گذاری از اهداف برگزاری این نمایشگاه بود.
در این نمایشگاه مرکز خدمات سرمایه گذاری استان گلستان اقدام به ارائه 33 فقره PFS در زمینه های گردشگری، کشاورزی و شیلات، صنعت و معدن و آب و فاضلاب کرد.


***

معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: بیش از 50 پزشک متخصص جدید ورود طبق برنامه ابلاغی وزارت بهداشت در بیشتر رشته های تخصصی در مناطق محروم استان به کار گرفته شدند.
با ورود این تعداد متخصص جدید تا حدودی کمبود متخصص در مناطق محروم گلستان جبران خواهد شد. 
وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هر ساله دانش آموختگان جدید متعهد طرح خود را در رشته های مختلف در سطح کشور به کار می گیرد.

***

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان در سیزدهمین جلسه کارگروه گندم، آرد و نان از اجرای برنامه کاهش مصرف نمک در پخت انواع نان و اجرای سامانه فروش الکترونیکی آرد خبازی ها (کاردکس) در استان خبر داد.
قوانلو گفت: یکی از مهمترین اهداف این کارگروه افزایش کیفیت نان است و کاهش مصرف نمک در پخت نان می تواند در سلامت جامعه تاثیرگذار باشد لذا انتظار می رود نانوایان استان تمام تلاش خود را در اجرایی کردن این موضوع بکار گیرند.
وی افزود: یکی دیگر از مباحث اجرای سامانه فروش الکترونیکی آرد خبازی ها (کاردکس) با هدف رصد دقیق توزیع آرد یارانه ای در سطح خبازی های استان توسط دولت و جلوگیری از تخلفات احتمالی است که با تمهیدات در نظر گرفته شده این سامانه بزودی در سطح استان راه اندازی خواهد شد.
در این جلسه برنامه کاهش مصرف نمک در پخت انواع نان با هدف پیشگیری و کنترل بیماری های قلبی و عروقی توسط معاون فنی مرکز بهداشت استان ارائه شد.

***

رئیس کل دادگستری گلستان، دادستان گرگان به همراه تعدادی از دیگر مسئولان ارشد قضایی به منظور بررسی میدانی مشکلات آبی گلستان از تصفیه خانه های گرگان دیدن کردند. 
هادی هاشمیان در این برنامه کاری با بیان این که موضوع آب و بحران آن فرادستگاهی و مصداق حقوق بیت المال است گفت: دستگاه قضایی گلستان در برخورد با متخلفین حوزه آب تاکنون عملکرد خوبی داشته است.
وی افزود: صدور آرای پلمپ چاه های غیرمجاز، برخورد با ساخت و سازهای خلاف قانون در حاشیه شهرها و روستاها به ویژه بناهای غیرمجازی که در حاشیه رودخانه ها و سرچشمه های تامین آب شرب احداث شده از اولویت های دستگاه قضایی در برخورد با متخلفان این حوزه است.
مصطفی حقی دادستان گرگان هم در حاشیه این بازدید به کسانی که با ساخت و سازهای غیرمجاز خود به خصوص در روستای زیارت، سرچشمه های تامین آب شرب گرگان را از بین می برند هشدار داد و گفت: دادستانی در برخورد قانونی با این افراد که اقداماتشان مصداق دست اندازی به بیت المال است، تعلل نخواهد کرد.

***

مدیرعامل شرکت گاز گلستان گفت: از مجموع 117 روستای کلاله تاکنون به 71 روستای این شهرستان گازرسانی شده است.
صفرعلی جمال لیوانی افزود: هم اینک 46 روستای شهرستان کلاله فاقد گاز و پنج روستا نیز زیر 20 خانوار جمعیت است. 
وی اضافه کرد: عملیات گازرسانی به 24 روستای کلاله نیز در دست اجراست ضمن این که مطالعه برای گازرسانی به 17 روستای دیگر این شهرستان آغاز شده است.

***

با تلاش واحد موسیقی حوزه هنری استان گلستان یکشنبه پایانی هر ماه کارگاه های دوره ای آواز ایرانی با حضور اساتید و هنرمندان در این مرکز واقع در گرگان، خیابان اول لشگر، فردوسی، نبش فردوسی یکم برگزار می شود.
با برنامه ریزی صورت گرفته قرار است 24 آبان ساعت 17 به عنوان آخرین یکشنبه ماه کارگاه آواز ایرانی با حضور سیدجواد حسینی از مدرسین آواز استان گلستان برگزار شود.
در این کارگاه آموزشی مکتب اصفهان به شیوه استاد لطفی مورد تحلیل و بررسی قرار خواهد گرفت.

***

100 اصله درخت در راستای حفظ و صیانت از فضای سبز شهری در پروژه احداث تقاطع غیر هم سطح دخانیات گرگان توسط شهرداری به روش روت بال جابه جا می شود.
مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری گرگان گفت: با توجه به ارزش درختان در تلطیف و زیباسازی محورهای شهری، به جای حذف درختان واقع در مسیر پروژه زیرگذر دخانیات اقدام به جا به جایی آن ها شده است.
یحیی ستوده نیا ادامه داد: تاکنون 85 اصله درخت چنار در مسیر اجرای عملیات عمرانی این پروژه با موفقیت جابه جا شده است.
وی با بیان این که عملیات جابه جایی درختان در بازه زمانی 20 روز انجام خواهد شد، افزود: این درختان به پارک پارتیا و مجتمع تازه تاسیس تولید گل و گیاه شهرداری واقع در جاده سعدآباد انتقال داده می شوند.

***

آیت اله سیدکاظم نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان گلستان با خانواده روحانی شهید محمدحسین لطفی و جانباز قدرت اله نظافتی دیدار و گفتگو کرد.
در این دیدار علی اصغر فاضلی سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران گلستان و گرزین رئیس بنیاد شهید گرگان نیز حضور داشتند.

***

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان در نشست کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان گفت: میز تجاری ترکمنستان و نمایشگاه ایران در عشق آباد نقطه قوتی برای استان خواهد بود.
رمضان بهرامی اظهار کرد: ارتباط بخش خصوصی و دولتی برای رفع موانع تولید و افزایش مراودات تجاری با دیگر کشورها از گزینه های بااهمیتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

***

با مساعدت دانشگاه علوم پزشکی گلستان، دستگاه سونوگرافی با مجهزترین امکانات روز تشخیصی با هزینه ای بالغ بر سه میلیارد ریال در مرکز آموزشی درمانی 5 آذر گرگان نصب و راه اندازی شد.
تصاویر گرفته شده توسط این دستگاه از طریق سامانه پکس مرکز در تمامی کشورها به طور آنی قابل دسترس پزشکان معالج است. 

***

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گلستان گفت: در تقویم رسمی کشور سه مناسبت آزادسازی خرمشهر، هفته دفاع مقدس و آزادسازی سوسنگرد به عنوان ایام دفاع مقدس در سال مشخص شده است.
سرهنگ حسن نیا افزود: مراسم بزرگداشت حماسه آزادسازی سوسنگرد همزمان با تشکیل و راه اندازی سازمان پیشکسوتان دفاع مقدس در استان 26 آبان با سخنرانی سردار محمدی فرد رئیس این سازمان برگزار خواهد شد. 

***

با توجه به مشکلات عدیده درمانی اتباع خارجی مقیم جمهوری اسلامی ایران، تفاهم نامه ای چهار جانبه بین وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، بیمه سلامت، وزارت کشور و کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان مستقر در ایران امضاء شد و طی آن مقرر گردید که کلیه اتباع خارجی دارنده کارت آمایش و هویت معتبر، تحت پوشش بیمه سلامت قرار گیرند.
در این طرح بیماران خاص به صورت رایگان، اقشار آسیب پذیر با تخفیف ویژه و سایر اتباع خارجی با پرداخت هزینه های مربوطه از خدمات بستری و بستری موقت از طریق بیمارستان های تحت پوشش وزارت بهداشت بهره مند خواهند شد.
مقدمات اولیه اجرای طرح در استان گلستان در حال پیگیری بوده و بزودی زمان قطعی و مکان اجرای طرح به اطلاع بهره مندان خواهد رسید.

***

برای اجرایی شدن مفاد تفاهم نامه همکاری بین سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور با معاونت تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نشستی با حضور مدیران کل استانی دستگاه های مذکور با هدف تقویت، توسعه و سازماندهی اتحادیه و تعاونی های منابع طبیعی و آبخیزداری و نیز تحقق سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی و برنامه پنجساله پنجم توسعه برگزار شد که منجر به انعقاد تفاهم نامه شد.
بر اساس مصوبات این تفاهم نامه مقرر شد تشکیل تعاونی های تخصصی فراگیر منابع طبیعی و آبخیزداری با هدف تشکیل صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی با سرعت بیشتری دنبال شود.
همچنین دوره های آموزشی مدیریتی به مدیران عامل و ارکان تعاونی های موجود برگزار شود.
در استان گلستان 34 تعاونی مرتعداری با یک هزار و 555 عضو در سطح 98 هزار هکتار از مراتع استان فعالیت دارند.
همچنین سه تعاونی جنگل که 24 هزار و 686 هکتار مساحت را تحت پوشش دارد دارای 328 عضو است. 

***

سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری گرگان با هدف کمک به توانمندسازی و افزایش مهارت های فیزیکی اقدام به برگزاری یک سری مسابقات ورزشی در سه مدرسه دخترانه کودکان استثنایی کرد. 
در این مسابقات که در رشته های طناب کشی، دارت، پرتاب توپ به داخل سبد و پنالتی انجام شد 86 تن از دانش آموزان موفق به دریافت جوایزی از سوی سازمان شدند. 
در مسابقات ورزشی دانش آموزان استثنایی که در پارک بانوان برگزار شد بیش از یکصد دانش آموز شرکت داشتند. 

***

با تلاش واحد فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری استان گلستان، کارگاه آموزش یک روزه تدوین تاریخ شفاهی با حضور استاد محمد قاسمی پور 23 آبان در سالن اجتماعات این مرکز برگزار می شود. 
این کارگاه آموزشی در دو بخش تئوری و عملی برنامه ریزی شده و قرار است شیوه های تدوین تاریخ شفاهی آموزش داده شود و همچنین تعدادی از کتاب های مرتبط با فرهنگ و مطالعات پایداری مورد تحلیل و بررسی قرار گیرد.

***

فرماندار کردکوی در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان با اشاره به اهمیت موضوع نگاه کارشناسانه در مبارزه با این معضل اجتماعی گفت: ریشه کن کردن معضل اعتیاد در جامعه نیازمند یک خواست اجتماعی است.
مجتبی جمالی ایجاد زمینه حساسیت های اجتماعی در مورد خطرات ناشی از توزیع و مصرف مواد مخدر در جامعه را یکی از مهمترین راهکارهای مبارزه با این پدیده شوم دانست و افزود: مبارزه همه جانبه نیازمند نگاه عالمانه به این واقعیات اجتماعی است تا بر اساس آن در بحث پیشگیری، مبارزه، درمان و حل این معضل اجتماعی به نتایج ملموسی دست یافت.
سرهنگ موسی مؤمن رئیس پلیس ستاد مبارزه با مواد مخدر گلستان نیز با اشاره به وضعیت تولید، توزیع و مصرف انواع مواد مخدر در سطح استان، اجتماعی کردن مبارزه با این پدیده شوم در جامعه را مهمترین هدف این ستاد در کوتاه مدت و میان مدت دانست و افزود: برای رسیدن به این هدف نیازمند حمایت و همکاری همه اقشار جامعه به ویژه دهیاران و اعضای شورای اسلامی شهر و روستا هستیم.

***

در اجرای تبصره یک ماده 28 قانون افزایش بهره وری کشاورزی مصوب 1389، نیروی انتظامی موظف به شماره گذاری و صدور سند برای ماشین های کشاورزی شده است.
معاون فرماندار ترکمن با اشاره به ماده قانونی فوق گفت: هدف از اجرای این طرح شناسنامه دار کردن خودروهای کشاورزی، جلوگیری از تردد غیرمجاز ماشین آلات کشاورزی در جاده های اصلی، کاهش احتمال تصادفات و تخلفات، افزایش امنیت سرنشینان دستگاه ها و امکان بیمه، ثبت و شناسایی مالکیت ماشین آلات، تعیین هویت قانونی ماشین آلات و جلوگیری از فروش غیرقانونی، سرقت یا قاچاق است.

***

فرماندار گرگان در نشست با کارشناسان حوزه معاونت برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری گفت: این جلسات پس از تلاش های مستمر برنامه ای و توسعه ای سازمان در شهرستان و استان یک نیاز تلقی شده و کارساز و کاربردی خواهد بود.
یحیی خاکی افزود: نگاه به درون می تواند به کارشناسان و مدیران سازمان کمک نماید تا بتوانند فعالیت های اصولی و بنیادی خود را در مجموعه مخاطبان، برنامه ریزی درست نمایند.
وی ایجاد خلاقیت در امور اداری را لازمه هر کاری برشمرد و گفت: باید در سیستم اداری اندوخته های خود را افزایش دهیم تا بتوانیم با تسلط بیشتری خدمت نماییم.

***

فرماندار بندرگز با حضور در جنگل وطنا از طرح جنگلداری این شهرستان دیدن کرد و با توضیحات کارشناسان در جریان برنامه های منابع طبیعی و آبخیزداری برای جنگل کاری قرار گرفت.

***

رئیس امور پژوهش شرکت گاز استان گلستان در جلسه آغاز به کار همیاران پژوهش گفت: این گروه با هدف استفاده از توانمندی های علمی تحقیقاتی همکاران، ایجاد هم افزایی و تقویت کار گروهی بین آنان و همچنین زمینه سازی، ایجاد فرصت جهت رشد و شکوفایی استعدادهای علمی کارکنان از طریق مشارکت در فرآیند پژوهش و ارتقاء و اثربخشی فعالیت های پژوهشی تشکیل شد. 
احسان فرحناکی افزود: در اجرای چشم انداز امور پژوهش از این افراد در حوزه های مختلف فعالیت های پژوهشی شرکت و با توجه به استعداد، علاقه و توانمندی های عمومی و تخصصی استفاده می شود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار