ئیس کل دادگستری استان گلستان بااشاره به فعالیت 220 قاضی درمحاکم قضایی این استان و با اذعان به اینکه این تعداد قاضی جوابگوی پرونده های وارده نیست، از افزایش تعداد قضات این استان تا پایان سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۱۲۷۱۴۹
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۰۲:۳۳ 11 November 2015
به گزارش خبرنگار ایرنا، هادی هاشمیان روز سه شنبه در دیدار با کارکنان و قضات شاغل در محاکم قضایی شهرستان گنبدکاووس، بدون اشاره به آمار، اظهار داشت: مجوزهای لازم از قوه قضائیه برای افزایش تعداد قضات گرفته شده است.
وی با اشاره به حجم بالای پرونده های ورودی به محاکم قضایی گلستان گفت: تنها در سال 93 افزون بر 220 هزار پرونده به محاکم قضایی این استان وارد شد که رقم بسیار بالایی است.
هاشمیان ضمن قدردانی از تلاش های قضات محاکم قضایی این استان در رسیدگی به پرونده های ورودی، اضافه کرد: دستگاه قضایی استان گلیستان از نظر نیروی اداری و کارمندی نیز با کمبودهای زیادی مواجه است و دولت در این زمینه باید توجه ویژه ای به این استان داشته باشد.
وی با بیان اینکه با وجود سختی کار در محاکم قضایی، نیروهای شاغل در دستگاه قضایی کشور و استان گلستان از پاکترین و شریفترین انسان ها هستند، تصریح کرد: در مجموعه دستگاه قضایی گلستان با کوچکترین تخلف بشدت برخورد می شود.
رئیس دادگستری گنبدکاووس نیز دراین دیدار، کمبود شدید نیروی انسانی و تجهیزات اداری را ازجمله مشکلات مهم حوزه قضایی این شهرستان دانست و گفت: دادگستری گنبد هم اکنون با 28 قاضی معادل 49 درصد و 96 کارمند معادل 52 درصد چارت سازمانی تعریف شده برای این شهرستان مشغول فعالیت است.
رمضانعلی عابدی افزود: با توجه به سختی کار قضاوت از یک سو و کمبود نیروی انسانی و فضای فیزیکی و نیز قدیمی بودن سیستم های اداری ازسوی دیگر، سیستم قضایی این شهرستان با مشکلاتی مواجه است که باید مورد توجه قرار گیرد.
به گفته وی، هم اکنون میانگین پرونده های ورودی به محاکم دادسرا حدود 20 هزار فقره و میانگین پرونده های ورودی به دادگاه ها حدود 19 هزار پرونده درسال می باشد.
دراین جلسه نماینده قضات و نیز نماینده کارکنان شاغل در دستگاه قضایی گنبدکاووس نیز به بیان نقطه نظرات و کمبودهای حوزه خویش پرداختند.
شهرستان گنبدکاووس با افزون بر 325 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار