جانشین فرمانده انتظامی خراسان رضوی از دستگیری ۲ متهم به ۳۲ فقره کلاهبرداری اینترنتی در شهر مشهد خبر داد.
کد خبر: ۱۱۵۹۵۰۵
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۲ 18 March 2024
به گزارش تابناک رضوی، سردار احمد نگهبان  با بیان این مطلب اظهار کرد: در پی گزارش‌های متعدد شهروندان مبنی بر کلاهبرداری اینترنتی در یکی از سایت‌های واسطه‌گر خرید و فروش کالا  از آن‌ها، پی‌گیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.
 
وی افزود: در تحقیقات از مالباخته‌ها مشخص شد که این افراد با درج آگهی جعلی با عناوین مختلف فروش کالاهای متنوع، طعمه‌های خود را با درج قیمت‌های پایین وسوسه کرده و پس از چانه‌زنی بر سرقیمت و ادعای مشتری زیاد برای آگهی درج شده از طعمه‌های خود مبالغی بین یک میلیون تا 20 میلیون تومان به عنوان بیعانه کلاهبرداری کرده‌اند.
 
جانشین فرمانده انتظامی خراسان رضوی تصریح کرد: کارشناسان پلیس فتا مشهد با استفاده از مستندات دیجیتالی به‌جای مانده و یک سری تحقیقات فنی متهمان را در محدوده بلوار طبرسی شمالی مشهد ردزنی کردند.
 
وی اظهار کرد: تیم رسیدگی کننده پرونده پس از هماهنگی با مقام قضائی در اقدامی ضربتی و غافلگیرانه متهمان 29 و 40 ساله را دستگیر که در ادامه 2 متهم دستگیرشده در مواجهه با ادله و مستندات دیجیتالی کشف شده به 32 فقره کلاهبرداری با ترفند دریافت بیعانه اعتراف کردند.
 
نگهبان خاطرنشان کرد: متهمان پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.
 
وی در ادامه از شهروندان خواست؛ هنگام خرید کالا در سایت‌های واسطه‌گر خرید و فروش کالا از واریز هرگونه وجهی قبل از مشاهده و دریافت کالا خودداری کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار