معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی استان کردستان گفت: فعالیت سامانه بارشی که از امروز استان را فرا گرفته است تا روز چهارشنبه ادامه دارد.
کد خبر: ۱۱۵۹۵۰۱
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۴ 18 March 2024

به گزارش تابناک کردستان، علی پناهی در کردستان اظهار کرد: یک سامانه بارشی فعال از امروز استان را فرا گرفته است که فعالیت آن تا روز چهارشنبه ادامه دارد.

وی افزود: فعالیت این سامانه بارشی در نیمه غربی و جنوبی استان در بازه زمانی امشب تا سه‌شنبه شب در محدوده هشدار سطح قرمز پیش‌بینی می‌شود که در این راستا انجام تمهیدات پیشگیرانه در رابطه با امکان سقوط بهمن، رانش زمین و حجم قابل توجه رواناب ضروری است.

معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی استان کردستان ادامه داد: بارش‌های رگباری باران، رعد و برق در ارتفاعات، رگبار برف و کولاک، مه گرفتگی و کاهش دید افقی، بارش تگرگ، وقوع بهمن در دامنه‌های برف‌گیر، رانش زمین در مناطق مستعد، وزش باد و تندباد‌های لحظه‌ای از جمله مخاطرات احتمالی این سامانه است.

پناهی خاطرنشان کرد: آب‌گرفتگی و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها، اختلال در تردد بواسطه لغزندگی و کاهش دید افقی در جاده‌ها و محور‌های مواصلاتی و آسیب به سازه‌های موقت و محصولات کشاورزی از جمله دیگر مخاطرات پیش بینی شده برای این سامانه است.

وی به مردم توصیه کرد که از سفر‌های غیرضروری و تردد در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کرده و به واسطه خطر رخداد صاعقه و بهمن به ارتفاعات صعود نکنند.

برچسب ها: کردستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار